به گزارش سرویس بسیج طلاب و روحانیون خبرگزاری بسیج، تمامی فرایند ثبت نام تا صدور مدرک سطح ۱ و ۲ از طریق سامانه http://dashboard.ismc.ir صورت می گیرد.
بر اساس این گزارش: از آنجاکه تمامی مندرجات مدرک علمی طلاب (شامل مشخصات فردی و ارزیابی) از اطلاعات پرونده در سیستم پیشخوان فراخوان می شود، بنابراین لازم است ابتدا موارد سه گانه ذیل بررسی و تأیید شوند:
۱- به منوی نمایه طلبه، قسمت «مدارک» مراجعه و نواقص مدارک خود را تکمیل یا بروزرسانی نمایید.
۲- به منوی نمایه طلبه، قسمت «مشخصات فردی» مراجعه و در صورت مشاهده هرگونه مغایرت، از طریق منوی «اصلاح مشخصات» اقدام کنید. شماره همراه خود را نیز در این قسمت، بروز کنید.
۳- به منوی نمایه طلبه، قسمت «ارزیابی من» مراجعه و معدل، سال اتمام هر سطح و رشته خود را مشاهده کنید و اگر اعتراضی به آن دارید، تا قبل از پیگیری و رفع آن، اقدام به ثبت نام مدرک علمی نکنید.
بارگذاری «مدارک» و هرگونه «اصلاح مشخصات» توسط طلبه، پس از بررسی و تأیید توسط بخش «امور طلاب»، در سیستم اعمال می شود و فرایند آن را در منوی «نمایه طلبه / درخواست های من» می توانید مشاهده کنید و تا زمانی که این تغییرات در سیستم اعمال نشده باشد، مجاز به اقدام برای ثبت نام مدرک علمی نمی باشید.
طلاب در صورت تکمیل سطح ۱ یا ۲ می توانند (با رایانه یا تلفن همراه هوشمند) به صفحه پیشخوان شخصی خود مراجعه و برای دریافت مدرک علمی ثبت نام نمایند.
شرایط ثبت نام و تقاضای مدرک علمی طلاب
تکمیل پایه های ۱ تا ۶
کسب معدل حداقل ۱۴
درج سال اتمام سطح ۱ در ارزیابی
کسب معدل حداقل ۱۴
درج سال اتمام سطح ۲ و رشته تحصیلی در ارزیابی
مدرک سطح ۲ برای فارغ التحصیلان مراکز تخصصی، در رشته تخصصی مربوطه، برای فارغ التحصیلان سفیران هدایت، در رشته «تبلیغ و معارف اسلامی» و برای سایر طلاب، در رشته «فقه و اصول» صادر می شود.
تذکر: