مدیر حوزه علمیه امام القائم (عج) تهران در گفتگو با بسیج:

امام حسین(ع) الگوی مبارزه با بی عدالتی است

اگر روزی عاشورا به انحراف کشیده شود کار شیعه تمام است و تا محرم و عاشورا و کربلا هست امت شیعه، زنده و پویا خواهد بود
کد خبر: ۹۲۶۸۱۱۴
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۹

امام حسین(ع) الگوی مبارزه با بی عدالتی بوده است

به گزارش خبرگزاری بسیج، مدیر حوزه علمیه امام القائم (عج) تهران گفت: ماه محرم، حرارت و شورشی در دل مسلمین است که هیچگاه خاموش نمی شود و در طول تاریخ تشیع، واقعه کربلا علیرغم تبلیغات سوئی که وجود داشته، هیچ وقت کمرنگ نشده و عزاداری های هر ساله با پیام های جدید و مریدان جدید در اجتماع مسلمانان برگزار شده است.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمجتبی بدری در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج ضمن تاکید بر اینکه امام حسین(ع) الگوی شهامت و شجاعت و مبارزه با انحراف و التقاط و بی عدالتی بوده است، افزود: غیر مسلمانان هم از امام حسین(ع) درس می گیرند.

وی به این موضوع اشاره کرد که امام حسین(ع) همه هستی خود را برای رضای خدا داد و آرزوی یک آخ را بر دل دشمنان گذاشت و گفت: پس از واقعه عاشورا نیز حضرت زینب(س) جمله ای را بیان کردند که در تاریخ ماندگار شد، ایشان گفتند "ما رایت الا جمیلا" که زیباترین کلام از بانویی بود که همه مصائب کربلا را دیده بود اما آن چیزی را گفت که مورد رضای خداوند بود.

مدیر حوزه علمیه امام القائم (عج) تهران، تمامی اتفاقات عاشورا را درس و پیام دانست و اظهار داشت: حتی تنها گلایه دختر گرامی امام حسین(ع) بر بدن پاره پاره پدر نیز این بود که معجر و روسری را از سرش کشیده اند. ایشان نفرمود که تشنه یا گرسنه بوده ایم یا حتی اینکه ما را زده اند بلکه گفت روسری را از سر ما کشیده اند. پیامی که این دختر بزرگوار امام حسین(ع) می تواند به دختران شیعه بدهد بسیار بزرگ است بطوریکه علاوه بر آن، کمترین تقاضا را از دشمنان هم نداشته اند.

امام حسین(ع) الگوی مبارزه با بی عدالتی بوده است

وی واقعه عاشورا را کارسازترین و جاودانه ترین واقعه اسلام عنوان کرد و ادامه داد: اگر روزی عاشورا به انحراف کشیده شود کار شیعه تمام است و تا محرم و عاشورا و کربلا هست امت شیعه، زنده و پویا خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین بدری عاشورا را به عنوان الگوی همیشگی مسلمانان ذکر کرد و گفت: البته امسال که ویروس کرونا خطراتی را برای سلامت مسلمانان ایجاد کرده، باید با رعایت پروتکل های بهداشتی هیات ها و مراسم ها را برگزار کنیم زیرا اسلام دین عقل و منطق است و باید توجه کنیم که مردم عزادار گرفتار نشوند.

وی با اشاره به اینکه ارادتمندان امام حسین(ع) خود را برای عزاداری ایام محرم آماده نموده اند، بیان داشت: توجه به تذکرات مراجع بزرگوار باعث می شود که الگوی همه مسلمانان کشورهای مختلف باشیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار