مسئول قرارگاه شهید «هاشمی» همدان در گفت‌وگو با «بسیج» خبر داد
مسئول قرارگاه شهید «حمید هاشمی» همدان با اشاره به فعالیت کارگروه خیرین این قرارگاه گفت: در این کارگروه برای خانواده‌های زیر پوشش و مرتبط با قرارگاه بسته‌های حمایتی و غذایی تهیه شده و در اختیار ایشان قرار می‌گیرد و تاکنون به یاری خداوند بیش از ۲۰ هزار بسته غذایی تهیه و توزیع شده است.
کد خبر: ۹۲۶۸۱۸۷
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸

توزیع ۲۰ هزار بسته غذایی توسط کارگروه خیرین قرارگاه شهید «هاشمی» همدانصادق نظری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با اشاره به فعالیت‌های قرارگاه شهید «حمید هاشمی» همدان اظهار داشت: این قرارگاه دارای چندین کارگروه است و در راستای پیشگیری و کنترل آسیب‌های اجتماعی از یک سال گذشته شکل گرفته که با استفاده از ظرفیت‌های مجموعه‌های مردمی، سمن‌ها، هیات‌ها، کانون‌ها و ... فعالیت می‌کند.

وی افزود: کارگروه اشتغال شامل کارگاه‌های میناکاری، خیاطی، چرم دوزی، میوه خشک کنی و... برای خانواده‌های بی‌سرپرست، بدسرپرست و خودسرپرست ست که در این کارگاه‌ها 500 نفر مشغول به فعالیت هستند.

مسئول قرارگاه شهید «حمید هاشمی» همدان با اشاره به کارگروه خانواده گفت: در این کارگروه مشکلات خانواده‌هایی که با این قرارگاه در ارتباط هستند توسط مشاورین مجرب حوزه و دانشگاه به صورت تلفنی و حضوری انجام می‌گیرد و برای رفع این مشکلات راهکار علمی وعملیاتی ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه کارگروه اعتیاد نیز در زمینه  پیشگیری مقابله  و ترک اعتیاد  فعالیت می‌کند، ادامه داد: تعدادی از اعضای این کارگروه از آسیب دیدگان این موضوع هستند که علاوه بر مشاوره ترک اعتیاد و معرفی به کمپ و همچنین معرفی افرادی که ترک اعتیاد داشتند از طرف کارگروه اشتغال، به کارگاه‌های قرارگاه شهید «هاشمی» معرفی می‌شوند.

نظری ابراز داشت: کارگروه محتوایی و فرهنگی نیز در خصوص سبک زندگی ایرانی اسلامی بوده و همچنین به خانواده‌ها در مناسبت‌های مختلف بسته‌های فرهنگی، مذهبی وسبک زندگی عرضه می‌شود.

وی ادامه داد: کارگروه مشاورین با حضور منسجم و موثر در مساجد و حسینیه‌های محلات کم برخوردار و آسیب دیده با بیش از 15 میز خدمت حضور می‌یابند و در زمینه‌های تربیت کودک و نوجوان و مسائل جوانان، پیشگیری از اعتیاد و ترک آن، همسرداری، مسائل حقوقی و قضایی، طب سنتی اسلامی، کارآفرینی، تغذیه، مشاوره تحصیلی به صورت رایگان برای عموم مردم فعالیت می‌کنند.

مسئول قرارگاه شهید «حمید هاشمی» همدان عنوان کرد: این کارگروه با توجه به شرایط کنونی در مراکز بهداشت محلات مستقر و فعالیت می‌کنند و فعلا این کارگروه در زمان شیوع ویروس کرونا تعطیل است.

وی با اشاره به فعالیت کارگروه خیرین خاطرنشان کرد: در این کارگروه نیز برای خانواده‌های زیر پوشش و مرتبط با قرارگاه بسته‌های حمایتی و غذایی تهیه شده و در اختیار ایشان قرار می‌گیرد و تاکنون به یاری خداوند بیش از ۲۰ هزار بسته غذایی تهیه و توزیع شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات