خبرهای داغ:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه سلماس:

نظر پزشکان در برگزاری عزاداری‌های حسینی ملاک قرار گیرد

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه سلماس گفت: نظر پزشکان در برگزاری عزاداری‌های حسینی باید ملاک قرار گیرد.
کد خبر: ۹۲۶۶۷۴۵
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از سلماس، حجت الاسلام مهدی رضایی  در جلسه شورای نمایندگی در جمع کارکنان این دفتر ضمن اشاره به فرا رسیدن ماه محرم الحرام، اظهار کرد:گرامیداشت محرم و زنده نگاه داشتن یاد و نام شهیدان کربلا نزد ایرانیان از آن چنان اهمیتی برخوردار است، که آن را در طول تاریخ حفظ کرده اند تا به زمان معاصر رسانده‌اند.

وی افزود: اما امسال این شور حسینی رنگ دیگری دارد، امروزه در شرایطی که ویروس همه گیر کرونا همه جای جهان را دربرگرفته و ناخواسته بسیاری از محدودیت‌ها را برای نیایش و اجرای اعمال دینی برای همه موحدان و ادیان دنیا ایجاد کرده است.

این مسئول گفت: همان طور که در خصوص عمل واجبی مانند حج، دین اسلام عقلایی فکر کرده است، در خصوص مستحباتی مانند عزاداری‌ها به طریق اولی باید حق النفس و حفظ نفوس مد نظر باشد.

وی ادامه داد: باید نگاه‌مان را تغییر دهیم، باید همه دست در دست هم سختی‌ها را پشت سر بگذاریم، چرا که تنها در کنار وحدت و همدلی می‌توان این مسائل را پشت سر گذاشت.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه سلماس گفت: اگر پزشکان و کارشناسان بهداشت و درمان برای جلوگیری از فراگیری ویروس منحوس کرونا دستوراتی می‌دهند، آن را عین دستور شرعی بدانیم، همان طور که رهبر معظم انقلاب از همان ابتدا نظر متخصصان وزارت بهداشت و درمان را ملاک عمل دانستند و بار‌ها بر رعایت نقطه نظرات آنان مانند استفاده از ماسک و حفظ فاصله‌های اجتماعی و شستن پیوسته دست‌ها و رعایت بهداشت و نظافت مکرر تأکید فرموده اند، در حقیقت حکم شرعی هم همین است، چون عقل و شرع بر هم منطبق هستند. در مسئله عزاداری حضرت أباعبدالله الحسین علیه السلام هم باید عاقلانه فکر و رفتار کنیم و دچار احساسات نشویم، حفظ جان بر همه واجب است.

انتهای پیام

ارسال نظرات
آخرین اخبار