خبرهای داغ:
رسول نکوئیان با اشاره به اینکه طرح هر مسجد یک نانوایی با هدف تامین نان خانواده های نیازمند حاشیه شهرهای استان خراسان شمالی راه اندازی شده است، گفت: تاکنون 300 نانوایی برای اجرای این طرح شناسایی و سازماندهی شده اند.
کد خبر: ۹۲۶۶۷۸۹
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، رسول نکوئیان، رئیس سازمان بسیج اصناف خراسان شمالی در رابطه با طرح هر مسجد یک نانوایی اظهار داشت: این طرح کاملا استانی و در راستای بیانات مقام معظم رهبری در راستای کمک مومنانه، با همکاری سازمان بسیج محلات و بسیج جامعه زنان استان در استان کلید خورده است.

وی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی برخی از خانواده ها توانایی تهیه نان روزانه شان را ندارند، گفت: با محوریت مساجد هر محله نیازمندان، خیران و نانوایی ها شناسایی شده اند که به صورت سازماندهی شده مشکل تهیه نان روزانه این خانواده ها حل شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در فاز نخست این طرح حاشیه شهرها و در فاز بعدی روستاها پوشش داده می شوند، گفت: این طرح خاص شرایط کرونایی حال حاضر نیست و براساس برنامه ریزی های انجام شده به صورت مداوم و برای پوشش تمامی نانوایی هایی استان خواهد بود.

نکوئیان با بیان اینکه در این طرح هر فرد با اهدا یک نان می تواند یک خیر باشد، گفت: کارت هایی براساس تعداد اعضای خانواده ها به این نیازمندان تحویل داده می شود که در زمان حضور در نانوایی با ارائه کارت نان را به صورت رایگان دریافت می کند.

وی یادآور شد: تمامی صحبت ها با نانوایی ها برای برخورد و نحوه توزیع نان بین این خانواده ها انجام شده است که کرامت و شان این خانواده ها حفظ شود.

نکوئیان با بیان اینکه نانوایی ها مشرف به خانواده های محله ای که در آن حضور دارند، هستند، گفت: تعدادی از خانواده ها توسط نانوایی محل شناسایی و معرفی شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه شناسایی خانواده ها در حال حاضر در حال انجام است، گفت: در فاز نخست این طرح در سراسر استان خراسان شمالی 300 نانوایی برای اجرای این طرح شناسایی و سازماندهی شده اند.

رئیس سازمان بسیج اصناف خراسان شمالی خاطرنشان کرد: طرح هر مسجد یک نانوایی همزمان با روز اول محرم در سراسر استان اجرایی خواهد شد

ارسال نظرات
پر بیننده ها