برگزاری برنامه‌های سنتی و خاص استان سمنان در محرم ممنوع است

رئیس ستاد مدیریت مقابله با کرونا در استان سمنان گفت: به دلیل جلوگیری از افزایش شیوع کرونا و بر اساس ضوابط و پروتکل‌های بهداشتی محرم، برگزاری برنامه‌های سنتی و خاص استان به‌صورت حضوری ممنوع است.
کد خبر: ۹۲۶۶۷۶۴
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از استان سمنان، علی‌رضا آشناگر ظهر امروز در پایان جلسه ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا که به ریاست رئیس‌جمهوری و با حضور ویدئوکنفرانسی استانداران سراسر کشور برگزار شد، اظهار کرد: استان سمنان از نظر شیوع کرونا همچنان در وضعیت هشدار قرار دارد؛ اما شاهد روند نزولی این بیماری در شهرستان‌های مختلف استان سمنان هستیم.
آشناگر با دعوت مجدد از مردم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی گفت: با توجه با سخنان رئیس‌جمهوری و تأکیدات او و با عنایت به رفتار بیماری و طولانی شدن وجود آن در تمام دنیا، نیاز به تغییر سبک زندگی و سازگاری اقتصادی و اجتماعی با این بیماری امری محتوم و لازم‌الاجراست.
او گفت: بر اساس آن، لازم است تا به‌گونه‌ای مدیریت کنیم تا علاوه بر جلوگیری از شیوع مجدد این ویروس و نیز کاهش روند ابتلا و مرگ‌ومیر این بیماری، شاهد انجام امور عادی و روزمره اقشار مختلف مردم در استان با کمترین مشکل باشیم.
آشناگر اضافه کرد: در جلسه امروز ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا، پیرامون تعیین مجازات در عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در چهار موقعیت ادارات، اصناف، حوزه‌های عمومی و آیین‌های خاص در طول سال و به‌ویژه محرم تصمیم‌گیری و بر اساس آن مجازاتی نظیر تذکر، کسر حقوق، انفصال موقت از خدمت، پلمب واحد‌های صنفی و برخورد‌های سلبی برای متخلفان به تصویب رسید.
رئیس ستاد مدیریت مقابله با کرونا در استان سمنان در مورد برگزاری برنامه‌های سنتی و خاص استان در ایام ماه محرم تأکید کرد: همه ما موظف هستیم تا بر اساس پروتکل‌ها و ضوابط اعلامی از سوی ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا رفتار کرده و بر این اساس انجام هرگونه برنامه‌های سنتی و خاص استان نظیر آیین شیرخوارگان حسینی، یا عباس یا عباس، نخل گردانی، دسته روی و ... و نیز برگزاری آیین‌های عزاداری در فضای مسقف و سرپوشیده در استان ممنوع بوده و تمام دستگاه‌های مسئول موظف به نظارت بر حسن اجرای پروتکل‌ها در ایام محرم هستند.
استاندار سمنان ضمن قدردانی از همراهی و مساعدت آحاد مردم در رعایت ضوابط مرتبط با مدیریت بیماری کرونا، بر ضرورت گسترش کسب‌وکار‌های نوین و توسعه دولت الکترونیک در استان تأکید کرد.
آشناگر از دستگاه‌های اجرایی استان خواست نسبت به ارائه خدمات اداری به مردم به‌صورت غیرحضوری و الکترونیک اهتمام بیشتری را اعمال کنند. /ع
ارسال نظرات
پر بیننده ها