پایه و اساس انقلاب اسلامی بر ارزش های عاشورایی استوار شده است

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با صدور پیامی نسبت به برگزاری باشکوه آئین‌های عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) همراه با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی تاکید کرد.
کد خبر: ۹۲۶۸۴۰۶
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۰

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ آیت‌الله «قربانعلی دری نجف‌آبادی» در این پیام که آورده است:

قال رسول الله :انّ الحسین مصباح الهدى و سفینة النجاة

پالایش دل صفای قلب، زنده نگهداشتن مکتب، و اینکه مکتب و مذهب محدود به زمان و مکان نیست و دستاوردهای آن آگاهی و آشنایی جامعه و جوانان با مکتب امام حسین(ع) و عاشورا و معرفت و شناخت نسبت به مبانی اصلی و ارزش های متعالی آن از جمله احیای روحیه حق طلبی و عدالت خواهی و صبر و استقامت در راه خدا خواهد بود و همان گونه که بزرگان ما گفتند مجلس عزای امام حسین علیه السلام مثل دانشگاه است و اهل البیت علیهم السلام برای بشریت اسوه حسنه اند ، هدف ما باید معرفت هرچه کامل تر و الهام گرفتن از سیره و سنت آن عزیزان و پیروی حکیمانه و اطاعت خردمندانه و یاد گرفتن درس ها و عبرت های زندگی باشد که آنها را به مسائل روز و جایگاه خود ربط دهیم و دست آورد آن هم علاوه بر مسائل معنوی همان شعور حسینی درکنار شور حسینی است.

درک مصائب امام حسین و ابراز ارادت به ائمه اطهار(ع) (که همه آن بزرگواران در ایام محرم محزون عزای حسین علیه السلام هستند). از اولین انگیزه هر شیعه شیفته اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام است. چرا که بنا به فرموده امام معصوم ؛ (شیعیان واقعی در شادی اهل بیت شاد و در غم آنها غمگین اند) و این اعتقاد با هستی ما عجین شده و البته این اعتقاد نیز صرفا از سرعادت نیست بلکه براساس درک و ایمان به فلسفه قیام امام حسین(ع) شکل گرفته است که همانا مبارزه با فساد و انحطاط حکومت جبار و غاصب وقت و احیای اسلام راستین محمدی وعلوی بوده است. در این راستا امام حسین(ع) با همه هستی و داشته هایش به میدان میرود و آنها را فدا می کند تا به دنیا بفهماند که در راه احیای اسلام ناب محمدی(ص)باید ازهمه چیز گذشت.

شیوع ویروس کرونا باعث شده تا مسئولان نسبت به برپایی مراسم‌ حضرت سیدالشهدا(ع) در سال جاری تصمیمات ویژه اتخاذ کنند و بر این اساس این آیین‌های معنوی باید طبق دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا برگزار شود و حفظ سلامتی مردم در این آئین‌ها وظیفه همگانی است.

سلامت مردم از واجبات اسلامی است و عزاداری ها در ماه محرم و صفر باید با رعایت تمامی موازین بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک برگزار شود.

علاوه بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، آیین های محرمی باید برپایه انتقال مفاهیم عمیق نهضت و پیام عاشورا و معرفی ابعاد قیام حسینی برگزار شود و از رفتارهای احساسی و یا خرافی پرهیز شود.

روحانیان و سخنرانان و مداحان آیین های ماه محرم باید در این خصوص فعالیت ویژه داشته باشند و مردم را بیش از گذشته با گفتمان عاشورایی و مقوله امر به معروف و نهی از منكر آشنا كنند.

پایه و اساس انقلاب اسلامی بر ارزش های عاشورایی و حسینی استوار شده، بنابراین ائمه جماعات و مبلغان دینی باید با درك این مقوله مهم تمامی تلاش خود را برای اشاعه تشریح و تبیین اهداف حضرت اباعبدالله(ع) در قیام مقدس عاشورا به كار بندند.

حضور مردم در آیین های عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) دارای اجر اخروی است اما آنچه كه جامعه ایران اسلامی را از هجمه و توطئه های فرهنگی دشمنان مصون می دارد، نهادینه كردن فرهنگ ناب عاشورا است كه این مهم وظیفه اصلی روحانیان و مبلغان دینی و مداحان و هیات مذهبی است .

بدون شک عاشورا تنها یک مراسم نیست بلکه تاریخ است، تاریخی با محتوای دینی، سیاسی، اخلاقی حضور و گرامیداشت چنین قیامی مسلما ابعاد گسترده ای در بر دارد که هرکسی به اندازه بضاعت خویش مایه میگذارد و بهره می برد، بنابراین درس گرفتن از ابعاد مختلف عاشورا مورد تاکید بزرگان دین است و آحاد ملت باید نسبت به این مهم توجه ویژه داشته باشند. نسبت به نذورات و قربانی کردن و سایر برنامه ها نیز از همه عزیزان و خدمتگزاران به ویژه در استان مرکزی انتظار می رود طبق دستور العمل و برنامه اقدام نموده و در هر حال ضمن حفظ روحیه و نشاط معنوی ، بهداشت و سلامتی عمومی نیز رعایت شود .

خداوند زحمات و خدمات را از همه ملت شریف و عزاداران حسینی (ع) به شایستگی قبول فرماید و قلب نورانی امام عصر(عج) از همه خشنود فرماید و سایه بلند پایه رهبر عزیز و مراجع عالیقدر را برسیر مسلمانان حفظ و اسلام و مقاومت را پیروز فرماید . إن شاء الله تعالی.

السلام علی الحسین و علی علی بن الحسین و علی اولاد الحسین و علی اصحاب الحسین (ع) و رحمة الله برکاته

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات