به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، سید محمد حسین حسینی مدیرکل دفتر دبستان و پیش دبستان وزارت آموزش و پرورش در جلسه گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین با رؤسای نواحی و مناطق ۱۴ گانه استان قزوین که به ریاست حسنعلی اصغری در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد بیان کرد: در جهانی زندگی می کنیم که دچار سه ویژگی پویا، آشفته و آشوب ناک است و بسیاری از راهکارهای ما پاسخگوی مشکلات روز نیست.
وی گفت: در این دنیا زندگی معطل ما نمی ماند و اگر سیستم بی پاسخ بماند می میرد و اگر نتوانیم پاسخگو باشیم سیستم های دیگری پاسخگو می شوند و مهمترین ابزار ما برای این جهان پویای آشوبناک، آموزش و پرورش است.
مدیرکل دفتر دبستان و پیش دبستان وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: شاهد این رضایتبخشی فعالیت آموزش و پرورش در دوران کروناست. آموزش و پرورش می توانست مانند بسیاری از کشورها تعطیل شود و منتظر از بین رفتن بیماری کرونا شویم. در همین راستا اقداماتی در سطح ملی انجام دادیم و سال تحصیلی با تمام شرایط موجود به خوبی به پایان رسید و تقریبا برای تمام کتابها محتوای الکترونیک ایجاد کردیم.
حسینی عنوان کرد: از ابتدای طرح آموزش در فضای مجازی، بیش از ۹۰ درصد معلمان ما عضو پیام رسان شاد شدند و امروز آموزش و پرورش در این امر سربلند است.
وی افزود: در حوزه ابتدایی، طبق آمارها حدود سیصد هزار نفر در کشور در پایه اول ثبت نام نشده اند که این امر به دلیل شرایط کرونا و دیدگاه والدین است اما درد کهنه ای در حوزه ثبت نام وجود دارد که شامل بازماندگان از تحصیل بوده و مستلزم اجرای فکر اساسی است.
این مسوول یادآور شد: چالش دوم ما چالش بازگشایی مدارس است و نمی دانیم در چه وضعیتی قرار خواهیم گرفت و چالش بعدی فضای آموزشی است که به دلیل شیوع بیماری کرونا از فضای باز به فضای مجازی تبدیل شده و اینکه دانش آموزان با چه ابزاری بتوانند وارد فضای پیام رسان شوند از چالش های دستگاه آموزش و پرورش است . شبکه شاد دستاورد بزرگ ماست اما ناقص است.
حسینی اضافه کرد: چالش چهارم، نقش معلمان در فضای مجازی است و امروز معلمانی می خواهیم که وارد این فضا شوند و متاسفانه اولین مقاومت معلمان این است که ما چنین رسالتی نداریم.
مدیرکل دفتر دبستان و پیش دبستان وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: باید معلمانمان این فضا را پذیرفته و پرچمدار آموزش در این فضا شوند. اگر معلمانمان مهارت های چهارگانه زبانی را بلد باشند، نیاز به فضای دیگری است.
1010/پ30/ب