خبرهای داغ:
معاون خدمات شهری شهرداری ارومیه:

پاسخگویی به مطالبات شهروندان در اولویت قرار دارد

معاون خدمات شهری شهرداری ارومیه گفت: پاسخگویی به مطالبات شهروندان یکی از اولویت‌های جدی است.
کد خبر: ۹۲۶۷۹۴۳
|
۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۴

امیر سحابی امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ارومیه، اظهار کرد: پاسخگویی به مطالبات شهروندان در زمینه‌ مشکلات شهری از اولویت‌های معاونت خدمات شهری شهرداری ارومیه است، که از همان ابتدا در دستور کار این مجموعه قرار دارد.

این مسئول با بیان اینکه با همراهی و مشارکت اقشار مختلف مردم بهتر و سریع‌تر می‌توان مشکلات موجود را شناسایی کرده و در راستای رفع آنها اهتمام ورزید، ادامه داد: همچنین رسانه‌های جمعی نیز می‌توانند به عنوان پل ارتباطی بین مردم، مسئولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی وارد عمل شوند.

سحابی با اشاره به بازدیدهای میدانی از محلات مختلف، تصریح کرد: در برخی موارد طی بازدیدهای میدانی صورت گرفته یا در تماس‌های شهروندان متوجه وجود مشکلاتی در سطح شهر می‌شویم، که بنا به حساسیت موضوع و باتوجه به اینکه از مطالبات شهروندان است، برطرف ساختن چنین مشکلاتی در اولویت قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: در سطح شهر ارومیه ۴۵ کانال اصلی و فرعی وجود دارد، که هر ساله از اواسط فصل بهار لایروبی این کانال‌ها آغاز می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری ارومیه افزود: در ماه گذشته لایروبی کانال بادکی، کانال سنتی خیابان شهباز۱، کانال صمدزاده، کانال قوطلو و کانال کشتارگاه از جمله مطالبات مردمی بود که با فعالیت شبانه‌روزی خودروهای اداره ماشین آلات سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه و عوامل اجرایی نواحی شش‌گانه سازمان به طور کامل بررسی و کانال‌ها بازگشایی شد.

سحابی گفت: شهروندان می‌توانند مشکلات خود در زمینه پسماندها، سگ‌های بلاصاحب و نخاله‌های ساختمانی، سدمعبر، ساخت و ساز‌های غیرمجاز را  گزارش دهند تا در اسرع وقت مورد بررسی قرار گیرد و در صورت نیاز اقدامات مقتضی نیز انجام گیرد.

وی خاطرنشان کرد: مشارکت شهروندان می‌تواند در ارتقای سطح مدیریت شهری تاثیر به سزایی داشته باشد و ما همواره این انتظار را از شهروندان فهیم و فرهنگ دوست ارومیه داریم که انتقادات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارند.

افزایش تعداد ایستگاه‌های آتش‌نشانی ارومیه به ۱۲ ایستگاه

معاون خدمات شهری شهرداری ارومیه گفت: با ساخت 2 ایستگاه جدید تعداد ایستگاه‌های آتش‌نشانی در ارومیه به ۱۲ واحد می‌رسد که امیدوار هستیم پاسخگوی نیازهای موجود باشد.

سحابی با بیان این که در حال حاضر ۱۰ ایستگاه آتش نشانی در سطح شهر برای مهار حوادث مختلف، فعالیت می‌کند، عنوان کرد: با ساخت دو ایستگاه دیگر در گلشهر و خیابان البرز تعداد ایستگاه‌های آتش نشانی به ۱۲ واحد افزایش می‌یاید.

وی با بیان اینکه، طبق استاندارد، به ازای هر ۵۰ هزار نفر، یک ایستگاه آتش‌نشانی در شهر بایستی وجود داشته باشد، اضافه کرد: هم اینک میانگین زمان رسیدن ماموران آتش‌نشانی به محل عملیات در داخل شهر کمتر از 4 دقیقه و در خارج از شهر کمتر از 15 دقیقه است.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شیوع گسترده بیماری کرونا در سطح شهر ارومیه، اظهار کرد: رعایت پروتکل‌های ابلاغی این حوزه در اولویت برنامه کاری سازمان‌ها و ادارات ذی‌ربط قرار گرفته است.

احداث غسالخانه ویژه متوفیان کرونایی در آرامستان ارومیه

وی گفت: حسن انجام پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی بایستی در اولویت کاری مدیران قرار گیرد و مسئولیت‌ها متوجه مدیریت مجموعه‌ها است؛ چرا که این سری مسائل باید توسط مردم و مسئولان رعایت شود و تنها در این صورت ویروس قابل مهار است.

‌معاون خدمات شهری شهرداری ارومیه تصریح کرد: اخیرا جلسه‌ای با محوریت بازرسی از نحوه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سازمان‌ها و ادارات تابع معاونت خدمات شهری برگزار شد.

سحابی افزود: براساس تصمیم‌گیری‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام شده، اکیپ‌های بازرسی جهت بررسی حسن اجرای پروتکل‌های بهداشتی، به صورت روزانه و مرتب از ادارات و سازمان‌ها بازدید خواهند کرد.

وی تاکید کرد: گزارشات تیم بازرسی به صورت روزانه بررسی و تخلفات گزارش داده می‌شود، که امید است بالاترین میزان همکاری را شاهد باشیم.

این مسئول از ایجاد غسلخانه جدید ویژه مواقع بحرانی در آرامستان این شهر خبر داد و با اشاره به احداث غسلخانه ویژه متوفیان کرونایی، اظهار کرد: در این غسالخانه قسمت‌های مختلف از جمله حوضچه تغسیل، تانکر محلول‌های ضدعفونی و دیگر شرایط پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی ایجاد شده است.

‌ وی گفت: از زمان شیوع کرونا، پرسنل خدمات شهری به صورت شبانه‌روزی و بدون وقفه در کنار سایر ارگان‌های دست‌اندرکار آماده خدمت بوده‌ و ۱۰ نفر از پرسنل آرامستان‌ها به صورت شبانه‌روزی، با لباس ویژه و رعایت پروتکل‌ها در حال فعالیت هستند.

معاون خدمات شهری شهرداری ارومیه درخصوص اقدامات سازمان آرامستان‌ها، تصریح کرد: در شرایط حساس انجام امورات حمل و جا به جایی متوفی با آمبولانس، ایجاد قطعه ویژه متوفیان کرونایی، انجام تدفین شرعی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی با حضور روحانیان در آرامستان عملی شده است.

این مسئول با بیان اینکه برای پشت سر گذاشتن این ایام باید هر کس به سهم خود مسائل بهداشتی را رعایت کند، اظهار کرد: نقش برخی از دستگاه‌های اجرایی نیز در این زمینه بسیار کلیدی است که آنها نیز به ایفای نقش می‌پردازند.

سحابی رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و در نظر گرفتن پروتکل‌های بهداشتی را ساده‌ترین و کاربردی‌ترین روش‌ها برای پیشگیری از گسترش ویروس کرونا دانست و اظهار کرد: رسانه‌های جمعی نیز برای آگاه‌سازی در این زمینه و برانگیختن حساسیت مردم بیش از پیش تلاش کنند.

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار