آب آشامیدنی اهالی روستای «چم‌مهر» پلدختر آلوده است

بخشدار مرکزی پلدختر گفت: آب آشامیدنی اهالی روستای چم‌مهر از توابع شهرستان پلدختر حاوی زالو و آلوده است.
کد خبر: ۹۲۶۸۰۴۵
|
۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۱

بهگزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، بابک امرایی امروز در جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان پلدختر اظهار داشت: با توجه به مستندات و فیلمی که اهالی از خارج شدن آب از لوله‌کشی منازل تهیه و این فیلم در فضای مجازی منتشر شده، همراه آب زالو از لوله خارج می‌شود.

وی افزود: متأسفانه این موضوع به‌شدت سلامت اهالی روستا را به مخاطره می‌اندازد و ممکن است بر اثر آشامیدن آب همراه با زالو به‌ویژه کودکان دچار مشکل و بیمار شوند.

بخشدار مرکزی پلدختر گفت: دسترسی به آب آشامیدنی سالم و بهداشتی مطالبه اهالی روستا است به‌ویژه این‌که مردم این روستا طی 2 سال اخیر درگیر مشکلات، سختی‌ها و آلودگی ناشی از سیلاب‌های سال گذشته هستند و نیاز به رسیدگی بیشتر دارند.

وی عنوان کرد: باید مسئولان ذی‌ربط آب آشامیدنی سالم همراه با کلرزنی مداوم را در راستای حفظ سلامت اهالی در اختیار آنان قرار دهند.

امرایی یادآور شد: متأسفانه پسماندها، نخاله و زباله در حاشیه جاده ترانزیتی پلدختر_خرم‌آباد بدون ساماندهی در نقاط دلخواه رها می‌شوند که این امر چهره ناخوشایندی به حاشیه و منظر جاده می‌دهد.

وی افزود: از این‌رو طی جلسه‌ای توجیهی با دهیاران بخش مرکزی روستاهای حاشیه جاده از جمله مورانی، گل گل و جلگه خلج تشکیل و آنان موظف و مکلف به جمع‌آوری و پاک‌سازی این نقاط در محل زندگی خود و حاشیه جاده شدند.

بخشدار مرکزی پلدختر عنوان کرد: نقاطی با هماهنگی محیط‌زیست شهرستان برای دفن پسماندها، نخاله و زباله مشخص شده که زباله‌های روستایی در این محل‌ها دفن بهداشتی شده و از رهاسازی آن خودداری شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار