در جمع فرهنگ یاران مداح حسینی تأکید شد:

مجالس عزاداری حسینی باید انقلابی باشند

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمربنی هاشم (ع)با تأکید بر رعایت دستورات بهداشتی در محرم،گفت:مجالس عزاداری حسینی باید انقلابی باشند.
کد خبر: ۹۲۶۷۸۳۹
|
۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۵

  به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ جلسه فرهنگ یاران مداح حسینی سپاه به صورت ویدیو کنفرانس با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین دکتر عبدالله حاجی صادقی، نماینده ولی فقیه در سپاه  پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این جلسه با اشاره به الزامات حضور در جبهه یاران امام حسین علیه السلام، ابراز امیداوری کرد امسال محرمی داشته باشیم که آقا امام حسین علیه السلام اثربخشی آن را بیشتر کند.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر عبدالله حاجی صادقی، افزود: عاشورا هم با قبل از خودش و هم با بعد از خودش ارتباط داشته است . عاشورا دفاع جانانه از غدیر و زمینه ساز ظهور است. عاشورا پیوند زننده حقیقت بعثت با حقیقت حضرت علی علیه السلام است. عاشورای هر سال عاشورای همان سال است ، همانگونه که شب قدر هر سال مصداق تنزل الملائکه .... است.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حاجی صادقی در ادامه با اشاره به الزامات با حسین بودن، شاخصه های جبهه امام حسین علیه السلام را برشمرد و عبودیت واقعی خدا، ولایتمداری و داشتن روحیه جهادی و انقلابی را از ویژگی های یاران امام حسین علیه السلام برشمرد.

وی، فرهنگ پاسداری را بخشیدن هرآنچه داریم در راه دین خدا همچون امام حسین علیه السلام  دانست و گفت: ما بیش از هر زمان دیگر به روحیه حماسی امام حسین علیه السلام نیاز داریم.

در ادامه این جلسه مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمربنی هاشم علیه السلام با تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و حلول ماه محرم، در جمع فرهنگیاران مداح سپاه قمربنی هاشم علیه السلام استان چهارمحال و بختیاری، بر فضاسازی تبلیغی و محیطی اثرگذار و برگزاری مجالس سوگواری حسینی با رعایت دستورالعمل های بهداشتی تأکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدامان الله حسینی صدر، افزود: در مجالس حسینی باید با بدعتها و خرافات مقابله شود و با استفاده از سخنرانان مجرب، فلسفه و اهداف قیام عاشورا برای آحاد مردم بویژه نسل جوان تبیین گردد.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت انتخاب شعر خوب و متون پرمحتوا و غنی توسط مداحان و واعظان، برگزاری مجالس خانگی و ترویج فرهنگ عاشورا از سطح خانواده تا اجتماع تأکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی صدر، با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی، تصریح کرد: مجالس عزاداری حسینی باید انقلابی باشند. طبق بیانات متقن، ریشه دار و عمیق رهبر فرزانه انقلاب، مجلس و منبر و هیئت ما نباید سکولار باشد، مجالس حسینی نباید صرف مجلس گردانی باشد، روحیه حماسی و انقلابی و جهادی باید در مجالس ما ترویج شود.

وی، اهتمام به برگزاری کارگاه های تخصصی فرهنگیاران مداح در سپاه و بسیج را مورد تأکید قرار دارد و  گفت: مداحان و واعظان مجالس سوگواری محرم باید دانش و روحیه معنوی خود را ارتقا بخشند.

گفتنی است؛ برگزاری کارگاه با سخنرانی استاد خرسندی، رئیس خانه مداحان و شعرای آئینی کشور و مداحی دو نفر از ذاکران اهلبیت علیه السلام از دیگر بخش های این جلسه بود که بصورت ویدیوکنفرانس برگزار شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار