خبرهای داغ:
رییس سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین در میز گرد خبرگزاری بسیج:

عزاداری با رعایت تمامی شئون بهداشتی برگزار می گردد/سامانه بیرق یاریگر سازمان تبلیغات در ایام عزای ابا عبدالله

حجت الاسلام زهرایی گفت: در راستای شرایط خاص امسال سامانه بیرق را ترتیب داده ایم که هر مجموعه‌ای که می‌خواهد هیئت بگیرد به صورت داوطلبانه در این سامانه اعلام می‌کند، این کار هم نه برای مجوز که فقط بدانیم در چه مکان‌هایی هیئت برقرار است و ما هم فقط سرکشی می کنیم و خدا قوت می‌گوییم و بررسی هم می‌کنیم که فضا مغایرت با شئون بهداشتی نداشته باشد و با هم قرار می‌گذاریم که حتما دستور العمل‌ها رعایت گردد.
کد خبر: ۹۲۶۶۷۱۳
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۵
حجت الاسلام زهرایی رییس سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین، صبح امروز در میزگرد خبرگزاری بسیج پیرامون برگزاری مراسمات عزاداری در ماه محرم به گفت و گو نشست.

وی اظهار کرد: شیوع بیماری کرونا در جامعه نگرانی‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، سلامتی و... ایجاد کرده است، شاید بزرگ‌ترین چالش پیش رو پس از رویداد این بیماری برگزاری مراسم عزاداری در ماه محرم باشد لذا باید راه‌هایی بیابیم تا بتوانیم به بهترین شکل مواجه شویم.
 
گردهمایی اجتماعی از شبهای قدر تا عزای محرم

حجت الاسلام زهرایی اذعان کرد: شاید بزرگترین گرد همایی ما در ایام کرونا شب‌های قدر بود، ولی در آن شرایط وضعیت هنوز حال حاضر حاد نبود، هم اکنون هم بررسی‌هایی انجام گرفته است که این مراسمات با چه دستور العمل‌هایی و به چه صورتی باید برگزار گردد.

وی با بیان این موضوع که هم اکنون نگاه‌های مختلفی به برگزاری مراسمات عزاداری محرم وجود دارد بیان کرد: عده‌ای به صورت کلی مخالف برگزاری مراسم عزاداری محرم امسال هستند و نگاه دلسوزانه‌ای هم به موضوع دارند، یعنی کاملا تجمعات را مخالف سلامتی میدانند و از این رو هم مخالفت خود را ابراز می‌کنند و عده‌ای هم مخالفان و دشمنان و معاندان دستگاه اباعبدالله هستند که فرصت مناسبی برای ضربه زدن پیدا کرده اند، این گروه خارج نشین‌ها و آمد نیوز‌های جدید هستند که اگر بیماری باشد یا نباشد به تهاجم خود ادامه می‌دهند.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین در ادامه به موافقان برگزاری مراسمات عزاداری اشاره کرد و گفت:موافقین نیز چند دسته هستند، برخی می‌گویند که مراسمات باید مانند سال‌های گذشته با شور و حرارت برگزار شود و معتقدند در مراسم عزای امام حسین (ع) بیماری وجود ندارد، عده‌ای دیگر نیز با نگاهی منطقی می‌گویند که مراسمات باید با رعایت دستور العمل‌ها و پروتکل‌های بعداشتی برگزار گردد.

حجت الاسلام زهرایی بیان کرد: بعضی میگویند دستور العمل‌ها و آنچه رهبر معظم انقلاب فرموده اند برایمان فصل الختام است و مطابق با دستورات ستاد پیشگیری از شیوع کرونا عمل می‌کنیم، باور ما بر این است که مراسمان باید برگزار شود و همه مراسم‌ها باید با رعایت دستور العمل‌های ابلاغی عزاداری را بر پا کنند.

وی یادآور شد: ما به موضوعات مکان‌های برگزاری مراسم، شیوه برگزاری و جمعیت شرکت کننده بررسی‌هایی انجام داده ایم در این بررسی‌ها رایزنی و همفکری با هیئت دار‌ها را نیز داشته ایم، برای مسال وقتی با علم دار‌ها صحبت کردیم مشخص شد برای حرکت هر علم حد اقل ۵۰ نفر باید نفس در نفس شوند و چون این امر در شرایط کنونی میسر نیست، بسیار منطقی این موضوع را پذیرفتند که امسال امکان اجرای برنامه ندارند.

این مسئول یادآور شد: در شرایط امسال فقط مراسم روضه در فضای محدود و بسته امکان پذیر می‌باشد، نذری‌ها حتما باید بیرون بر باشند، ایستگاه‌های صلواتی مانند سابق نداریم و دسته‌های عزاداری هم نباید به راه بی افتند و کاملا مطابق امر رهبر و در فضای باز اقدام به عزاداری می‌کنیم، با این حال وقتی موارد را به هیئت داران اعلام کردیم با برخورد‌های مختلف از طیف مخالفت تا همراهی ۱۰۰ درصدی دریافت کرده ایم.

حجت الاسلام زهرایی توضیح داد: در راستای شرایط خاص امسال سامانه بیرق را ترتیب داده ایم که هر مجموعه‌ای که می‌خواهد هیئت بگیرد به صورت داوطلبانه در این سامانه اعلام می‌کند، این کار هم نه برای مجوز که فقط بدانیم در چه مکان‌هایی هیئت برقرار است و ما هم فقط سرکشی میکنیم و خدا قوت می‌گوییم و بررسی هم می‌کنیم که فضا مغایرت با شئون بهداشتی نداشته باشد و با هم قرار می‌گذاریم که حتما دستور العمل‌ها رعایت گردد.

این مسئول یادآور شد: آموزش و پرورش، دانشگاه ها، سالن‌های ورزشی، حیاط مساجد، دستگاه‌هایی که فضای باز دارند، سپاه و بسیج، شهرداری‌ها و همه عزیزانی که فضای همگانی دارند در این دوره زمانی یاری گر ما خواهند بود.
 
عزاداران عباعبدالله منطقی رفتار می کنند

رییس سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: در مراسمات عزاداری فاصله اجتماعی رعایت خواهد شد، همه از ماسک استفاده می‌کنند و فضا هم با مواد ضد عفونی کننده پاکسازی می‌شود.

وی گفت: افرادی که در مکتب امام حسین (ع) بزرگ شده اند با عقلانیت رفتار می‌کنند تا ان شا الله بدون هیچ مشکلی بتوانیم عزای محرم را به پا داریم.

این مسئول خاطر نشان کرد: وزارت سمت موظف دادن ماسک و محلول به سازمان تبلیغات برای اهدا به مراسمان عزاداری میباشد و در این امر مجموعه خیرین سلامت نیز یاری گر ما خواهند بود.

حجت الاسلام زهرایی گفت: ما محلول‌ها و ماسک‌ها را به تمامی هیئاتی که در سامانه بیرق عضو شده اند اهدا می‌کنیم.

وی مطرح کرد: از دیگر اقدامات ما پوستر‌های هماهنگی است که با همراهی شهرداری در بیلبورد‌ها نسب می‌شود و با محتوای واحد در خصوص عزای محرم می‌باشد و نیز نصب بیرق‌های عزا در شهر نیز برنامه ریزی شده اند.

زهرایی در خاتمه بیان کرد: مراسمات مقتل خوانی در روز عاشورا برنامه ویژه امسال می‌باشد که در تمامی محیط‌های یاد شده برگزار می‌گردد.
 
1004/گ30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها