خبرهای داغ:
مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه امام صادق(ع) آبیک

اگر قیام امام حسین(ع) نبود از اسلام چیزی باقی نمی ماند

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه امام صادق(ع) آبیک گفت: اگر قیام امام حسین علیه السلام نبود از اسلام چیزی نمانده بود.
کد خبر: ۹۲۶۸۶۱۱
|
۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۸

حجت الاسلام محمد پنجی مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه امام صادق(ع) آبیک در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین ضمن گرامیداشت ایام محرم الحرام بیان کرد: محرم مدرسه درس است که در آن معلمانی چون حضرت عباس و علی اکبر و سایر یاران مخلص امام حسین علیه السلام به درس عشق و فداکاری و صبر و بصیرت و مقاومت و می پردازند و اگر قیام کربلا نبود بسیاری از این مفاهیم ارزشی معنا پیدا نمی کرد.

وی افزود: اگر قیام امام حسین(ع) نبود از اسلام چیزی نمانده بود و امروز هم با توجه به کلام حضرت امام خمینی(ره) که می فرمایند این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است ما برای ادامه حیات اسلام نیاز به برگزاری مجالس حسینی به شکل هر چه باشکوهتر نیازمندیم.

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه امام صادق(ع) آبیک اظهار کرد: امری که امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا و از طرفی لزوم برگزاری مراسمات ماه محرم از طرف جریانات خزنده مخالف اهل بیت در قالب شبکه‌های مجازی تحت‌الشعاع قرار گرفته که متاسفانه در این فضای مجازی مشاهده نظرات غیرکارشناسی در حوزه دین بوده و هستیم.

حجت الاسلام پنجی خاطرنشان کرد: این جریانات با تفکیک قائل شدن بین شور و شعور، شور را همان حضور در مجلس عزاداری و شعور را اهمیت قائل شدن به جان انسان‌ها تعبیر کرده و نتیجه را بر عدم حضور و تعطیلی مراسمات می‌گذارد در حالی که بین شور و شعور جدایی وجود ندارد چرا که عقل و عاطفه در دستگاه امام حسین علیه السلام آن چنان به هم گره خورده که نه شور به آن شعور لطمه می‌زند و نه شعورمانع شور می شود.

وی در پایان متذکر شد: گرچه امسال ما ملاحظات بهداشتی را داریم و همه طبق فرموده مقام معظم رهبری تابع مصوبات ستاد مبارزه با کرونا هستند با بصیرت کامل هیچ وقت دستخوش جو روانی جریانات مخالف دین قرار نگرفته است بلکه با کیفیت های مختلف و متنوع و متفاوت از سال های پیشین مراسمات حسینی را باشکوه تر از گذشته برگزار خواهند کرد.

 

6001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها