خبرهای داغ:
در روزهای کرونایی، جهاد ادامه دارد

ردپای آبادانی به همت قرارگاه پیشرفت سپاه/ ۱۸ روستای استان شاداب سازی شد

مسوول روابط عمومی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان گفت: تعداد ۱۸ مدرسه از دهستان زوارک الموت شرقی، دستجرد الموت غربی روستاهای دهستان زوارک و دهستان چوقور طارم سفلی رنگ آمیزی و شاداب سازی شده است.
کد خبر: ۹۲۶۶۵۴۵
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۱

کوله بارمان را بسته و آماده سفر هستیم. قرار ما ساعت پنج صبح و مبدا حرکت قرارگاه پیشرفت و آبادانی.

ساعت پنج صبح، بچه های پای کار و جهادی یکی یکی به جمع اضافه می شوند و تیم قرارگاه آماده حرکت. مقصد روستاهای منطقه طارم سفلی و هدف زیباسازی مدارس روستایی.

مسیر را با یاد خدا شروع کردیم و به جاده زدیم. خنکای نسیم اول صبح لذت سفر را دو چندان کرده و بچه های تیم را که همه جوان و پای کار هستند به شوق آورده. جاده هموار و همراه است.

ردپای آبادانی به همت قرارگاه پیشرفت سپاه/ ۱۸ روستای استان شاداب سازی شد

از جاده اصلی جدا و وارد جاده خاکی می شویم. این راه ارتباطی روستاهای دهستان چوقور از منطقه طارم سفلی قزوین است. راهی کوهستانی و بدون کمترین استانداردهای جاده ای. حتی بدون نور و روشنایی. طارم، منطقه ای محروم با نیازهای فراوان. منطقه ای با مردمانی سبز و مومن که لحظه ای از تلاش برای کسب معیشت دست برنداشته اند.

زیبایی های جاده مسحور کننده است. از کوه های پردامنه و مه غلیظ نشسته بر جاده که دریا را تداعی می کند تا باغ های آباد در سراشیبی و دامنه کوه. در طول مسیر می توان حاصل تلاش جهادگران قرارگاه را دید. جاده، مخزن آب، مسجد، خانه عالم و...

اصلا اسم قرارگاه پیشرفت که می آید باید یک علامت مساوی کنارش گذاشت و بزرگ و پررنگ نوشت؛ آبادانی.

ردپای آبادانی به همت قرارگاه پیشرفت سپاه/ ۱۸ روستای استان شاداب سازی شد

کم کم به مقصد اول می رسیم. روستای ماهین. مدرسه شبانه روزی این روستا اقامتگاه تیم ما شد و بعد از اسکان و کمی استراحت، ابزار کار به دست راهی ماموریت شدیم. ماموریتی از جنس شادابی و نشاط..

اقامتگاه اولین هدف ماموریت ما بود که با اشتیاق تیم جهادی ما، نقاشی بر روی دیوارهای دبیرستان شبانه روزی روستای ماهین شروع شد... نقش و نگار، رنگ و لعاب و طراحی نهایی... آیا بچه های روستا از این نگاره های ما که با عشق بر دیوار مدرسه نقش بسته، لذت باهم بودن را لمس خواهند کرد؟

کم کم کار تمام شده و برای صرف شام حاضر می شویم. لذت یک روز کاری شاد جهادی. جهادی از نوع نشاط. برای خود ما لذت بخش بود دیدن تصاویری که با شوق بر دیوارهای مدرسه نقاشی کردیم.

ردپای آبادانی به همت قرارگاه پیشرفت سپاه/ ۱۸ روستای استان شاداب سازی شد

فردا روز دیگریست

صبح فردا برایمان روز دیگری است اما هدف همان هدف است. به ترتیب و بدون فوت وقت و مشتاقانه مدارس روستاهای دهنج، زرند، مدرسه شبانه روزی حصار، مدرسه چیذه، مدرسه روستای پلنگه، مدرسه علی آباد و مدرسه روستای عباس آباد، با هنر دستان بچه های قرارگاه پیشرفت، شاداب می شود و رنگ نشاط می گیرد.

بعد از سه روز تلاش بی وقفه، آماده برگشتن می شویم. کوله بارمان را می بندیم و با اندیشه شاداب سازی مدارس روستاهای دیگر این پهنه نیلوفری، چشم به جاده می دوزیم‌.

جواد رجبی مسوول روابط عمومی و مسوول تعلیم و تربیت قرارگاه پیشرفت و آبادانی قزوین در طول راه از برنامه های این قرارگاه می گوید؛ در طول سال برنامه های زیادی در بحث آموزش دانش آموزان انجام می شود که رنگ آمیزی و شاداب سازی مدارس بخشی از این فعالیت هاست.

ردپای آبادانی به همت قرارگاه پیشرفت سپاه/ ۱۸ روستای استان شاداب سازی شد

او با اشاره به برنامه های انجام شده طی یکسال اخیر می گوید: این برنامه ها شامل برگزاری کلاس کنکور در چندین مرحله، توزیع کتاب، توزیع پک اموزشی کنکوری شامل سی دی و کتاب، برگزاری برنامه پیک امید، تشکیل شورای تعلیم و تربیت، جشن تکلیف، برگزاری اردوی راهیان نور، تشویق دانش اموزان برتر و چاپ شعر دانش اموز نویسنده مدرسه بوده که متاسفانه به دلیل شیوع بیماری کرونا، اجرای این برنامه ها تحت تاثیر قرار گرفته است.

رجبی با اشاره به طرح شاداب سازی مدارس در طول ایام کرونایی می گوید: برای ما حفظ سلامتی دانش آموزان مهمترین اصل از اصول حوزه تعلیم و تربیت است لذا با شیوع این بیماری، تنها برنامه ما شاداب سازی مدارس جهت آمادگی مدارس برای سال تحصیلی جدید بوده است. همچنین کتاب های ویژه سنین نوجوان در موضوعات حجاب، خاطرات شهدا، خاندان اهل بیت، علمی و غیره بین دانش آموزان توزیع شده است.

ردپای آبادانی به همت قرارگاه پیشرفت سپاه/ ۱۸ روستای استان شاداب سازی شد

رجبی در ادامه از رنگ آمیزی و شاداب سازی مدارس منطقه الموت می گوید که در این راستا تعداد ۱۰ مدرسه از دهستان زوارک الموت شرقی، دستجرد الموت غربی روستاهای دهستان زوارک رنگ آمیزی و شاداب سازی شده است.

...زیر آسمان شهر، دلخوشی ها کم نیست. جاده، روستا، کوهستان، مدرسه و ...

با ما در بخش دوم سفر همراه باشید‌ با قرارگاه پیشرفت که آبادانی در جان آن جریان دارد...

آبادانی ادامه دارد...

 

نگارنده: سهیلا عظیمی

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار