خبرهای داغ:
رئیس ستاد مقابله با کرونا شهرستان شاهرود از ممنوع بودن عزاداری در فضاهای بسته خبر داد و گفت: تفرج گاه‌ها شهرستان شاهرود در دهه محرم پذیرای مسافران و گردشگران نیست و ورود به این مناطق ممنوع است.
کد خبر: ۹۲۶۶۷۷۲
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۳
ممنوعیت عزاداری در فضاهای بسته/تفرجگاه های شهرستان شاهرود در دهه محرم بسته استبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، نادر فخری در نشست توجیهی اجرای شیوه‌نامه‌های بهداشتی آیین عزاداری محرم و صفر که با حضور شهرداران، بخشداران و دهیاران این شهرستان در تالار ولایت فرمانداری شهرستان اظهار کرد: شهرستان شاهرود از لحاظ شیوع ویروس کرونا در شرایط مطلوبی قرار ندارد و این امر برای نیرو‌های بخش درمان نگران کننده است.
وی با بیان اینکه ملت ایران هم اکنون در ۲ جبهه مبارزه با ویروس کرونا و تحریم‌های ناجوانمردانه قرار دارند، تصریح کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون به اقتصاد کشور آسیب‌های زیادی زده شده که دشمنان از این فرصت برای تخریب نظام استفاده کرده و سعی در ایجاد نارضایتی بین مردم می‌کنند تا به اهداف شوم خود برسند.
فخری حضور میدانی و به موقع مسوولان را موجب خنثی شدن توطئه دشمنان خواند و اظهار کرد: در شهرستان باید مسوولان با همکاری و همدلی و توکل به خدا در برطرف کردن مشکلات همت کنند.
وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره برگزاری آیین‌های محرم و صفر و تبعیت ایشان از تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا، اظهار کرد: رهبری امنیت و سلامتی مردم را در اولویت قرار داده و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را الزامی خواندند.
فرماندار شاهرود ادامه داد: ستاد ملی مبارزه با کرونا دستورالعمل‌های کلی را ابلاغ کرده، اما بومی سازی و تصمیم گیری را بر عهده کارگروه‌های استانی و شهرستانی قرار داده است.
معاون استاندار سمنان با بیان اینکه برگزاری آیین‌ها می‌بایست در فضای باز انجام شود، افزود: استفاده از ماسک، رعایت فاصله هر نفر به اندازه ۲ متر از هر طرف، برگزاری مراسم در بازه زمانی یک ساعته و پذیرایی نشدن عزاداران از تصمیم‌های گرفته شده در کارگروه شهرستان است.
فخری استفاده از فضا‌های باز ورزشی، آموزشی و اداری به جای مسجد‌ها و تکیه‌های سربسته با نظر اداره تبلیغات اسلامی و اوقاف را مجاز خواند و ابراز داشت: تصمیم گیری در رابطه با مکان عزاداری با اداره اوقاف و ارائه مجوز به هیات‌ها و اطلاع رسانی با اداره تبلیغات اسلامی است، مسوولانی که در اجرای دستورالعمل‌ها کوتاهی کنند به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.
به گفته وی محرم و صفر امسال می‌بایست تبلیغات محیطی و فضاسازی متفاوت تری نسبت به سال گذشته انجام شود و همه شهرداران، اصناف، دستگاه‌های اجرایی و شهروندان در این امر مشارکت جدی تری داشته باشند.
وی با بیان اینکه کادر بیمارستانی نگران افزایش بیماران بعد از ماه محرم و صفر هستند، افزود: هدف از ایجاد این دستورالعمل‌ها حفظ سلامتی شهروندان است و با توجه به وضعیت شهرستان از لحاظ شیوع ویروس کرونا می‌بایست همگی با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از پیشرفت این بیماری جلوگیری کرده و شرایط را به وضع عادی بازگردانیم.
فرماندار شاهرود با بیان اینکه منطقه گردشگری آبشار مجن در دهه محرم تعطیل است، تصریح کرد: تفرج گاه‌ها شهرستان شاهرود در دهه محرم پذیرای مسافران و گردشگران نیست و ورود به این مناطق ممنوع است.
وی ضدعفونی کردن مکان‌های عزاداری در ۲ نوبت را ضروری خواند و گفت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با برگزاری نشستی با رسانه‌ها در تولید محتوا برای شبکه‌های اجتماعی در این زمینه کوشا باشد.
رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شاهرود هم در این نشست با بیان اینکه برگزاری عزاداری امام حسین (ع) برای بر طرف کردن نیاز روحی و معنوی ضروری است، افزود: در ماه مبارک رمضان با تدابیری که اندیشیده شد، هنگام برگزاری آیین‌ها شهروندان از لحاظ همه گیری این بیماری در امان بودند.
حجت الاسلام حمید عبداللهیان با بیان اینکه عزادری امام حسین (ع) موجب صیقل دادن روح انسان می‌شود، تصریح کرد: ارتباط معنوی ایجاد شده در ماه‌های محرم و صفر، جامعه را بروز برخی ناهنجاری‌ها بیمه می‌کند.
وی خواندن دعا برای دفع بیماری را ضروری خواند، اما پیشگیری را مقدمه پذیرش دعا دانست و ابراز داشت: کسی که شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کند نباید توقع رفع بلا با خواندن دعا را داشته باشد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها