خبرهای داغ:

رسانه‌ها و فضای مجازی به دوگانه ساختگی "عزاداری و سلامت" نپردازند

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود گفت: رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی شهرستان با نپرداختن به دوگانه ساختگی "عزاداری و سلامت" و زدودن زمینه‌های فکری ایجاد تقابل بین مقدسات و چارچوب‌های علمی، دعوت به رعایت نکات بهداشتی را در اولویت تولیدات خود قرار دهند.
کد خبر: ۹۲۶۷۶۵۲
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۸
رسانه‌ها و فضای مجازی به دوگانه ساختگی به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، رضا مهدیان در نخستین نشست ابلاغ دستور کار ضوابط برگزاری مراسم سوگواری ماه‌های محرم و صفر با حضور نمایندگان خبرگزاری ها، نشریات وفعالان فضای مجازی شهرستان شاهرود، ابراز کرد: آیین‌های امسال دارای حساسیت ویژه است، زیرا دشمنان به دنبال سوء استفاده از برگزاری برنامه‌ها در این ایام هستند.
وی با بیان اینکه در صورت رخ دادن هر حادثه‌ای در این ایام، دشمنان مقصر تمام اتفاقات را هیات‌های عزاداری می‌دانند، افزود: نقش رسانه‌ها و فضای مجازی در این ایام در تولید محتوا بسیار مهم است و باید با راه اندازی هیات‌های مجازی، پخش کلیپ، اطلاع رسانی دستور کار‌ها و بازنشر عکس‌های سال‌های گذشته و اقدامات خلاقانه در این روز‌ها در راستای پرشور شدن برنامه‌های ماه محرم اقدام کنند.
رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شاهرود تأکید کرد: رسانه‌ها ضمن اطلاع رسانی مستمر در خصوص رعایت دستور کار‌ها و استفاده از ماسک، همچنان اخبار رسمی را از مراجع متولی، دریافت و منتشر کنند و در کنار آگاهی بخشی عمومی، التهاب جامعه را با هدف افزایش ضریب خود مراقبتی، مدیریت کنند.
مهدیان همچنین از رسانه‌ها خواست با پرهیز از هرگونه رفتار هیجانی و احساسی برای افزایش التهاب در جامعه بر ضرورت
نظارت بیشتر مردم بر مردم و مردم بر هیات‌های مذهبی، ایجاد مطالبه ملی استفاده از ماسک وبرگزاری مراسم عزای سیدالشهدا (ع) با شرایط ویژه را برجسته کنند.
وی پرهیز از ایجاد دوقطبی‌های دروغین سیاسی و یا بین دستگاهی به ویژه بین قوای سه گانه و یا نیرو‌های مسلح را از رسانه‌ها خواستار شد و گفت: رسانه‌ها و فعالان شبکه‌های اجتماعی، مراقب خط القایی دشمن در خصوص ایجاد تجمعات
ساختگی و سوء استفاده از فضای پرشور عزاداری باشند و از رفتار هیجانی و بازتاب تحرکات این چنینی برای تحت تأثیر قرار دادن سوگواری مردم برای امام حسین (ع) پرهیز کنند.
همچنین مهدیان همکاری رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی شهرستان را برای توسعه و تقویت نهضت کمک مومنانه در ماه محرم را خواستار شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار