۲ هزار و ۱۱۶ اثر به جشنواره خلاقیت ارسال شد

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: ۲ هزار و ۱۱۶ اثر از ۲۷ استان به جشنواره خلاقیت ارسال شد.
کد خبر: ۹۲۶۸۰۵۸
|
۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان،  رضوان حکیم زاده  امروز در اختتامیه کشوری جشنواره خلاقیت از طریق ویدئو کنفرانس بیان کرد: دومین جشنواره خلاقیت با عنوان شوق مهارت در سه محور در حال برگزاری است.

وی اظهار داشت:این سه محور جشنواره دربرگیرنده ماموریت های اصلی دوره ابتدایی هستند چراکه دوره ابتدایی دوره خاصی است که باید مهارتهای پایه خواندن، نوشتن و مهارت های اصلی ذهنی را به دانش آموزان بیاموزیم.

وی ادامه داد: در خصوص اهمیت موضوع پرورش خلاقیت که از ماموریت های این جشنواره است و دوران کودکی زمان بسیار مناسبی برای پرورش خلاقیت کودکان بوده چراکه کودکان در این رده سنی دارای ذهنی آزاد هستند و پذیرفتن بی چون چرا به آنها تحمیل نشده است.

حکیم زاده عنوان کرد: موضوع مهم و تاثیرگذار نوع فرایندهای تعلیم و تربیت و آموزش ها است تابتوان از از این ظرفیت دوران کودکی استفاده کردروش های تربیتی باید منجر به پرورش خلاقیت و تفکر اعتمادی شود.

وی اضافه کرد: دوران کودکی زمان کار عملی و پرورش از طریق فعالیت و بسترهای مناسب هنر، نمایش، قصهف بازی برای تربیت بیشترین استفاده ها را ببرند و از این رهگذر امکان پرورش فرزندان مهیا شود.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: خانواده ها به دلیل علاقه به اینده فرزندان ممکن است با درگیر کردن کودکان با فعالیت های غیرسودمند به دنبال پاسخ مناسب برای نیاز باشند که در عین حال روش انتخابی اگر سرو کاری با پرورش خلاقیت نباشد ممکن است به ضررآنها باشد.

وی ادامه داد: اگر کودکی در دوران کودکی به جای حل کردن تست یاد بگیرد که خواسته های خود را در قالب فیلم، نمایش و نقاشی و دست سازه های ساده بیان کند کودک شانس بسیار بیشتری برای موفقیت در اینده خواهد داشت.

وی عنوان کرد: دنیا امروز دنیای نوآوری و خلاقیت است و با روش های قدیمی کودکان ما به سرمنزل مقصود نمی رسنددر این راستا آموزگاران هم نقش محوری دارند اگر محیطی امن عاطفی اجتماعی برای کودکان فراهم کنند و احترام به تفاوت های فردی ایجاد کنند بستر مناسب برای ایجاد خلاقیت فراهم می شود و در چنین بستری معلمان می توانند به عنوان تسهیلگران پرورش خلاقیت و نواموزی دستاوردهای مفیدی را در کنار کودکان رقفم می زنند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش لرستان گفت: شرایط شیوع کرونا در سطح کشور مانع از عقب نشینی در برگزاری ان جشنواره نشد و از این بستر برای این جشنواره استفاده شد و کار خلاقانه استان لرستان در این راستا انجام شد و به دنبال راهکارهای جدید برای ادامه برنامه ها و سپری شدن بحران ها بودند.

حکیم زاده عنوان کرد: خوشبختانه 2 هزار و 116 اثر جشنواره خلاقیت در استان لرستان شرکت کردند که این یک نگاه نوآورانه است و برکات زیادی برای کشور دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات