مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا:

مداحان باید مروج مکتب سلیمانی باشند / ضرورت هوشمندی در برابر نفوذ دشمن

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه کربلا با تاکید بر اینکه مداحان و ذاکران باید مروج مکتب سلیمانی باشند خاطرنشان کرد: مکتب سلیمانی مکتب، ایثار و ازخودگذشتگی، ظلم ستیزی، مقابله با استکبار و استعمار، شجاعت ، تسلیم ناپذیری، عدم مذاکره با استکبار، هیئات من الذله و شهادت است.
کد خبر: ۹۲۶۷۶۳۹
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۱

مداحان باید مروج مکتب سلیمانی باشند / ضرورت هوشمندی در برابر نفوذ دشمن

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران، حجت الاسلام و المسلمین غلامحسن تسخیری مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا پیش از ظهر امروز در همایش «حدیث محتشم» در جمع مداحان و ذاکران اهل بیت (علیهم السلام) ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ماه خون و قیام، ماه محرم الحرام ، و با اشاره به اینکه ماه محرم ماه ترویج فرائض دینی، از خودگذشتگی و ایثار، و امر به معروف و نهی از منکر است، گفت: ما هرچه داریم از محرم و صفر داریم لذا پاسداری خود را نیز مدیون خون مقدس امام حسین (ع.) هستیم.

حجت الاسلام تسخیری با بیان اینکه سپاه ،فرهنگ حسینی دارد، افزود: فرهنگ حسینی یعنی تربیت و خودسازی لذا شهدا دارای فرهنگ حسینی بودند که به مبارزه با نفس پرداختند.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه کربلا در ادامه به سبک زندگی شهدا اشاره و یادآور شد:صبرو استقامت، ایثار و از خودگذشتگی، رعایت بیت المال، اطاعت پذیری، ولایت مداری از جمله مواردی بود که شهدا از آن برخوردار بودند فلذا به واسطه این امتیازات خدای متعال مقام شهادت را به آن‌ها عنایت کرد.

حجت الاسلام تسخیری در بخش دیگری از سخنان با بیان این مطلب که ذاکران و مداحان اهل بیت (علیهم السلام) باید به اینکه نوکر و ذاکر ائمه معصومین (علیهم السلام) هستند افتخار کنند، خاطرنشان کرد:باید این را قدر دانست و این فرصتی است که خدای متعال به ذاکران و مداحان عنایت کرده است.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه کربلا با تاکید بر اینکه کسی که اهل بیت (علیهم السلام) و حسین (علیه السلام) دارد، داراترین فرد است، اضافه کرد: اما کسی که اهل بیت (علیهم السلام) و حسین (علیه السلام) را ندارد زندگی مادی و معنودی را از دست میدهد.

حجت الاسلام تسخیری در ادامه با خطاب قرار دادن مداحان و ذاکران حاضر در جلسه افزود: شما چند ویژگی دارید اینکه جوان مومن انقلابی، مدافع انقلاب، ذاکر اهل بیت(علیهم السلام) هستید.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه کربلا با تصریح بر اینکه موقعیت مداحدان و ذاکران اهل بیت (علیهم السلام) با دیگران متفاوت است، اضافه کرد: مداحان و ذاکران باید در گفتار، رفتار،اخلاق و در نوع اداره برنامه ها و مجالس دقت و توجه ویژه ای داشته باشند.

به گفته حجت الاسلام تسخیری مداحان و ذاکران نباید هر نوع شعر و سبکی را خوانده و وارد هر هیئت و مجلسی شوند.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه کربلا با بیان اینکه مداحان و ذاکران امسال تکلیف سنگین تری دارند، یادآور شد: در محرم امسال جای سردار دل ها حاج قاسم خالی است و لذا برخی از هیئت ها با شعار ما ملت امام حسینیم در حال ترویج مکتب سردار سلیمانی هستند.

حجت الاسلام تسخیری با تاکید بر اینکه مداحان و ذاکران باید مروج مکتب سلیمانی باشند خاطرنشان کرد: مکتب سلیمانی مکتب، ایثار و ازخودگذشتگی، ظلم ستیزی، مقابله با استکبار و استعمار، شجاعت ، تسلیم ناپذیری، عدم مذاکره با استکبار، هیئات من الذله و شهادت است.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه کربلا در ادامه با بیان اینکه حاج قاسم چنان با خدای متعال معامله کرد که خدای او را با همه وجودش خرید، تاکید کرد: مکتب سلیمانی ما را به آینده امیدوار می کند آینده ای که افق آن رسیدن به تمدن نوین اسلامی است که ولی امر مسلمین این افق را با مقاومت در برابر همه سختی ها نشان داده است.

حجت الاسلام تسخیری در بخش های دیگری از سخنان خود با تصریح بر اینکه باید تکلیفی که سید الشهدا( علیهم السلام) برای ما مشخص کرده را با زبان هنر و با بیان واقعیت ها به شیوه درست، برای مردم و نسل جوان تبیین کنیم اضافه کرد: امروزه دشمن به خیال خود که فضای مراسم عزای حسینی تغییر کرده در صدد سوء استفاده است، که باید به این امر دقت و توجه بیشتری شود.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه کربلابا اشاره به توافق ننگین برخی کشورهای اسلامی مثل امارات با دشمن پلید، افزود: امروزه نباید هئیت ها نسبت به این موضوعات بی تفاوت باشند و باید با ترویج فرهنگ حسینی جامعه را آگاه و هدایت کنند.

حجت الاسلام تسخیری در پایان سخنان خود به مسئله نفوذ در هیئت ها هم اشاره و تصریح کرد: باید مراقب نفوذ دشمن بود چرا که برخی ها با شعار یا حسین وارد هیئت می شوند اما در باطن میخواهد سفره امام حسین(علیه السلام) را جمع کنند لذا باید هوشمندانه مراقب کسانی که در لباس دین به دین ضربه می زنند، بود و آنها را همراهی نکرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار