خبرهای داغ:
رئیس سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین خبر داد:
درافشانی گفت:به مناسبت بزرگداشت هفته فرهنگی قزوین ده ها برنامه فرهنگی – مذهبی برنامه ریزی شده که از سوم تا نهم شهریور ماه سال جاری برگزار می شود.
کد خبر: ۹۲۶۸۴۶۷
|
۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۹

محمد درافشانی رئیس سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین در گفت و گو با خبرگزاری بسیج با اعلام این خبر افزود: برنامه‌های امسال هفته فرهنگی قزوین بدلیل تقارن با دهه اول ماه محرم الحرام با محتوای مذهبی - فرهنگی و به علت شیوع ویروس کرونا در فضای مجازی و برخی از آنها نیز به صورت خیابانی و در فضای باز با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

مسابقه منطقه ای خوشنویسی «خط عشق»

درافشانی افزود:برگزاری مسابقه منطقه ای خوشنویسی «خط عشق» با موضوع محرم و عاشورای حسینی در سه رشته نستعلیق،شکسته نستعلیق و خط تحریری (خط خودکاری) از جمله برنامه های هفته فرهنگی قزوین است.

کاروان عاشقی

وی از اجرای برنامه های مذهبی و آئینی با عنوان «کاروان عاشقی» در هفت محله شهر قزوین و مناطق کم برخوردار (شهرک کوثر،مینودر،ناصرآباد،باغ نشاط،چوبیندر،وثوق آباد و جانبازان) خبر داد و گفت:این ویژه برنامه توسط اتوبوس سیار گردشگری با بهره گیری از توان گروه های هنری و آئینی با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی انجام می شود.

اولین جشنواره فیلم کهن شهر قزوین

این مقام مسئول بیان کرد:همچنین به مناسبت سومین هفته فرهنگی قزوین؛«اولین جشنواره فیلم کهن شهر قزوین» در قالب داستانی،مستند و پویانمایی در دو بخش موضوعی و آزاد با هدف ترویج سنت‌های دینی و آیینی و حفظ و احیای آنها، ترغیب فیلمسازان و هنرمندان به ویژه نسل جوان به تولید آثار فرهنگی و هنری و معرفی و شناساندن بناهای تاریخی، آیین‌های مذهبی، رسوم و آداب کهن اجتماعی، گنجینه‌های میراثی و جاذبه‌های گردشگری قزوین در حال برگزاری است.

رو نمایی از سه مستند تعزیه قزوین،خیابان سپه و قزوین نما

وی از دیگر برنامه های هفته فرهنگی قزوین را رو نمایی از سه مستند «تعزیه قزوین، خیابان سپه و قزوین نما» برشمرد که با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی در فضای باز برگزار می شود.

قزوین در آیینه عاشوراییان

درافشانی از دیگر اقدامات سازمان در هفته فرهنگی قزوین را اجرای ویژه برنامه قزوین در آیینه عاشوراییان ذکر کرد و افزود:این برنامه در فضای مجازی در قالب فیلم مستند به معرفی آیین ها،مشاغل و مصنوعات دستی هنر عاشورایی نظیر تعزیه،زره بافی،گروه چینی،پرچم دوزی و ... می پردازد.

تجلیل از معماران قدیمی مسجد ساز

وی تجلیل از «10 معمار قدیمی مسجد ساز،پیرغلام و مداح قزوینی»را از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای هفته فرهنگی قزوین ذکر کرد که با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی انجام خواهد شد.

مسابقه نواهای عاشورایی

درافشانی در ادامه گفت:مسابقه نواهای عاشورایی از دیگر برنامه های سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری است که به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم الحرام و سومین هفته فرهنگی قزوین برگزار می شود،این مسابقه در بخش های «مرثیه خوانی»، «مداحی»،«شعر خوانی» و «سرود» در حال برگزاری است.

ویژه برنامه آوا پژوهی

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین گفت:ویژه برنامه آوا پژوهی با موضوع «هنر و عاشورا» و «موسیقی فیلم های سینمای ایران» با اجرای هنرمندان مطرح کشور از دیگر برنامه‌های هفته فرهنگی قزوین است که در بستر فضای مجازی برای عموم شهروندان به نمایش گذاشته می شود.

جشنواره پوستر هنر و عاشورا (کارگاه زنده نگاری عاشورا)

درافشانی از برگزاری جشنواره پوستر هنر و عاشورا خبر داد که در این جشنواره جمعی از طراحان قزوینی در قالب (کارگاه زنده نگاری عاشورا ) به مدت دو روز با با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدالسلطنه به طراحی پوستر با محوریت واقعه عاشورا خواهند پرداخت.

رونمایی از کتاب زندگینامه شهید قدرت اله چگینی

رئیس سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین رونمایی از کتاب زندگینامه شهید قدرت اله چگینی را از دیگر برنامه های هفته فرهنگی قزوین ذکر کرد که با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.

مسابقه نقاشی «شهر شاداب»

این مقام مسئول اضافه کرد:همچنین مسابقه نقاشی «شهر شاداب» با موضوع آثار تاریخی و طبیعی قزوین در رده های سنی کودکان،نوجوانان و بزرگسالان در این هفته برگزار می شود.

رونمایی از انیمیشن شهروندی/ افتتاح خانه شهروندی

وی خاطرنشان کرد:رونمایی از انیمیشن شهروندی در فضای مجازی و همچنین افتتاح خانه شهروند با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی از دیگر برنامه های هفته فرهنگی است.

مسابقه قزوین شناسی

وی اظهار کرد:مسابقه قزوین شناسی از برنامه‌های آموزشی است که با هدف شناساندن مکان های تاریخی و گردشگری قزوین به هموطنان در بستر فضای مجازی برگزار می شود.

اجرای مراسم شب شعر

درافشانی در ادامه گفت:اجرای مراسم شب شعر با عنوان «واقعه عاشورا» در فضای باز با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی از جمله برنامه هایی است که به مناسبت هفته فرهنگی قزوین و فرارسیدن ماه محرم الحرام برگزار می شود.

پویش جذب کتاب

وی از دیگر اقدامات سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین را برگزاری پویش «نذر کتاب» عنوان کرد:در این طرح شهروندان می توانند کتاب های اضافی خود را جهت رساندن به دست افراد بی بضاعت به سازمان تحویل دهند.

تولید کلیپ «ورزش و نشاط »

درافشانی یادآور شد:تولید کلیپ «ورزش و نشاط » و پخش آن در فضای مجازی از جمله برنامه هایی که به مناسبت هفته فرهنگی قزوین پیش بینی شده است،این کلیپ ها در راستای ایجاد نشاط و پویایی در شهروندان طی ایامی که آنان مجبور هستند بدلیل شیوع ویروس کرونا در خانه بمانند،در دستور کار قرار دارد.

برگزاری 10 برنامه مشارکتی با هیئات مذهبی شهر قزوین

درافشانی افزود:از دیگر اقدامات سازمان در این ایام برگزاری 10 برنامه مشارکتی با هیئات مذهبی شهر قزوین با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی است.

ویژه برنامه تلویزیونی خیمه گاه

وی بیان کرد:برگزاری برنامه تلویزیونی خیمه گاه ویژه گرامیداشت دهه اول ماه محرم از دیگر اقدامات سازمان است که به مدت 13 شب با مشارکت صداوسیمای مرکز قزوین برگزار می شود.

درافشانی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص شیوه های اطلاع رسانی برنامه های هفته فرهنگی قزوین گفت: طراحی، چاپ و توزیع پوستر، چاپ بنر برای نصب بر روی سازه‌های شهری، تولید خبر و گزارش و ارسال آنها به خبرگزاری‌ها، مطبوعات محلی و سراسری و بارگذاری در پرتال شهرداری و همچنین کانال های و گروه ها در فضای از جمله اقداماتی است که در حوزه اطلاع رسانی و تبلیغات محیطی در دست اقدام است.

وی در خاتمه افزود:یکی دیگر از اقدامات سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین در بخش اطلاع رسانی؛مشارکت با صدا و سیمای مرکز قزوین در خصوص انعکاس برنامه ها در رسانه ملی و فضاهای مجازی مرتبط با این حوزه است که در طول هفته فرهنگی در دستور کار قرار دارد.

 

1004/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها