نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

حفظ سلامت مردم در عزاداری های ماه محرم در اولویت است/ضرورت رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی در عزاداری ها محرم

امام جمعه اراک گفت: باید طبق دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا عزاداری محرم برگزار شود چرا که سلامت جامعه بر همه واجب و لازم است و نباید با عزاداری خارج از پروتکل های بهداشتی عاملی برای انتقال ویروس به سایر آحاد مردم شویم
کد خبر: ۹۲۶۶۴۴۲
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۵

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در خطبه های این هفته نماز جمعه، با تبریک روز مباهله، گفت: در آیه ۶۱ سوره آل عمران به این روز بزرگ اشاره شده است.

وی با بیان اینکه تا آیه ۱۲۰ این سوره مربوط به مسائل سیاسی و بین المللی اسلام است، گفت: تا آیه ۱۲۰ مربوط به روابط اسلام با سایر ادیان دنیا است که چگونه با سایر مذاهب دنیا ارتباط برقرار کنیم. در آیه ۲۸ این سوره آمده است: لَا يَتَّخِذِ الْمُؤْمِنُونَ الْكَافِرِينَ أَوْلِيَاءَ مِنْ دُونِ الْمُؤْمِنِينَ یعنی مبادا اهل ایمان، مؤمنان را وا گذاشته و از کافران دوست گزینند. به این معنی که ولایت کافران را نپذیرید.

دری نجف آبادی ادامه داد: ولایت تنها برای خداست. لذا نباید به هیچ قیمتی غرب از جمله اروپا، آمریکا، رژیم صهیونیستی و ... را دنبال کنیم و آنان را ولی خود قرار دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: مشاهده می کنید که ترامپ با مسلمانان دیگر کشور ها، با اروپایی ها و حتی با مردم کشور خودش چگونه رفتار می کند، حالا اگر دستش به ما برسد چه می کند!

وی با اشاره به آیه ۶۱ سوره آل عمران، ادامه داد: زمانی که کافران حاضر به تسلیم برابر پیامبر نشدند، خدواند به پیامبر دستور مباهله با آنان را داد . در این زمان بود که سران کافران از این کار سر باز زدند و پیش خود گفتند اگر برای مباهله با اهل بیت پیامبر برویم قطعا نابود خواهیم شد، لذا مباهله را قبول نکردند و به جای آن با پیامبر عهد بستند سالانه ۲هزار پیراهن به مسلمانان بدهند و از کمک به سایر کافران برای مقابله با اسلام دست بکشند که پیامبر این موضوع را پذیرفت.

دری نجف آبادی افزود: البته در تاریخ آمده است که چند سال پس از این واقعه سران کافران از جمله ابوحارثه اسلام را پذیرفتند و تسلیم پیامبر شدند.

وی در ادامه با اشاره به در پیش بودن ماه محرم، گفت: باید طبق دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا عزاداری محرم برگزار شود چرا که سلامت جامعه بر همه واجب و لازم است و نباید با عزاداری خارج از پروتکل های بهداشتی عاملی برای انتقال ویروس به سایر آحاد مردم شویم. در واقع همانطور که همه ما در قبال سلامت فکری، سلامت روحی و سلامت فرهنگی جامعه مسئولیم در برابر سلامت جسمی دیگر افراد هم مسئولیم و نباید با اقدامات اشتباه خود سلامت جسمی جامعه را به خطر بیندازیم.

امام جمعه اراک با توصیه به برگزاری عزاداری های خانگی با تعداد محدودی جمعیت، گفت: به جای عزاداری های طولانی مدت باید با غنی سازی عزاداری، حداکثر در یک ساعت و نیم، مراسم را به اتمام برسانیم تا از شیوع این بیماری جلوگیری کنیم. همینطور باید در عزاداری های امسال از اقدامات هیجانی پرهیز شود و به جای آن با تبیین ابعاد شخصیتی سالار شهیدان راه ایشان به مردم شناسانده شود.

وی تاکید کرد: اگر خدایی نکرده با عزاداری خود باعث سرایت این بیماری به دیگران شویم هر در این دنیا مسئول هستیم هم گناهی به پای نوشته می شود و باید در آن دنیا نیز پاسخگو باشیم لذا همه به یکدیگر کمک کنیم تا سرایت این بیماری در ماه محرم زیاد نشود و نهایتا این شرایط بهبود پیدا کند.

دری نجف آبادی در پایان با اشاره به سالروز ورود آزادگان به کشور، گفت: ۲۶ مرداد ماه به عنوان سالروز ورود آزادگان به کشور نامگذاری شده است که این روز را به تمام جانبازان و آزادگان از اسارت رژیم بعث و خانواده های آنان، تبریک می گوییم و خدا را شاکریم که مردم ایران پس از پایان هشت سال دفاع مقدس و به درک واصل شدن صدام، آرامشی نسبی را تجربه می کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات