مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه مهاباد:

محرم ماه کسب بصیرت و عبرت است

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه مهاباد گفت: محرم فرصای برای کسب بصیرت و عبرت است و باید از این ایام بهره کافی را برد.
کد خبر: ۹۲۶۸۶۴۳
|
۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۶

حجت الاسلام سید علی سید نظری امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در مهاباد، فرا رسیدن ماه محرم و ایام سوگواری و عزاداری سالار شهیدان و سرور آزادگان جهان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) و یاران با وفایش تسلیت گفت و اظهار کرد: محرم که از راه می‌رسد دل‌های شکسته از نو داغدار می‌شود، محرم که می‌آید، حکایتی تکرار می‌شود که دل‌های عاشق از خود بی‌خود می‌شوند؛ جان‌های بی‌قرار با احساسی شگفت در خود می‌شکنند و اشک‌ها، این یاوران همیشگی لحظه‌های غبارآلود، آماده می‌شوند تا ببارند.

وی اضافه کرد: در محرم گویی بر مذاق اهل ولایت، روزگار تغییر حال می‌یابد، انگار دستان بریده‌ای از علقمه صدای‌شان می‌کند و به همه می‌فهماند میکده اهلِ معرفت، دوباره به سقایت آمده است، عاشقان بیایند و به خون وضو گیرند.

این مسئول خاطرنشان کرد: حکایت محرم، حکایت خون است، حکایت خورشید بر خشک چوب نیزه‌ها است و هر آن کس را که با نام حسین(ع) در درونش حزنی نیست، لاجرم محروم از عشق است؛ واقعه کربلا برای مردم ما و برای تمام آزاد اندیشان و آزادگان جهان، داستان مقابله حق با باطل، مبارزه عدل با ستم و پیروزی خون بر شمشیر است، و عاشورا حماسه مکرر تاریخ انسان و تمام روزها عاشورا و تمام ماه‌ها محرم و تمام سرزمین‌ها کربلا است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه مهاباد گفت: فرا رسیدن ماه محرم، ماه خروش و جوشش، ماه عبرت و اعتبار، ماه بی‌سیرتی ستم و ستمگران، ماه قیام سرور و سالار آزادگان و شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین(ع) تسلیت و تعزیت می‌گویم.

سید نظری اضافه کرد: امید است محرم امسال که در شرایط خاص شیوع ویروس کرونا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی توسط هیئات عزاداری و با تدابیر ویژه ستاد مدیریت مقابله با کرونا برگزار خواهد شد همشهریان علی‌الخصوص جوانان و آینده‌سازان ایران اسلامی‌بتوانند با تفکر و تعمق درواقعه کربلا و تمسک به ریسمان مودت اهل‌بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام در مسیر سعادت و کمال گام برداشته و نمونه شایسته‌ای از شاگردان مکتب عاشورا باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظرات
آخرین اخبار