به همت سازمان تبلیغات شهرستان کلات، مراسم گردهمایی ویژه ماه محرّم در محل مصلای صاحب الزمان(عج) برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۶۶۴۱۳
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ این مراسم معنوی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و با حضور نمایندگان شبکه بهداشت، بهیاران، رؤسای هیات‌های مذهبی، رؤسای ادارات، امام جمعه و... برگزار شد.

هدف از برگزاری این نشست، ابلاغ دستورالعمل‌ها و نحوه اجرایی نمودن مراسمات سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین علیه السلام در ایام شیوع ویروس منحوس کرونا بود.

رئیس سازمان تبلیغات شهرستان کلات ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام سوگواری شالار شهیدان بیان داشت: همانگونه که، ولی امر مسلمین امام خامنه‌ای مدظله العالی فرمودند که همه باید تابع دستورات ستاد ملی مبارزه با کرونا باشیم؛ لذا اصل اولیه در برگزاری این مراسمات حفظ سلامت و جان مردم و عزادارن حسینی باید مد نظر قرار بگیرد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد اسحاق پاروکار افزود: دشمنان اسلام و انقلاب برای ضربه زدن به اهداف و آرمان‌های الهی و انسانی مکتب حسینی از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند لذا دست اندر کاران و مسئولین مربوطه و همچنین عاشقان ابا عبدالله الحسین علیه السلام نباید در برگزاری مراسمات مذهبی و ملی و هم چنین ایام سوگواری سالار شهیدان نسبت به دستورالعمل‌های بداشتی وزارت بهداشت بی اعتنا باشند.

وی با اشاره به اینکه پشتوانه دستورالعمل‌های بهداشتی برگزاری مراسمات عزاداری، تاییدیه مقام معظم رهبری می‌باشد عنوان کرد: مراسمات عزاداری باید در فضا‌های باز برگزار شود و هم چنین با توجه به وضعیت حساس اکنون نذورات حتی الامکان بصورت فرهنگی و کمک یاری باشد تا آسیبی به عزاداران نرسد.

پاروکار افزود: امسال به شیوه‌های جدید و گوناگون باید صدای هل من ناصر حسین در جامعه طنین انداز شود تا دشمنان نتوانند به شعائر الهی ایراد وارد کنند و هم چنین یکی از این شیوه‌ها احیا و اقامه‌ی مراسمات عزاداری خانگی و خانوادگی است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها