مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی خبر داد

اجرای طرح ملی ابرار در آذربایجان غربی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: طرح ملی ابرار در استان با رویکرد ساخت راه‌های روستایی اولویت دار اجرا می‌شود.
کد خبر: ۹۲۶۸۲۸۶
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۵

 ارسلان شکری امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ارومیه، از بهره برداری پروژه‌های عمرانی در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای استان به ارزش بالغ بر ۱۱۴ میلیارد تومان در نیمه نخست سال جاری و هفته دولت خبر داد.

وی ادامه داد: در بحث توسعه زیرساخت‌های حمل و نقلی ساخت سالن مسافری پایانه مرزی سرو به مساحت 5 هزار و 600 مترمربع در دو طبقه به اتمام رسیده است و محوطه این سالن نیز با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی تا دو هفته آتی آماده بهره برداری خواهد شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: سالن مسافری پایانه مرزی سرو با اعتبار بالغ بر ۳۳ میلیارد تومان و به صورت بسیار شیک در مقایسه با مرز مقابل ساخته و به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در خصوص پروژه های روکش در محورهای ارتباطی آذربایجان غربی، اذعان کرد: در حال حاضر ۵۰ کیلومتر انواع روکش در راه‌های اصلی و فرعی انجام شده که ارزش ریالی آن بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان است و برای ایمن سازی سفرهای جاده ای تاثیر بسزایی دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی با اشاره به کشاورزی بودن استان و اهمیت ساخت راه‌های روستایی در توسعه این مناطق، اضافه کرد: طرح ابرار (اقدام ملی برای ساخت راه‌های روستایی اولویت‌دار) ۷۰ کیلومتر به ارزش ریالی ۵۶ میلیارد تومان‌آماده آسفالت است، که این میزان تا هفته دولت به ۲۰۰ و تا آبان به ۳۰۰ کیلومتر خواهد رسید.

شکری از اجرای روکش آسفالت در محور پایانه مرزی بازرگان - ماکو به سمت گیت خروجی بطول ۵۲ کیلومتر خبر داد و یادآور شد: این ‌طرح به صورت مشارکتی با منطقه آزاد ماکو اجرای می شود که خبر بسیار خوبی برای مردم استان به شمار می رود و به زودی شاهد بهره برداری از این محور به عنوان باند دوم بزرگراه ماکو به ایواوغلی خواهیم بود.

انتهای پیام

ارسال نظرات
آخرین اخبار