سردار پورشمسی فرمانده سپاه الغدیر استان یزد از آمادگی قرارگاه مواسات استان برای تبدیل به احسن نذورات شهروندان خبر داد.
کد خبر: ۹۲۶۸۴۳۶
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، سردار رضا پورشمسی صبح امروز در دور دوم مرحله دوم نهضت کمک مؤمنانه که در حسینیه سید محمد آقا برگزار شد با اشاره به برگزاری پنجمین مرحله رزمایش کمک مؤمنانه در استان یزد، گفت: باهمت خیرین، جهادگران و پایگاه‌های مقاومت و فرماندهان نواحی در سطح استان یزد، این مرحله ۱۸ هزار بسته معیشتی تهیه و به‌صورت مرحله‌ای طی چند روز بین جامعه هدف در سراسر استان یزد توزیع می‌شود.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد عنوان کرد: با توجه به در پیش بودن سال جدید تحصیلی، در این مرحله ۱۵۰۰ بسته لوازم‌التحریر نیز تهیه و در دهه اول ماه محرم بین دانش آموزان نیازمند توزیع خواهد شد.

وی در خصوص چگونگی شناسایی خانواده‌های نیازمند در استان یزد، اذعان داشت: بخش زیادی از بانک‌های اطلاعاتی در این خصوص در اختیار کمیته امداد و بهزیستی است، ولی گستره پایگاه‌های مقاومت بسیج در استان بسیار خوب بوده و پایگاه‌ها با محوریت مساجد و ائمه جماعات و معتمدین محلات، خانواده‌های بسیاری را شناسایی کردند.

پورشمسی با تأکید بر اینکه امروز مفتخریم به اینکه بانک اطلاعاتی بسیج و سازمان بسیج سازندگی بسیار غنی است اظهار داشت: بین ۶۰ تا ۷۰ درصد بانک اطلاعات ما با کمیته امداد و بهزیستی مشترک است و بیش از ۸ هزار نفر از کسانی که امروز تحت پوشش کمک مؤمنانه قرار می‌گیرند، تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی نیستند.

وی اضافه کرد: در بحث شناسایی خانواده‌های نیازمند، حفظ کرامت انسانی در اولویت ما قرار گرفت و سعی کردیم در این خصوص به‌گونه‌ای عمل کنیم که گوشه‌ای از مشکلات این خانواده در شرایط فعلی مرتفع شود.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد بابیان اینکه در پاسخ به این سؤال که آیا مردم می‌توانند نذورات خود در قالب نهضت مؤمنانه توزیع کنند، گفت: امسال با توجه به شرایط خاصی که به وجود آمده، عزاداری‌ها و روضه‌خوانی‌ها نسبت به سال‌های گذشته متفاوت است که در بحث توزیع نذورات و نذری‌ها نیز به همین شکل خواهد بود.

پورشمسی به برگزاری کنگره ۴ هزار شهید استان یزد در پایان سال جاری اشاره کرد و افزود: در استان یزد مرسوم است که خانواده‌های برای فرزندشان مراسمات روضه‌خوانی و پخش نذورات را در دستور کار خود دارند که برای آن هزینه‌ای در نظر گرفته‌اند، مجموعه پایگاه‌های مقاومت بسیج و مراکز نیکوکاری وابسته به کمیته امداد به‌عنوان دبیرخانه قرارگاه مواسات در استان این آمادگی را دارد که بتوانند این کمک‌ها را همانگونه که صاحبان این موضوع مدنظر دارند، تبدیل به احسن کنند.

وی در ادامه بابیان اینکه دین اسلام یک دین کامل برای جامعه بشری است اظهار داشت: با نگاه به کشور‌های غربی و دانشمندانی که به‌عنوان آینده‌پژوه در حوزه علم‌های مدیریتی مشغول به کار هستند و با نگاه سکولاری که دارند و کاری به دین ندارند، امروز در دایره گسترده تجربیات و سوابق علمی که کسب کرده‌اند رسما اعلام می‌کنند که ارزش‌ها و باور‌های یک جامعه برای کل دنیا مؤثر است.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد ادامه داد: غربی‌ها امروز به این نتیجه رسیده‌اند که سبک زندگی دینی، بینش‌ها و باور‌ها می‌تواند در افق‌ها آینده‌های بدیع هم تأثیرگذار باشد و نوع نگاه درست به دین و دین مبین اسلام، آینده اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و حتی دفاعی ما را به‌درستی ترسیم کند.
ارسال نظرات