مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه خوی:

عاشورا آئینه تمام‌نمای انسان‌های آزادی‌خواه است

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه خوی گفت: عاشورا آئینه تمام‌نمای انسان‌های آزادی‌خواه است.
کد خبر: ۹۲۶۹۲۵۸
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۳

 حجت الاسلام محمد رستمی امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خوی، ضمن اشاره به  اهداف نهضت حسینی، اظهار کرد: حادثه عاشورا که در سال 61 هجری رخ داد یکی از تراژدی‌های بزرگ تاریخ است که  توسط امام حسین(ع) برای زنده نگه داشتن دین و جلوگیری از انحرافات بزرگی که در دین جدش به وجود آمده بود به وقوع پیوست. 

وی ادامه داد: قیام باشکوه کربلا باعث شد که انسان‌های خواب‌زده و غافل از خواب عمیق بیدار شوند و قیام بی‌نظیر اباعبدالله (ع) درسی برای تمام آزادگان جهان شد، که باید در مقابل انحرافات و ظلم ظالمین مانند کوه ایستاد.

این مسئول خاطرنشان کرد: آنچه در اولین نظر و مطالعه در واقعه عاشورا به چشم می‌خورد و جلب توجه می‌‌کند، انگیزه ماورای مادی این جنبش عظیم است، حسین بن علی(ع) از سر آغاز قیام خویش و حرکت از مدینه و حتی قبل از آن، نه تنها به عدم پیروزی مادی خود آگاه بود؛ بلکه از شهادت خود و اسارت خاندان اطلاع داشت و بارها، از طریق اخبار غیبی توسط پیامبر اکرم (ص) و حضرت علی (ع) از شهادت خویش با خبر شده بود و این موضوع نکته ای بود که افراد مختلف نیز در مواقف متعدد، با او در میـــان می‌گذاشتند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه خوی اظهار کرد: با همه این اوصاف امام حسین (ع) همچنان بر هدف خویش که انجام وظیــفه خطیر الهی و احیای دین و سنت نبوی بود، اصرار می ورزید.

انتهای پیام

ارسال نظرات
آخرین اخبار