کارشناس مسایل دینی:

حیات اسلام مرهون شهادت امام حسین علیه السلام است

کارشناس مسایل دینی تأکید کرد: حیات اسلام مرهون شهادت امام حسین علیه السلام و واقعه عاشورا و نهضت کربلاست.
کد خبر: ۹۲۶۸۴۷۵
|
۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ آئین سوگواری دهه اول محرم با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی در ستاد فرماندهی سپاه قمربنی هاشم علیه السلام و رده های مقاومت بسیج استان چهارمحال و بختیاری برگزار می شود.

در ستاد فرماندهی سپاه قمربنی هاشم علیه السلام امروز پس از قرائت زیارت عاشورا، حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل زمانپور به ذکر ویژگی های بارز حضرت امام حسین علیه السلام و واقعه عاشورا و نهضت کربلا پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین زمانپور، افزود: حیات اسلام مرهون شهادت امام حسین علیه السلام و واقعه عاشورا و نهضت کربلاست.

وی، ادامه داد: ائمه اطهار علیهم السلام از نسل امام حسین علیه السلام هستند و شعله های محبت این امام هُمام در قلوب آزادی خواهان دنیا تا ابد روشن است.

زمانپور اظهار کرد: در واقعه عاشورا که هیچ کدام از ابزار اطلاع رسانی و خبرنگاری و خبرگزاری امروزی وجود نداشت، و این واقعه در یک بیابان دورافتاده واقع شده بود، چنان اثری در تاریخ بشریت گذاشته است که امروز همه آزادیخواهان جهان الگوی خود را حضرت امام حسین علیه السلام می دانند.

وی گفت: مراسم سوگواری محرم حسینی، سال به سال پرشورتر و باشکوه تر از قبل برگزار می شود، هرچند امسال به خاطر شرایط شیوع ویروس منحوس کرونا، محدودیت هایی به وجود آمده است، اما قلب عاشقان اهلبیت همواره مملو از محبت به اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران باوفایش است.

در این مراسم معنوی یکی از ذاکران اهلبیت علیهم السلام به ذکر مرثیه، نوحه خوانی و سینه زنی پرداخت.

نظیر این مراسم از ساعت 6:45صبح در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) شهرکرد و همزمان با نماز جماعت مغرب و عشاء در جوار قبور مطهر شهدای گمنام شهرکرد برگزار می شود.

شایان ذکر نواحی مقاومت بسیج در شهرستان های 10گانه استان چهارمحال و بختیاری نیز میزبان محفل عزای حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام در ماه محرم هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار