خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

اقدامات هیات مذهبی پیام حسینی داشته باشد/ حفظ سلامتی مردم در عزاداری‌ها لحاظ گردد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، حفظ سلامت مردم در برنامه های و مراسم عزاداری محرم را ضروری دانست و خطاب به هیات مذهبی، گفت: فرهنگ حسینی تنها راه نجات نوع بشر است، باید زمینه این مهم را آماده کنید و تمام کارها و مدح های شما پیام حسینی داشته باشد.
کد خبر: ۹۲۶۷۰۸۶
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، آیت الله سید علیرضا عبادی نماینده، ولی فقیه در خراسان جنوبی امروز در جلسه توجیهی ابلاغ دستوالعمل‌ها و ضوابط عملیات محرم ۱۴۴۲ که با حضور مسئولان هیات‌های مذهبی و مداحان بیرجند برگزار شد، گفت: عزاداری امام حسین (ع) تعطیل بردار نیست، اما امسال به دلیل شرایط خاص کرونایی که وجود دارد مراسم عزاداری محرم متناسب با این شرایط برگزار خواهد شد لذا همواره باید تمرین لازم را داشته باشیم که در هر شرایطی متناسب با آن عزاداری امام حسین (ع) را برگزار کنیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: حفظ سلامت مردم در برنامه‌های و مراسم عزاداری محرم، ضروری است، شناخت جایگاه و شناسنامه حضرت امام حسین (ع) برای همگان لازم است.

وی ادامه داد: خطبا و مداحان باید پیام امام حسین (ع) را در دنیایی که ظلم آن را فرا گرفته، بیان کنند و این پیام باید برگرفته از فرهنگ حسینی باشد که تنها راه نجات بشر است.

آیت الله عبادی اظهار داشت: شناسنامه امام حسین (ع) مربوط به دنیای آخرالزمان نمی‌شود بلکه در کتب عتیق هم از آن یاد شده و در حدیث آمده که آدم ابوالبشر به پنج تن آل عبا برای توبه متوسل شد.

وی با بیان اینکه امروز در سطح بین الملل جایگاه امام حسین (ع) به گونه‌ای است که در خیابان‌های لندن، برلین و واشنگتن مردم فریاد عدالتخواهی سر می‌دهند، افزود: امسال همگان منتظر اربعین حسینی هستند و به خاطر شرایط در هر کجای عالم که باشند به این فریاد عدالتخواهی حسینی می‌پیوندند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خطاب به مداحان و هیات مذهبی تاکید کرد: فرهنگ حسینی تنها راه نجات نوع بشر است، شما باید زمینه این مهم را آماده کنید و تمام کار‌ها و مدح‌های شما پیام حسینی داشته باشد.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار