فرمانده ناحیه مقاومت بسیج رفسنجان گفت: نقش خبرنگاران در بصیرت افزایی و روشنگری در جامعه و اینکه توطئه دشمن را برای مردم تبیین کنند، پر رنگ است، رسالت بزرگ خبرنگاری دفاع از حق و بیدار کردن وجدان هاست.
کد خبر: ۹۲۶۸۲۹۰
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان؛ سرهنگ محمد پساوند در آیین تقدیر از خبرنگاران رفسنجان که شب گذشته به همت روابط عمومی ناحیه مقاومت بسیج این شهرستان برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر اظهار کرد: خبرنگاران دارای ویژگی‌های شخصیتی و فردی هستند که آن‌ها را از دیگر افراد جامعه متمایز می‌کند، از جمله این ویژگی‌ها نکته سنجی، ضریب هوشی بالا، خلاقیت و مسئولیت پذیری و مهمترین ویژگی برجسته خبرنگاران فروتنی و پایبندی به اخلاق است که در خبرنگاران رفسنجان دیده می‌شود.

وی با بیان اینکه خبرنگاران در تقویت اعتماد به نفس و خودباوری جامعه نقش بسزایی دارند تصریح کرد: مهمترین وظیفه خبرنگاران امیدآفرینی در جامعه است، نقش خبرنگاران در بصیرت افزایی و روشنگری در جامعه و اینکه توطئه دشمن را برای مردم تبیین کنند، پر رنگ است، رسالت بزرگ خبرنگاری دفاع از حق و بیدار کردن وجدان هاست.

پساوند خاطرنشان کرد: اگر نگاهی به اوضاع احوال کشور و منطقه و جهان داشته باشیم می‌بینیم که نظام سلطه با غول‌های رسانه‌ای تمام تلاش خود را می‌کند تا یأس و ناامیدی را در جامعه ایجاد کند و نظام اسلامی را ناکارآمد جلوه دهد و بین مردم و مسئولان دو قطبی ایجاد کند.

وی بیان کرد: سپاه و بسیج پرچم دار بصیرت افزایی بوده است و شما خبرنگاران هم در این مهم نقش مهمی دارید تا توطئه دشمن را برای مردم بیان کنند

فرمانده سپاه رفسنجان اظهار کرد: انقلاب اسلامی زنده و پویاست پس دشمن دارد، دشمن با مبانی فکری و اعتقادی ما مشکل دارد و نباید از او انتظاری جز فتنه انگیزی داشته باشیم.

وی افزود: در بحث تحریم‌های اقتصادی، دشمن تمامی تلاش خود را به کار می‌گیرد تا فشار اقتصادی به مردم وارد کند و آن‌ها را در مقابل نظام قرار دهد، دشمن به دنبال استحاله انقلاب از درون خود انقلاب است و قصد دارد که انحراف فکری و عملی در جبهه انقلاب ایجاد کند.

وی تصریح کرد: دشمن به دنبال بزرگ کردن نقاز ضعف است و نقاط قوت ما را در بحث نانو، سلول‌های بنیادین، انرژی هسته و موشک‌های نقطه زن نمی‌بیند و بیان نمی‌کند.

پساوند یادآور شد: کودتای ۲۸ مرداد نشان می‌دهد که دشمنی آمریکا با به خاطر انقلاب و سپاه و بسیج نیست، آمریکا دشمن بزرگ ماست و استقامت فکری و عملی در مقابل این دشمن به مراتب بیشتر از سازش کارساز خواهد بود.

فرمانده سپاه رفسنجان گفت: ارگان‌ها و نهاد‌های مختلف، بودجه‌های فرهنگی دارند، اما ولنگاری فرهنگی در بعضی از نقاط شهر مشاهده می‌شود که باید مطالبه گر باشیم و مردم باید مطالبه گر بار بیایند و مسئولان پاسخگو باشند.

سرهنگ پساوند خاطر نشان کرد: تنها راه نجات کشور تبعیت از مکتب سلیمانی‌هاست، سردار شهید سلیمانی روحیه جهادی، مردمداری و ولایتمداری را سرلوحه کارخود قرار داده بود، و هرگز نگاه به غرب نداشت.

وی تصریح کرد: سپاه نهادی مردمی و متعلق به مردم است، تا زمانیکه زنده باشیم اجازه نخواهیم داد خائنین داخلی و خارجی بر مردم چیره شوند، شاخص و ملاک ما ولایت است و در راستای فرمایشات اماممان امام خامنه‌ای (مدظله العالی) حرکت خواهیم کرد.

حجت الاسلام بیاضی پور مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه رفسنجان نیز در این آیین اظهار کرد: مهمترین رسالت خبرنگاران ایجاد امید در جامعه اسلامی است، صدای قلم نویسندگان قداست دارد.

وی افزود: کار فرهنگی در کنار قدرت نظامی، ماندگاری نظام مقدس جمهوری اسلامی را رقم می‌زند.

بیاضی پور بیان کرد: با وجود منابع فراوانی که در کشورمان هست، این موضوع که وضعیت اقتصاد آن به دلار برمی گردد نتیجه برخی سوءمدیریت هاست.

وی تصریح کرد: دشمن تمام هم و غم خود را بکار گرفته تا ناامیدی از انقلاب را در جامعه به ویژه قشر جوان و نوجوان تزریق کند و باید مراقب باشیم و خبرنگاران در این مهم نقش مهمی دارند.

این مراسم با ضیافت شام و تقدیر از خبرنگاران رفسنجان با اهدای تندیس به پایان رسید.
ارسال نظرات