نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری:

مطالبه گر اصلاح گر دلسوز جامعه است

حجت الاسلام والمسلمین نکونام در شورای امر به معروف و نهی از منکر استان ، مطالبه گر را اصلاح گر دلسوز جامعه دانست.
کد خبر: ۹۲۶۸۱۴۰
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام در جلسه شورای امربه معروف و نهی از منکر استان با اشاره به فرارسیدن ماه محرم و ایام سوگواری حضرت اباعبدلله الحسین علیه السلام  با تسلیت و تعزیت این مناسبت، گفت:  این فضایی که بحمدلله به وجود آمده برای استقبال از این ماه سراسر پیام و هدایتگری و کمال بخشی به انسانیت، این روحیه واقعا جای تقدیر است .

امام جمعه شهرکرد، دغدغه حسینی شدن را همگانی دانست و  این دغدغه را از برکت حضرت اباعبدالله الحسین و عنایت پروردگار به حضرت امام حسین علیه السلام دانست.

وی تصریح کرد:  از محبت امام حسین علیه السلام است، که دل ها اینجور شکل گرفته و قرار داده شده و همه حسینی اند و می خواهند به گونه ای خودشان را به این دریای بیکران نهضت عاشورا و معارف حضرت اباعبدلله وصل کنند، این جای تقدیر و جای شکرگزاری به درگاه پروردگار متعال است.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه؛ امر به معروف و نهی از منکر هم از نهضت کربلا شکل گرفته اظهار کرد:  امر به معروف یک امر قرآنی است، قرآن راجع به امر به معروف و نهی از منکر این همه تاکید دارد، آیات متعدد دارد، یک امر اهلبیتی است، در معارف اهل بیت امر به معروف و نهی از منکر یک جایگاه ویژه دارد.

وی، امر به معروف و نهی از منکر را  یک امر معارفی و فقهی در دین اسلام دانست که برنامه  و دستورالعمل دارد و افزود: این ها همه هست، اما در نهضت کربلا یک چیز دیگر است، امر به معروف و نهی از منکر در کربلا با یک نگاه دیگری مورد توجه قرار می گیرد و در نهضت حضرت اباعبدلله با خون درهم آمیخته می شود.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام ، امر به معروف و نهی از منکر در نهضت حضرت اباعبدلله را مصداق جهاد واقعی دانست که به اسارت زن و فرزند، ریخته شدن خون شش ماهه تا چند ساله تا پیرمرد هفتاد، هشتاد، نود ساله و با آن همه مصائب در هم آمیخته است.

وی، ادامه داد: این « اُریدُ اَن اَمُرَ بالْمَعْروف وَاَنْهی عَنِ الْمُنْکَر » یعنی همه نهضت اباعبدلله برای این است، همه این مجاهدت ها، همه این ریخته شدن خون ها، همه این تحمل مصائب برای این نکته است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام گفت: در محرم نگاه ها به این دو فریضه نگاه عاشورایی می شود، نگاه کربلایی می شود، نگاه درهم آمیخته شده با نهضت حسینی می شود، لذا جای دارد واقعا امروز ما نگاهمان را به این دو فریضه یک جور دیگری قرار دهیم.

این مقام مسئول، پیروزی انقلاب اسلامی را فراهم کننده اقامه فریضتین امر به معروف و نهی از منکر در جامعه دانست و افزود:  در این مقطع این عرصه را برای ما فراهم آورده که ما بیاییم آمر به معروف و ناهی از منکر عملی باشیم و نهی از منکر و امر به معروف را به معنای درست در عرصه بیاوریم و پشتوانه داشته باشیم، پشتوانه قانونی داشته باشیم، پشتوانه قضایی داشته باشیم، پشتوانه نظامی و انتظامی داشته باشیم، پشتوانه اجرایی، فرهنگی، مردمی داشته باشیم، همه این ها امروز هست.

وی، وجود قانون برای امر به معروف و نهی از منکر  را یک ظرفیت بسیار عالی دانست و ادامه داد: واقعا ما عذری نداریم که امر به معروف و نهی از منکر واقعا آنگونه که باید جایگاه خودش را بین ما پیدا نکند، متولی دیگری که ندارد، ما هستیم، از ما سوال می شود، روز قیامت ما باید جواب دهیم، همین جمعی که اینجا نشسته اند و آن جمعی که غائب اند و آن جمعی که کوتاهی کرده اند و آن جمعی که اصلا حضور پیدا نمی کنند در جلسات، این ها چرا؟ این ها چگونه می خواهند جواب بدهند؟.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری با تأکید بر تلاش برای رفع موانع اجرای فریضتین در جامعه از دبیرخانه خواست شیوه نامه ها را جمع آوری ، بررسی، مطرح بکنند و در اختیار طلایه داران و آمران  و شورای امر به معروف و نهی از منکر دستگاه ها قرار بدهند.

 حجت الاسلام والمسلمین نکونام، در ادامه مطالبه گری را یکی دیگر از مسائل بسیار مهم دانست که باید شیوه نامه آن نیز تعریف و ساماندهی شود و اولویت های آن مشخص گردد.

وی تصریح کرد: مبادا ما را مشغول بکنند در مطالبه گری به یک سری چیزهای جزئی و بعد اصل نظام را از ما بگیرند، اصل پایه های نظام را مخدوش کنند، اصل پایه های انقلاب اسلامی را مخدوش کنند، آن جا را ما احیانا مورد توجه قرار ندهیم، مثل چیزهایی که قبلا گفته می شود، مثل گیردادن به چندتا تار مو و امثال این ها که اصلاح شده الحمدلله، نه اولویت ها در مطالبه گری چه چیزهایی باشد؟ این ها را حتما باید بنشینیم، تعریف کنیم، شیوه نامه برایش مشخص کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام گفت: اولویت ها را مشخص کنیم که مطالبه گری جایگاه خودش را داشته باشد و مطالبه گر زیر سوال نرود، مطالبه گر با یک نگاه دیگری به او نگاه نشود، مطالبه گر واقعا به عنوان اصلاح گر جامعه به او نگاه شود، به عنوان کسی که واقعا دلسوزانه و مهربانانه و عاشقانه و در عین حال سراسر محبت و عشق در این میدان آمده و دارد مطالبه می کند، روی این معنا هم حتما باید کار بکنیم و بعد هم یک جاهایی یک منکرهایی وجود دارد که این منکرها ضایعه دارد، ما الان منکر قومیتی در استان کم نداریم، منکر قومیتی گاهی یک سری مسائلی در قومیت ها برجسته هست، باید این ها را نسبت به اصلاحش مراقبت داشته باشیم.

وی افزود:  گاهی این قومیت ها یک ضایعات قابل توجهی الان متوجه جامعه می کند، متوجه خود عزیزانمان می کند، عزیزانی که الان گاهی یک مسئله قومیتی پیش می آید، اقوام به جان هم می افتند، یک سری مشکلات فراوان، خون و خونریزی، بعد هم سال ها متارکه و ترک زندگی و روستا و کلی مشکلات متوجه این قومیت ها می شود که هیچ کدامشان نمی خواهند ولی الان گرفتارش هستیم، این ها را باید نسبت به آن ها واقعا کار بکنیم و این منکرها نسبت به اصلاحش حتما باید توجه داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر ساماندهی طلایه داران و فعال سازی گروه های جهادی مسجد محور و محله محور، که تاکنون 38 گروه شکل گرفته،  عنوان کرد: خلاصه برادران و خواهران ما در آستانه محرم حضرت اباعبدلله نگاهمان را به امر به معروف و نهی از منکر نگاه حسینی بکنیم.

وی در ادامه گفت: من تقدیر و تشکر می کنم، همه این دغدغه را داریم، همه حسینی هستید، همه دغدغه دارید، همه دلتان می خواهد در این جهت نقش ایفا بکنید و دستگاه ها، رسانه ها، فضاهای مجازی، رسانه های مکتوب، دستگاه های اجرایی و قضایی همه دغدغه دارند.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری با گلایه از برخی دستگاه های عضو شورای امر به معروف و نهی از منکر استان که در این جلسه حضور نداشتند، گفت: تشکر می کنم از شما عزیزان که لطف کردید تشریف آوردید، از دبیرخانه و از همه عزیزانی که در این رابطه تلاش می کنند تقدیر و تشکر می کنم، امیدواریم ان‌شاءالله مدیون شهدا و امام و انقلاب اسلامی در این دو فریضه نشویم و دَین مان را در این رابطه به خوبی ادا بکنیم.

ارسال نظرات