خبرهای داغ:
آیت الله عابدینی:

هنوز عده‌ای از جنازه برجام برای اهداف خود استفاده می کنند / دولتمردان از الگوی مدیریتی شهید رجایی فاصله نگیرند

امام جمعه قزوین با بیان اینکه مقاومت اسلامی بزرگترین معروف و غرب‌گرایی بزرگترین منکر است، گفت: امروز تفکر غرب‌گرایی، همان تفکری است که حامی یزیدیان شد و مقابل امام ایستاد.
کد خبر: ۹۲۶۸۴۱۴
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین،آیت الله عبدالکریم عابدینی در برنامه سروش آسمانی که جمعه‌ها از شبکه قزوین پخش می‌شود، با عرض تسلیت آغاز عزاداری محرم اظهار کرد: از خدای متعال درخواست داریم که این توفیق را به ما عنایت کند تا در این شرایط بیماری و محدودیت‌ها بتوانیم وظیفه خود را در بزرگداشت عزاداری این ایام بجای بیاوریم.

 

وی افزود: سیدالشهدا از آغاز حرکت خود که نزدیک شش ماه پیش از روز عاشورا بود و همزمان با مرگ معاویه و بیعت گرفتن ایشان با یزید قرار داشت تا زمان شهادت خودشان فلسفه نهضت و قیام خود را در مقاطع مختلف بیان کردند.

 

این خطیب نمازجمعه یادآور شد: امام حسین(ع) در شش ماهی که مسیر حرکت ایشان تا شهر کربلا طول کشید برای اقشار مختلف اهداف قیام و حرکت خود را مطرح کردند، از زمان شروع امامت سیدالشهدا منافقین بر ارکیه قدرت نشسته بودند و با سیاه لشکر مردمی که آماده کرده بودند مقابل امام ایستادند و ایشان را به عنوان یک خروج کننده از اسلام به مردم آن زمان معرفی می‌کردند.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اذعان کرد: زمانی که امام از مدینه به مقصد مکه خارج می‌شدند در اواخر ماه رجب، وصیت نامه ای که تنظیم کرده بودند به برادرشان محمد حنفیه سپردند و برادرشان را جانشین خود در مدینه معرفی می‌کنند‌.

 

وی ادامه داد: در وصیتنامه امام، ایشان در ابتدا شهادتین را بیان می‌کنند تا فضایی که بنی امیه درست کرده بودند، خنثی کنند زیرا بعد حادثه کربلا گفته می‌شد امام از دین برگشته است.

 

 امام‌جمعه قزوین ابراز کرد: امام در ادامه وصیت‌نامه خود می‌فرمایند؛ من برای فساد و قدرت طلبی قیام نکردم بلکه برای دین جدم بپاخاستم و قیام کردم که در امت جدم اصلاح کنم و مردم در مسیری قرار بگیرند که خاتم الانبیا معرفی کرده بودند.

 

آیت الله عابدینی درباره ضرورت استفاده از امر به معروف و نهی از منکر گفت: امر به معروف و نهی از منکر بستگی دارد که برای چه منظوری استفاده می‌شود، اگر برای امور مستحب باشد مستحب و اگر برای امور واجب باشد واجب خواهد بود، البته در میان واجبات اهم و مهم تعریف می‌شود برای نمونه امر ولایت و امامت یک واجب بسیار مهم است.

 

وی با اشاره به آیات قرآن عنوان کرد: در قرآن کریم نبا عظیم که بزرگترین خبر آفرینش است ولایت امیرمومنان و فرزندان ایشان تفسیر شده است، امام حسین(ع) در عصر خود می‌بینند که توسط اشرار و کافران این جایگاه ولایت و امامت تغییر کرده و اشرار خود را ولی امر مردم می‌دانند که نابودی دین و خطر بزرگی درحال رقم خوردن است، بنابراین امام برای اصلاح این شرایط قیام کردند که یکی از واجب ترین امر به معروف‌ها و نهی از منکرها است.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: امام نشان دادند که بزرگترین منکر دستگاه یزیدی و طاغوت است و بزرگترین مصداق معروف حق و امامت و ولایت است. در فضایی که حقیقت اسلام درخطر است امر به معروف و نهی از منکر واجب می‌شود.

 

خطیب نمازجمعه قزوین اعلام کرد: اسلام زنان و بیماران و ناتوانان جسمی را از جنگ معاف می‌کند، اما برای افراد دیگر اگر در فضایی قرار می‌گیریند که عده ای به دنبال نابودی اسلام و دین و انقلاب هستند امر به معروف و منهی از منکر واجب می‌شود. یعنی اگر عزت اسلام و مسلمین و کیان دین درمیان باشد همه وظیفه دفاع و ایستادگی داریم.

 

وی افزود: در زمانی که امر به معروف و نهی از منکر واجب شد ما باید به تکلیف خود عمل کنیم و نگران آبرو و اموال خود نباشند، زیرا امیرمومنان می‌فرمایند؛ مبادا امر به معروف و نهی از منکر را ترک کنید که پست ترین‌ها به شما مسلط می‌شوند و هرچه فریاد بزنید و دعا کنید ‌دعاهای شما مستجاب نمی‌شود.

 

آیت الله عابدینی درباره مصادیق امر به معروف و نهی از منکر گفت: یکی از مصیبت‌هایی که برای این واجب الهی به وجود آمده این است که این امر فقط محدود شده به حجاب و عفاف، با اینکه ما موضوع حجاب و عفاف را خیلی مهم می‌دانیم اما نباید مصادیق دیگر فراموش شود.

 

امام جمعه قزوین ادامه داد: مثلا در موضوع برجام، عده ای ارادت خود را به غرب نشان دادند و امریکا برجام را به اروپا پاس داد و هنوز شاهدیم جنازه برجام پاس کاری می‌شود، اما همچنان اجازه نمی‌دهند این جنازه دفن شود و از این جنازه برای پیش‌برد اهداف خود استفاده می‌کنند.

 

وی با بیان اینکه مقاومت اسلامی بزرگترین معروف و غرب گرایی بزرگترین منکر است، عنوان کرد: امروز کسی که به دنبال غرب گرایی است همان تفکری است که حامی یزیدیان شد و مقابل امام ایستاد.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: روز دوم محرم، در واقع دومین روز سال قمری است و فصل بارش مظلومیت و خون و شهادت است، امام در دومین روز محرم وارد کربلا شدند و اولین سخنرانی ایشان در کربلا روز دوم محرم بود.

 

این خطیب نمازجمعه ادامه داد: در این سخنرانی، هم یاران امام و هم یزیدیان مخاطب سخنان امام بودند و سیدالشهدا فرمودند؛ ای مردم مگر شما نمی‌بیند به حق عمل نمی‌شود و باطل و ظلم و تبعیض و بدی‌ها و حکومت طاغوت رواج پیدا کرده است؟ هرکس مومن حقیقی است دعا می‌کند به ملاقات خدا برود، من مرگ و شهادت در راه خدا را جز سعادت نمی‌بینم و زندگی کردن با ستمگران را تحمل نمی‌کنم.

 

وی اضافه کرد: امام در ادامه سخنرانی خود فرمودند؛ گویا مردم برده دنیا شده اند و دین لق لقه زبانشان است و در جانشان نفوذ پیدا نکرده؛ هم دروغ می‌گویند هم اظهار عزاداری برای سیدالشهدا می‌کنند، اما زمانی که امتحان بزرگی پیش می‌آید که باید برای حفظ حق و عزت مسلمانان سینه سپر کنند دینداران کم می‌شوند.

 

آیت الله عابدینی با اشاره به آغاز هفته دولت گفت: این هفته را گرامی می‌داریم و این دوره ایامی است که یاد شهیدان باهنر و رجایی می‌افتیم. صداقت با مردم و ساده زیستی و متعبد و ملتزم بودن در مقابل امام و رهبر را به یاد می‌آوریم، امیدواریم این الگوی سیاست آمیخته با ولایت مداری را فراموش نکنیم و از این تفکر جهادی فاصله نگیریم.

 

امام جمعه قزوین در پایان اذعان کرد: به دولتمردانی که جهادگرانه برای مردم خدمت می‌کنند، خداقوت می‌گوییم و امیدواریم برای اعتلای اسلام و انقلاب به گونه ای عمل کنند که در روز قیامت نزد خدای متعال سربلند باشند.

۱۰۱۰/پ۳۰/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار