خبرهای داغ:
کارشناس بین الملل:

امارات متحده نوعی خودزنی و عملیات انتحاری انجام داد/ عادی‌سازی روابط امارات و رژیم‌صهیونیستی برگ برنده ترامپ است

اصغر زارعی به عادی سازی روابط امارات و رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: اعلام آشکارسازی، علنی کردن و عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی توسط امارات در شرایط موجود در واقع یک نقطه عطف و یک برگ برنده برای دولت ترامپ است که در واپسین روزهای دولت خودش به سر می‌برد و این اقدام می‌تواند یک برگ برنده برای ترامپ باشد تا در کاخ سفید باقی بماند.
کد خبر: ۹۲۶۶۷۸۲
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، «اصغر زارعی» کارشناس مسائل غرب آسیا در خصوص اقدام اخیر امارات متحده عربی در عادی سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی اظهار داشت: موضوع آشکارسازی روابط امارات متحده عربی با رژیم صهیونیستی خیلی دور از ذهن نبود چرا که از دیرباز هم روابط کشورهای حوزه جنوبی خلیج فارس و کشورهای عضو شورای همکاری از جمله عمان، بحرین، عربستان و کویت با رژیم صهیونیستی به صورت غیررسمی و پنهان برقرار شده بود و این روابط به گونه‌ای بود که حتی در محافل و مجامع بین المللی دیدارهایی در سطوح عالی هم برگزار می شد.

وی با بیان اینکه این اقدام برگ برنده‌ای برای دولت ترامپ محسوب می‌شود، گفت: اعلام آشکارسازی، علنی کردن و عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی توسط امارات در شرایط موجود در واقع یک نقطه عطف و یک برگ برنده برای دولت ترامپ است که در واپسین روزهای دولت خودش به سر می‌برد و این اقدام می‌تواند یک برگ برنده برای ترامپ باشد تا در کاخ سفید باقی بماند.
 
این کارشناس مسائل بین الملل اقدام اخیر امارات را نوعی خودزنی و عملیات انتحاری دانست و افزود: امارات متحده عربی سعی کرد تحفه‌ای را به رژیم جعلی صهیونیستی و ترامپ اهدا کند و در حقیقت این اقدام در واقع بن‌بست طرح معامله قرن را شکست.
 
زارعی با تاکید بر اینکه دولت امارت قطعاً بازنده این بازی است گفت: امارات متحده عربی با خیانتی که در جهان عرب کرد، قطعاً آینده تاریکی را برای خودش رقم زد که این عادی سازی روابط امارات و رژیم صهیونیستی در چند روز اخیر با واکنش کشورهای اسلامی و جهان اسلام مواجه شد.
 
وی ادامه داد: قطعاً مقاومت در منطقه و کشورهای جهان عرب ساکت نخواهند نشست و خیانتی که امارت انجام داد را بی پاسخ نخواهند گذاشت.
 
کارشناس مسائل غرب آسیا ادامه داد: ترامپ و کاخ سفید طی یک سال گذشته بسیار تلاش کردند تا طرح معامله قرن را عملیاتی و موضوع الحاق کرانه باختری رود اردن و همچنین مرکز سیاسی رژیم جعلی صهیونیستی را به بیت المقدس منتقل کنند که این موضوعات با استقبال روبرو نشد و حتی متحدین اروپایی آمریکا هم از این طرح‌ها استقبال نکردند.
 
زارعی با بیان اینکه رژیم صیهونیسیتی در بن بست امنیتی، سیاسی و اطلاعاتی خودش گرفتار شده است، افزود: رژیم صهیونیستی نتوانسته اهداف خود را عملیاتی کند؛ به رسمیت شناختن اراضی اشغالی مناطق جولان که در طرح معامله قرن مطرح شده بود نیز با واکنش‌های بین المللی مواجه شد و آن را به عنوان رسمیت بخشیدن به تجاوز و اشغال‌گری تلقی کردند.
 
وی اذعان کرد: ترامپ و نتانیاهو در شرایطی که شاهد تجمعات گسترده علیه فساد و اقدامات خود هستند، برای خروج از این بن‌بست نیاز به یک برگ برنده داشتند که این اقدام امارات همان برگ برنده است.
 
کارشناس مسائل بین الملل بیان داشت: حتی دولت خودگردان فلسطین که گرایشات سازش کارانه داشته، سفیر خود را از امارات فرا خواند و نسبت به این اقدام واکنش نشان داد و خیانتی را که شیوخ امارات متحده عربی انجام دادند را بی پاسخ نگذاشتند.
 
زارعی خاطر نشان کرد: این اقدام امارات متحده عربی خیانت بزرگی است که اتفاق افتاد و در حقیقت شیوخ امارات متحده عربی باید پس لرزه‌ها و واکنش‌های آن را در نظر داشته باشند.
 
وی در پایان گفت: این اقدام امارات می‌تواند عامل مشدده و تسریع کننده شرایط سخت‌تری برای رژیم امارات متحده عربی در آینده نزدیک باشد.
 
منبع: دانا/
ارسال نظرات
پر بیننده ها