خبرهای داغ:
رئیس انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان همدان:

گردشگری به دلیل ویروس کرونا به فراموشی سپرده شده است

رئیس انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان همدان گفت: سیستم گردشگری به دلیل ویروس کرونا در کشور و همدان تعطیل و کسب و کارها فلج شده و درآمدی نداشته و به فراموشی سپرده شده است.
کد خبر: ۹۲۶۶۷۹۹
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۷

گردشگری به دلیل ویروس کرونا به فراموشی سپرده شده استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، مهرداد ضیائی‌مهر در نشست آسیب‌شناسی حوزه گردشگری در ایام کرونا که در سالن اجتماعات مرکز همایش‌های بین المللی تالار قرآن برگزار شد، اظهار داشت: نزدیک به ۶ ماه است که سیستم گردشگری به دلیل ویروس کرونا در کشور و همدان تعطیل و کسب و کارها فلج شده و درآمدی نداشته و به فراموشی سپرده شده است.

وی با بیان اینکه نقش نمایندگان مجلس در این بحث بسیار مهم است، افزود: راهنمایان تور گردشگری که یکی از بازدیدکنندگان اصلی صنعت گردشگری به حساب می‌آیند در این ایام بیکار بودند.

رئیس انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان همدان تاکید کرد: در طول سال ۱۰۰ روز گردشگری انبوه را داریم؛ آب و هوای خوش همدان که عامل خوبی در کنار جاذبه‌های گردشگری است متاسفانه در حال سپری شدن بوده و با فرا رسیدن پاییز و زمستان پایان می‌یابد.

وی تصریح کرد: سال ۹۸ نمایندگان مجلس بیمه راهنمایان گردشگری را تصویب کردند اما با گذشت یک سال از این طرح، وزارت میراث فرهنگی آن را اجرایی نکرده‌اند و راهنمایان گردشگری بیمه نیستند تا در این چنین مواقع از بیمه خود استفاده کنند.

ضیائی مهر در ادامه افزود: دولت اخیرا برای کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا برای فعالان گردشگری تسهیلاتی را با سود ۱۲ درصد درنظر گرفته و ۱۶میلیون وام بود که متاسفانه برای راهنمایان گردشگری ۶ میلیون تعلق گرفت که از بین ۱۳۵ راهنمای گردشگری در همدان فقط ۲۰ نفر از آن استفاده کردند و به دلیل اینکه بیمه تامین اجتماعی بودند می‌توانند ۶ ماه الی یک سال از بیمه بیکاری استفاده کنند.

وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس می‌توانند در این راستا ما را یاری دهند، عنوان کرد: راهنمایان گردشگری بعد از تصویب قانون عوارض خروج از کشور، متاسفانه بعد از خروج از کشور مانند افراد عادی برای بار اول و دوم مبلغ عوارض را پرداخت می‌کنند.

رئیس انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان همدان در پایان ابراز داشت: اگر هتلی مسافر نداشته باشد، محصولات گردشگری قابل انبار کردن نیست که بخواهیم بعد از چند ماه دیگر به فروش برسانیم و این موضوع از آسیب‌هایی است که کرونا به صنعت گردشگری و هتل‌ها زده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات