خبرهای داغ:
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان خبر داد

افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۰۲ پروژه برق طی هفته دولت در همدان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان از افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۰۲ پروژه برق با اعتبار ۵۷۶ میلیارد و ۸۵۱ میلیون ریال طی هفته دولت در همدان خبر داد.
کد خبر: ۹۲۶۸۵۸۴
|
۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۸
افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۰۲ پروژه برق طی هفته دولت در همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، شیرزاد جمشیدی در جمع خبرنگاران با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم و ایام سوگواری حسینی و گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر با اشاره به پروژه‌های آماده افتتاح در این هفته اظهار داشت: امسال ۶۰ پروژه با اعتبار ۴۳۹ میلیارد و ۲۳۱ میلیون ریال در استان همدان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: از این تعداد پروژه، ۱۱ پروژه با اعتبار ۳۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال در شهرستان همدان، هفت پروژه با اعتبار ۴۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال در اسدآباد، هفت پروژه با اعتبار ۳۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال در فامنین و ۱۲ پروژه با اعتبار ۱۴۶ میلیارد و ۳۲۴ میلیون ریال در شهرستان نهاوند افتتاح می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان تصریح کرد: هفت پروژه نیز با اعتبار ۲۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در شهرستان‌های رزن و درگزین، پنج پروژه با ۲۴ میلیارد و ۸۳۰ میلیون ریال در کبودراهنگ، سه پروژه با ۸۹ میلیارد ریال در ملایر و پنج پروژه با اعتبار ۳۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال در شهرستان بهار آماده بهره‌برداری است.

وی افزود: این پروژه‌ها در قالب ۹ محور شامل اصلاح و بهینه‌سازی شبکه‌های شهری و روستایی، توسعه فیدر‌های جدید، تأمین برق مشترکین، طرح‌های کاهش تلفات، توسعه و بهبود سیستم‌های روشنای معابر، سرمایه‌گذاری و توسعه در پروژه‌های GIS و ICT شرکت، مدیریت مصرف و ایجاد قدرت مانور تعریف شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان عنوان کرد: در راستای تأمین برق مستمر و افزایش ضریب پایداری شبکه ۱۱۱ کیلومتر اصلاح و بهینه‌سازی شبکه‌های شهری و روستایی و تبدیل شبکه مسی به کابل خودنگهدر در سطح استان با اعتبار ۱۰۵ میلیارد و ۲۲۱ میلیون ریال انجام شد.

وی با بیان اینکه برای تأمین برق متقاضیان جدید تعداد ۸۳ پست هوایی و زمینی به ظرفیت ۴ هزار و ۹۲۵ کیلوولت آمپر نصب شده است، گفت: برای برق‌دار شدن مشترکین جدید ۲۲.۷ کیلومتر شبکه با اعتبار ۱۰۷ میلیارد و ۵۵۵ میلیون ریال احداث شده است.

جمشیدی افزود: در راستای افزایش سطح رفاه اجتماعی و همچنین رضایت‌مندی مشترکین استان ۹ کیلومتر توسعه و بهبود سیستم‌های روشنایی معابر در سطح شهر‌ها و روستا‌ها با هزینه‌کرد ۶ میلیارد و ۹۹۱ میلیون ریال صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه برای تأمین برق متقاضیان و همچنین پایداری شبکه مشترکین ۱۱.۲ کیلومتر فیدرگیری جدید با اعتبار ۲۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال انجام شده است، اظهار داشت: طرح کاهش تلفات با هدف جلوگیری از هدررفت انرژی از ۱۰.۱۸ درصد در سال ۹۸ به ۹.۷ درصد برای سال جاری در دو بخش فنی و غیرفنی برنامه‌ریزی شده و در حال اجرا است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به بازرسی و تعویض لوازم اندازه‌گیری معیوب مشترکین ادامه داد: در این راستا تعداد ۴۸ هزار کنتور طی سال جاری بازرسی و ۷ هزار دستگاه از کنتور‌های معیوب نیز تعویض شد‌ه‌اند.

وی با بیان اینکه در پروژ‌های افتتاحیه هفته دولت مبلغ ۱۶۶ میلیارد و ۳۱۴ میلیون ریال برای پروژه‌های طرح کاهش تلفات هزینه شده است، اضافه کرد: علاوه بر تعویض کنتور‌های معیوب، حدود ۲۵.۵ کیلومتر از شبکه‌های مسی به کابل خودنگهدار تبدیل شده است.

جمشیدی بیان داشت: همچنین در محور قدرت مانور ۵ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال و در محور سرمایه‌گذاری در GIS و ICT ۷۰۰ میلیون ریال پروژه طی هفته دولت افتتاح می‌شود.

وی یادآور شد: یک هزار و ۶۵ کیلووات نیروگاه‌های خورشیدی نیز به ظرفیت انشعاب در سطح استان با اعتبار ۲۴۴ میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به پروژه‌های آماده کلنگ‌زنی عنوان کرد: در هفته دولت امسال عملیات اجرایی ۴۲ پروژه با اعتبار ۱۳۷ میلیارد و ۶۲۰ میلیون تومان در استان آغاز می‌شود.

وی تصریح کرد: از این تعداد پروژه ۱۴ پروژه با اعتبار ۳۶ میلیارد و ۲۷۰ میلیون ریال در شهرستان همدان، ۶ پروژه با ۷۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در ملایر، پنج پروژه با اعتبار ۳ میلیارد و ۳۶۵ میلیون ریال در نهاوند، چهار پروژه با ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیارد در نهاوند، هفت پروژه با ۸ میلیارد و ۸۵ میلیون ریال در کبودراهنگ، چهار پروژه با ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال در رزن و دو پروژه با ۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال اعتبار در فامنین کلنگ‌زنی می‌شود.

جمشیدی بیان داشت: هدف از اجرا و کلنگ‌زنی طرح‌های عنوان شده، رسیدن به شاخصه‌های مورد نظر در بخش‌های کاهش تلفات، افزایش تاب‌آوری و قابلیت اطمینان شبکه و مدیریت بار و مصرف استان است.

وی در ادامه با بیان اینکه امسال با تلاش همکاران و مشارکت خوب مردم توانستیم پیک سال ۹۹ را بدون خاموشی سپری کنیم، گفت: پیک بار استان به ۷۳۱ مگاوات در سال جاری رسید، که این میزان نسبت به پیک سال گذشته که ۶۹۴ مگاوات بود ۵.۳ درصد افزایش داشت.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان افزود: در راستای کاهش و کنترل پیک طرح‌های مصوب شرکت توانیر شامل طرح ذخیره عملیاتی صنایع، طرح جابجایی روز تعطیل هفته، طرح ویژه چاه‌های کشاورزی و صنایع وابسته، بکارگیری مولد‌های خودتامین، طرح ویژه ایستگاه‌های گاز فشرده جایگاه‌های (CNG)، مشترکین اداری، عمومی، تجاری و تعرفه سایر مصارف، ساعات کار برنامه‌ریزی شده صنایع و طرح کاهش مصرف در ساعات اوج بار و ۲۴ ساعته در استان اجرایی و عملیاتی شد.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای کنترل پیک بار گفت: امسال ۸ هزار و ۵۷۱ تفاهمنامه همکاری در قالب طرح‌های شرکت توانیر با مشترکین در تعرفه‌های مختلف منعقد شد که نتیجه آن کاهش ۷۰ مگاوات مدیریت انرژی بود.

جمشیدی یادآور شد: از اقدامات خوبی که در این زمینه هر سال پیگیری و اجرایی می‌شود طرح‌های تشویقی مدیریت مصرف در بخش کشاورزی است که امسال نیز با ۷ هزار و ۸۵۴ کشاورز تفاهمنامه همکاری امضا شد که بر اساس آن در زمان اوج بار، برق مصرفی خود را کاهش دادند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات