مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی لرستان گفت: تاکنون ۶۰ هزار ماسک و ۲۱ هزار لیتر محلول ضد عفونی با همکاری سازمان صمت و دانشگاه علوم پزشکی تهیه و بین هیات‌های توزیع شده است.
کد خبر: ۹۲۶۸۴۴۰
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، حجت الاسلام و المسلمین مهدی قدرتی در نشست با اصحاب رسانه با تاکید بر اینکه هیچ مراسم عزاداری تعطیل نمی‌شود، افزود: همه مراسم با حفظ پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری برگزار می‌شود.

وی تاکید کرد: غالب مراسم عزاداری در فضای باز برگزار می‌شود.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی لرستان افزود: با آموزش و پرورش، شهرداری و اداره کل ورزش و جوانان در خصوص استفاده از فضای باز هماهنگ کردیم تاکنون هم تعامل خوبی انجام شده و بسیاری از هیات‌ها در مدارس برگزار می‌شود.

قدرتی خاطرنشان کرد: البته این کار سختی‌های و مشکلات متعددی  دارد از تهیه فرش و نور و صدا گرفته تا سیستم سرمایشی اما به هر حال باید پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود.

وی تاکیدکرد: هیات‌های مذهبی تاکنون بر اساس برنامه ستاد مقابله با کرونا پای کار بوده‌اند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی لرستان به اقلام بهداشتی نیز اشاره کرد و گفت: تهیه ماسک و محلول ضدعفونی برای هیات‌های مذهبی انجام شده است، علاوه بر این با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و بسیج مستضعفین قرار است یک عده به عنوان همیار سلامت در هر هیات حضور داشته باشد تا نظارت بر رعایت فاصله گذاری و استفاده از اقلام بهداشتی را رصد کند.

قدرتی گفت: تاکنون ۶۰ هزار  ماسک  و ۲۱ هزار لیتر محلول ضد عفونی با همکاری سازمان صمت و دانشگاه علوم پزشکی تهیه و بین هیات‌های توزیع شده است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در مورد دسته روی هیات‌ها نیز بیان کرد: طبق ستاد ملی کرونا امسال دسته روی هیات‌ها را نخواهیم داشت.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی لرستان بیان کرد: کار دیگری که انجام داده‌ایم راه اندازی سامانه بیرق است که هیات‌ها در این سامانه ثبت نام کرده و تعهد می‌دهند پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و پس از این تعهد مجوز رسمی به صورت مکتوب صادر می‌شود.

قدرتی افزود: حدود سه هزار هیات ثبت شده در استان وجود دارد، البته هیات‌های ثبت نشده هم می‌توانند برای دو ماه محرم و صفر مجوز دریافت کنند.

راه اندازی سامانه تکیه از دیگر اقداماتی است که وی به آن اشاره کرد و گفت: این سامانه به صورت آنلاین و رایگان مراسمات مذهبی را در ده فضای مجازی پخش می‌کند.

این مقام مسوول عنوان کرد: یک هیات نظارت برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی متشکل از سازمان تبلیغات، نیروی انتظامی و دانشگاه علوم پزشکی تشکیل شده است که کار این هیات نظارت بر چگونگی رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

وی گفت: اگر هیاتی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکند پس از تذکر کتبی در صورت تکرار مجوز هیات لغو می‌شود.

قدرتی در مورد روضه‌های خانگی نیز بیان کرد: آنها سرجای خودشان هستند اما توصیه این است که در حیاط و یا داخل کوچه برگزار شود.

وی ادامه داد: در خصوص نذورات هم توصیه ستادملی به صورت خام و خشک است ، اما اگر کسی نذر واجب دارد با نظارت عوامل مرکز بهداشت می‌تواند غذا را طبخ کند یعنی نذری حذف نشده است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی لرستان گفت: هشتک هر منزل یک حسینیه و پرچم نیز مد نظر است که انتظار داریم همه پای کار بیایند، تاکید ما برگزاری روضه‌های سیار و‌ محله‌ای است.

قدرتی اما به آیین کل مالی نیز اشاره و خاطر نشان کرد: بنابر دستور العمل ستاد ملی کرونا و توصیه‌های دانشگاه علوم پزشکی امسال  حوضچه گل را نداریم، توصیه پزشکی است و ما هم به هیات‌ها انتقال داده‌ایم.

 وی در پایان گفت: چهل منبر نیز براساس دستور العمل ستاد ملی کرونا تعطیل است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات