خبرهای داغ:
فرمانده انتظامی استان قزوین

انهدام ۱۷ باند اراذل و اوباش/ بیداری اسلامی با قلم خبرنگاران جریان سازی شد

سردار حاجیان گفت: در برخورد با ارازل و اوباش، مردم باید بدانند افراد مخل امنیت با دست قدرتمند پلیس گرفتار خواهند شد که در همین زمینه ۵۲ نفر در قالب ۱۷ باند دستگیر شدند و حدود ۳۰۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اموال مسروقه کشف شد.
کد خبر: ۹۲۶۶۴۰۳
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، سردار حاجیان در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته خبرنگار برگزار شد ضمن تبریک روز خبرنگار گفت: نقش رسانه ها و خبرنگاران با تاثیر گذاری بر جامعه به عنوان شاخصه های اصیل جامعه اسلامی نماد زیبایی از نظام و انقلاب را به دنیا مخابره می کنید و در جنگ رسانه ای سربازان گمنام این حوزه هستید.

 

وی گفت: بیشترین حوادث امروز در جنگ نرم و رسانه ای رقم می خورد و تاثیر گذاری فرهنگ انقلاب اسلامی با قلم شیوای خبرنگاران سبب شد بیداری اسلامی در منطقه ایجاد شود و امروز به دلیل عملکرد مثبت رسانه ها، نظام اسلامی در بین ملتها محبوب شده و با تلاش شما خبرنگاران فرهنگ مقاومت در جهان منتشر و تئوری جدید انقلاب در دنیا ترویج شد.

 

سردار حاجیان افزود: خبرنگاران پشتوانه پلیس هستند و خدمات و زحمات نیروی انتطامی را به مردم معرفی می کنند و سبب ترغیب و تشویق پلیس به خدمتگزاری بیشتر می شوند. احساس امنیت ارزش بالاتری نسبت به امنیت دارد.

 

فرمانده انتظامی استان قزوین تصریح کرد: خبرنگاران می توانند نقد عالمانه را ترویج و امنیت را ارتقا دهند تا به سمت یک افق روشن حرکت کنیم. تفکیک ناپذیری زندگی مردم با رسانه ها نقش خبرنگاران را نشان می دهد. نقش خبرنگار در هنجارسازی و هنجار آفرینی مهم است چرا که در مبارزه با ناهنجاری ها و آسیب هایی که به جامعه صدمه می زند تاثیر گذار است.

 

وی تاکید کرد: آگاهی و دانش خبرنگاران سبب خنثی سازی توطئه نرم بیگانگان و دشمنان شده است. در حوزه تصادفات، پلیس نقش ناظر بر اجرای قوانین و اعمال قوانین را دارد. سهم تصادفات قزوین از کشور ۲/۸ درصد است و در چهارماه اخیر نسبت به سال گذشته ۱۹/۵ درصد تردد در راه های مواصلاتی استان انجام شده که در مجموع در بحث تصادفات ۴۶ درصد کاهش وجود داشته است.

 

سردار حاجیان با اشاره به کاهش تصادفات منجربه فوت تصریح کرد: تعداد فوت شدگان بر اساس آمار پزشکی قانونی۶ نفر کاهش و در بحث مجروحین ۱۹/۸۴ درصد کاهش نسبت به سال گذشته داشتیم و در بحث اعمال قانون برای نقص فنی خودرو ۲۳/۹ افزایش در استان وجود دارد.

 

فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: در حوزه راهور نسبت به سال گذشته افزایش فوتی داشتیم که بیشترین آمار مربوط به موتور سواران و نداشتن کلاه ایمنی بوده است و نسبت به سال گذشته ۴ نفر افزایش فوتی داشتیم و برخورد با موتورسوران مزاحم در دستورکار پلیس استان بوده و همچنین ۲۷ درصد افزایش اعمال قانون در خصوص توقیف خودرو درون شهری وجود داشته است.

 

افزایش تماس های ۱۱۰ در چهارماه اخیر 

 

مقام ارشد انتظامی استان تصریح کرد: ۲۲۴ هزار و ۲۱۰ تماس با سامانه ۱۱۰ وجود داشته که اغلب در خواست پلیسی نبوده بلکه برخی تماس ها مبنی بر ارائه مشاوره بوده است.

 

وی اضافه کرد: انتقاد از پلیس و تقدیر تشکر می تواند نقش بسزایی در جلب رضایت مندی و ترغیب بیشتر برای کار مردم باشد. سامانه ۱۹۷ که بحث نظارت همگانی بر پلیس است در راستای کیفی سازی کار پلیس است. در حوزه معاونت اجتماعی در خصوص مددکاری، هزار و ۹۶۴ پرونده در کلانتری های سطح استان ارجاع شده که حدود به ۸۰ درصد به مصالحه ختم شده و ما تمایل داریم به همه مشاوره حقوقی، مددکاری و روانشناسی در هرسه بعد ارائه دهیم.

 

افزایش ۳۸ درصدی حضور افراد در فضای مجازی

 

سردار حاجیان افزود: حضور پلیس فتا به عنوان یک ضرورت در فضای مجازی، نیاز مبرم است و با شیوع بیماری کرونا مردم به سمت فضای مجازی گرایش یافته و با دو نگاه ایجابی و سلبی در فضای مجازی حضور داریم. در چهارماه اخیر ۱۳۶ درصد جرایم سایبری کشف شده و برخی به قوه قضاییه تحویل داده شده است. حضور افراد در فضای مجازی در ۴ ماه نخست سالجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۳۸ درصد افزایش داشته است.

 

وی اضافه کرد: در برخورد با ارازل و اوباش، مردم باید بدانند افراد مخل امنیت با دست قدرتمند پلیس گرفتار خواهند شد که در همین زمینه ۵۲ نفر در قالب ۱۷ باند دستگیر شدند و حدود ۳۰۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اموال مسروقه کشف شد.

 

سردار حاجیان یادآور شد: در بحث قاچاق کالا و ارز که به دلیل محور مواصلاتی استان قزوین می باشد، بالغ بر ۲۰۷ میلیارد و ۲۰۵ میلیون ریال کشف شد که در این زمینه ۸۸ درصد نسبت به چهارماه سال گذشته افزایش داشتیم و به طور کلی میزان کشفیات سرقت ۲۳ درصد بوده است.

 

وی با اشاره به شیوع کرونا افزود: در خصوص مبارزه با بیماری کرونا به دلیل انعطاف این نیرو کارهای خوبی انجام دهیم که با همکاری گسترده با نهادها و سازمان ها و صنوف توانستیم یک وظیفه فوق العاده را انجام دهیم.

 

سردار حاجیان در پایان با اشاره به میزان نظارت بر اماکن عمومی گفت: در این زمینه پلیس موفق عمل کرده به طوری که در خصوص احتکار ملزومات مورد نیاز مبارزه با کرونا ۳۴ هزار و ۴۵۰ مورد بازدید از صنوف انجام شد و با هزار و  ۶۶۵ صنف متخلف برخورد شد.

 

۱۰۰۲/گ۳۰/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها