به مناسبت «سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی»؛

مسابقه کتابخوانی با محوریت کتاب «آن بیست و سه نفر» در زنجان برگزار می شود

به مناسبت 26مردادماه گرامیداشت ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی، مسابقه کتابخوانی با محوریت کتاب «آن بیست و سه نفر» توسط اداره کل کتابخانه‌های عمومی زنجان و با مشارکت بنیاد شهید و امور ایثارگران این استان به صورت آنلاین برگزار می شود.
کد خبر: ۹۲۶۶۷۰۳
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛به مناسبت گرامیداشت سی امین سالگرد ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی، مسابقه کتابخوانی با محوریت کتاب «آن بیست و سه نفر» توسط اداره کل کتابخانه‌های عمومی زنجان و با مشارکت بنیاد شهید و امور ایثارگران این استان به صورت آنلاین برگزار می شود.

شرکت در این مسابقه برای عموم علاقه‌مندان در تمامی گروه‌های سنی میسّر است و مسابقه به صورت آنلاین از طریق سامانه مسابقات کتابخوانی www.samakpl.ir  برگزار می شود.

زمان ثبت نام و شرکت در این مسابقه کتابخوانی از 26 مرداد همزمان با ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی تا 6 مهرماه برابر با چهلمین  سالگرد هفته دفاع مقدس تعیین شده است و به 30 نفر از برندگان جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

خاطرنشان می‌شود، کتاب «آن بیست و سه نفر» روایتی است از ۲۳ رزمنده اسیر نوجوان ایرانی که اکثراً از تیپ «ثارالله» کرمان بودند. این رزمندگان در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۶۱ در مرحله مقدماتی عملیات «بیت‌المقدس» به اسارت دشمن درآمدند.

رژیم بعثی صدام پس از آگاهی از موضوع اسارت نوجوانان ایرانی و برای جبران شکست سنگین خود در «خرمشهر»، سعی می‌کند از این ماجرا سوءاستفاده و به نفع خود بهره‌برداری تبلیغاتی کند که دستور می‌دهد تا آن‌ها را از بقیه اسرا جدا کنند و به کاخ وی بیاورند.

آزاده سرافراز زنجانی ابوالفضل محمدی یکی از این رزمندگان نوجوان ایرانی است که به دست نیروهای بعثی اسیر می شود.

کتاب «آن بیست و سه نفر» خاطرات خودنوشت «احمد یوسف‌زاده» یکی از این رزمندگان است که ماه‌های نخست اسارت را روایت می‌کند؛ این کتاب از سوی مقام معظم رهبری تقریظ شده است.

ارسال نظرات