‍ عامل ایجاد مزاحمت شهروند اراکی در فضای مجازی، شناسایی و دستگیر شد

- رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان از شناسایی و دستگیری فردي كه به قصد انتقام جویی، اقدام به انتشار اخبار کذب و تخریب چهره اجتماعی و جایگاه شغلی یکی از شهروندان اراکی در فضاي مجازي می کرد، خبر داد.
کد خبر: ۹۲۶۸۲۵۰
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سرهنگ" احسان آنقی" با اعلام اين خبر بیان داشت: در پي مراجعه شهروندی، با ارائه مرجوعه قضائي به پليس فتا استان مبني بر ایجاد مزاحمت و اخبار کذب بر علیه او از سوي فردي ناشناس دریک کانال تلگرامی، موضوع در دستور کار کارشناسان این پليس قرار گرفت.

این مقام انتظامی ادامه داد: کارشناسان پليس فتا با انجام اقدامات اطلاعاتي، فني و شگرد های خاص پلیسی، سرانجام موفق شدند، فرد مذکور را شناسايي و پس از هماهنگی با دستگاه قضائي، در عملياتي غافلگيرانه او را در شهرستان اراک دستگير کنند.

وی خاطر نشان کرد: متهم در تحقيقات به عمل آمده با مشاهده مستندات و مدارک قانونی پلیس به ناچار به بزه انتسابي اقرار و بیان کرد: که با انگیزه انتقام جویی از شاکی، اقدام به تخریب چهره اجتماعی و جایگاه شغلی او در شبکه اجتماعی تلگرام می کرده است.

رئیس پلیس قتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی یادآور شد: متهم پس از تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني به دستگاه قضائي معرفی شد .

سرهنگ آنقی با هشدار به كساني كه با انتشار اخبار دروغین و مطالب خلاف واقع اقدام به ایجاد مزاحمت و توهين به اشخاص در شبكه هاي مختلف مجازي مي كنند افزود: طبق ماده 18 قانون جرائم رايانه اي هر كس به وسيله سامانه هاي رايانه اي يا مخابرات اكاذيبي را منتشر کند، افزون بر اعاده حيثيت به حبس و جزاي نقدي نیز محكوم خواهد شد.

وی در پایان از شهروندان خواست تا با ارتقاء روز افزون سواد رسانه اي خود، در صورت مواجهه با چنین جرایمی در فضای مجازی از سوی افراد ناشناس از ادامه ارتباط و پاسخگويي با آنها اجتناب کرده و بلافاصله مراتب را به فوريت هاي پليسي 110 و یا سایت پليس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir گزارش کنند.

ارسال نظرات