فرمانده سپاه ناحیه حضرت علی اکبر (ع):

مسجد اصلی‏‌ترين پايگاه اسلامی نقش مهمی در تربيت انسان دارد

 فرمانده سپاه شهر اشتهارد گفت: مساجد یکی از مهم ترین نهادهای سیاسی و اجتماعی در کشورهای اسلامی هستند، نقش مهم و موثری در اداره جامعه و تحولات آن ایفا می کنند.
کد خبر: ۹۲۶۸۴۴۹
|
۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، پاسدار ترابی ضمن گرامیداشت روز جهانی مساجد، اظهار داشت:  حرکت ها و اقدامات در صدر اسلام نیز  از مسجد آغاز و سازماندهی و نیروها از مساجد بسیج و مشکلات جامعه‌ی اسلامی حل‌ و فصل می‌شد.

وی بیان کرد: ما نیز در انقلاب بزرگ اسلامی  مسجد محور علیه رژیم طاغوت مبارزه کردیم  و در دوران دفاع مقدس  به‌عنوان یک پایگاه پشتیبانی نقش بسزایی در پیروزی رزمندگان در نبرد حق علیه باطل داشته است.

مسجد اصلی‏‌ترين پايگاه اسلامی نقش مهمی در تربيت انسان دارد

وی تصریح کرد: از دیگر نقش‏هاى اجتماعى و سیاسى مسجد، میتوان کارکرد مسجد را در پرورش نیروهاى متعهدى دانست که حکومت اسلامى به آن‏ها نیاز دارد .زیرا مسجد بار هدایت فکرى و تربیتى نیروهاى جامعه را بر دوش دارد

پاسدار ترابی با اشاره به فعالیت های بسیج در سطح مساجد، افزود: بسیجیان به منظور محرومیت زدایی و خدمت رساني به مردم تاکنون بیش از ۳۰  صندوق قرض الحسنه در سطح مساجد شهرستان اشتهارد تشکیل و راه اندازی کردنند، هدف این صندوق ها ارائه تسهیلات بدون بهره برای حل مشکلات اقتصادی است .

فرمانده سپاه ناحیه حضرت علی اکبر (ع) در پایان با اشاره به نقش بنیادین مساجد در ایام شیوع ویروس کرونا در کشور، خاطر نشان کرد: مساجد در رزمایش همدلی و مواسات  به‌ آسیب‌دیدگان از این بیماری نقش اساسی و پر رنگی در شناسایی آنان و توزیع بسته‌های معیشتی و كمك‌های مردمی  داشتند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها