خبرهای داغ:
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان نهاوند خبر داد

بهسازی ۳۹ روستای نهاوند در سال جاری/ نهاوند رتبه نخست نوسازی ساختمان‌های بتنی در کشور را کسب کرد

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان نهاوند گفت: طی سال جاری طرح بهسازی ۳۹ روستای نهاوند با اعتبار ۱۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در دست اقدام قرار گرفته است.
کد خبر: ۹۲۶۷۵۹۸
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸

بهسازی ۳۹ روستای نهاوند در سال جاری/ نهاوند رتبه نخست نوسازی ساختمان‌های بتنی در کشور را کسب کردبه گزارش خبرگزاری بسیج از نهاوند، علیرضا نثاری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شهرستان نهاوند رتبه نخست نوسازی ساختمان‌های بتنی در کشور را کسب کرد، اظهار داشت: در حوزه اجرای طرح هادی این بنیاد تاکنون فاز اول بهسازی ۹۳ روستا را با اعتباری بالغ بر ۴۴ میلیارد تومان به انجام رسانده که ۵۴ روستای آن به اتمام رسیده و ۳۹ روستا در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه ۵۴ روستا فاز اول به اجرا رسیده، فاز دوم ۱۳ روستا نیز مورد بهره‌برداری قرار گرفته است، افزود: در حوزه نوسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی نیز تاکنون ۱۷ هزار و ۵۰۰ متقاضی به منظور اخذ تسهیلات نوسازی به بانک‌های عامل معرفی شده و عملیات ساخت و نوسازی ۱۶ هزار و ۲۰۰ واحد به اتمام رسیده و پایان کار خود را دریافت کرده‌اند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان نهاوند با اشاره به اینکه برای هر واحد ۱۶۰ کیسه سیمان و در مجموع ۲۲ هزار تن سیمان رایگان اهدایی از سوی مقام معظم رهبری در نهاوند ، برزول، گیان و فیروزان توزیع شده است، گفت: اعتبار پرداختی به متقاضیان در این حوزه تاکنون بالغ بر ۱۹۸ میلیارد تومان بوده و خوشبختانه این شهرستان رتبه نخست نوسازی ساختمان‌های بتنی در کشور را کسب کرده و ۷۱ درصد واحدهای مسکونی روستایی نوسازی و مقاوم‌سازی شده‌اند.

وی افزود: طی سال جاری طرح بهسازی ۳۹ روستای نهاوند با اعتبار ۱۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در دست اقدام قرار گرفته است.

نثاری افزود: به منظور اجرای طرح‌های بهسازی در ۳۶ روستا عملیات خاکی و زیرسازی به وسعت ۲۴۰ هزار متر مربع انجام گرفته و برای آسفالت ۱۷ روستا نیز ۸ میلیارد تومان اعتبار جذب شده که آسفالت ۱۲ روستا با ۱۰ هزار تن مصالح مورد نیاز انجام شده است.

وی  در ادامه با اشاره به اینکه طی ۱.۵ سال گذشته در مجموع ۲۶۰ میلیارد تومان صرف نوسازی و ساخت مسکن روستایی شده است، افزود: در سال جاری از محل اعتبارات نوسازی مسکن روستایی یک‌هزار و ۲۵۰ سهمیه با ۴۹ میلیارد تومان برای ما منظور شده که به بانک‌ها معرفی شده و از این تعداد یک‌هزار و ۲۰ واحد منجر به عقد قرارداد شده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان نهاوند افزود: طی سال گذشته و امسال در مجموع به ۶۰۰ واحد از واحدهای نیمه تمام، ۵ میلیارد تومان به صورت بلاعوض کمک مالی پرداخت شده است.

وی به اجرای طرح اقدام ملی مسکن در شهرستان اشاره کرد و افزود: در شهرستان نهاوند ۳۲۰ واحد مسکونی در قالب ۱۳ بلوک احداث می‌شود که به افراد متقاضی ۱۰۰ میلیون تومان وام ۱۸ درصد با بازپرداخت ۱۰ ساله پرداخت می‌شود.

نثاری در رابطه با نقش گردش مالی ساخت مسکن در ایجاد اشتغال نیز گفت: سال گذشته از محل اعتبارات و تسهیلات دولتی و آورده متقاضیان بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان گردش مالی به وجود آمده که بیشتر این رقم در سطح شهرستان هزینه شده و توانسته نقش مهمی در اشتغالزایی و اقتصاد داشته باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات