رژیم صهیونیستی و امارات با وساطت آمریکا به توافقی بر سر عادی‌سازی کامل روابط دست پیدا کرده‌اند.
کد خبر: ۹۲۶۶۳۵۰
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد رژیم صهیونیستی و امارات به توافقی برای «عادی‌سازی کامل روابط» دست پیدا کرده‌اند.

بخش‌های مهم بیانیه مشترک  آمریکا، رژیم صهیونیستی و امارات در زیر آمده است:

در نتیجه این گشایش دیپلماتیک و بنا به درخواست رئیس‌جمهور ترامپ و با حمایت امارات متحده عربی، اسرائیل اعلام حاکمیت بر مناطق اعلام‌شده در "چشم‌انداز صلح" رئیس‌جمهور ترامپ را تعلیق کرده و تلاش‌های خودش را بر توسعه روابط با سایر کشورها در جهان عرب و اسلام متمرکز خواهد کرد.

هیأت‌های اسرائیل و امارات در هفته‌های آتی برای امضای توافقات دوجانبه در زمینه‌های سرمایه‌گذاری، توریسم، پروازهای مستقیم، امنیت، مخابرات، فناوری، انرژی، بهداشت، فرهنگ، محیط زیست، تأسیس سفارتخانه‌های دوجانبه و سایر حیطه‌های دارای منافع دوطرفه دیدار خواهند کرد.

امارات متحده عربی و اسرائیل فوراً همکاری‌های خود در زمینه درمان ویروس کرونا و ساخت واکسن برای آن را آغاز خواهند کرد. با همکاری‌های مشترک، این تلاش‌ها باعث نجات جان انسان‌ها در جهان اسلام، یهودیت و مسیحیت در سراسر منطقه خواهد شد.

عادی‌سازی روابط و دیپلماسی مسالمت‌آمیز [میان امارات و اسرائیل] دو مورد از پایدارترین و توانمندترین شریکان منطقه‌ای آمریکا را در کنار یکدیگر قرار خواهد داد.

اسرائیل و امارات متحده عربی، در جهت آغاز یک برنامه راهبردی برای خاورمیانه و توسعه همکاری‌های دیپلماتیک، تجاری و امنیتی، به آمریکا ملحق خواهند شد.  

نخست‌وزیر نتانیاهو و شیخ محمد بن زاید آل نهیان، ولی‌عهد امارات مراتب تشکر عمیق خود را نسبت به رئیس‌جمهور ترامپ، به دلیل تعهد ایشان به صلح در منطقه و رویکرد عملگرا و منحصر به فردشان برای دستیابی به آن، ابراز می‌دارند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها