خبرهای داغ:
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی:

مطالبه گری و پاسخگویی به مردم از ارکان امر به معروف در دستگاه های اجرایی است

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی، مطالبه گری را بخشی از فریضه امر به معروف دانست و گفت: درست کار کردن مدیران، پاسخگویی به مردم و حل مشکلات آنها از مصداق‌ های امر به معروف در ادارات است.
کد خبر: ۹۲۶۸۸۵۰
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، سردار علی قاسمی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی امروز  در شورای امر به معروف و نهی از منکر سازمان جهاد کشاورزی استان ضمن تسلیت ایام عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) گفت: امر به معروف و نهی از منکر دو فریضه‌ ای هستند که همه امور اسلام و مسلمین به آنها بستگی دارد، اما بعضاً فراموش شده‌اند.

فرمانده سپاه انصار الرضا (ع) استان با اشاره به اینکه طبق قانون فریضه امر به معروف و نهی از منکر بر عهده همه مسئولان و مردم نهاده شده است، افزود: با وجود کارهای صورت گرفته در این راستا؛ اما هنوز برای رسیدن به آنچه مورد انتظار است راه طولانی در پیش داریم.

سردار قاسمی با اشاره به اینکه قانون امر به معروف در سال ۹۴ توسط مجلس تصویب و ابلاغ شد، اظهار داشت: در این قانون رئیس دستگاه اجرایی رئیس شورای امر به معروف هر دستگاه است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی بیان کرد: شورای امر به معروف دستگاه‌های اجرایی  بایستی هر ماه یکبار تشکیل شود و اگر چالش‌هایی وجود دارد، برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر تنها در موضوع حجاب و عفاف خلاصه نمی‌شود، تصریح کرد: در ادارات هر موضوعی که باعث به زحمت افتادن ارباب رجوع و نارضایتی مردم گردد، مصداقی از منکر است.

فرمانده سپاه انصار الرضا (ع) خراسان جنوبی ادامه داد: برای ترویج معروفات گروه‌های طلایه داران امر به معروف تشکیل می‌شود که در محیط‌ هایی که شرایط خیلی فراهم نیست، این مهم را انجام دهند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی با اشاره به اینکه شورای امر به معروف باید موانع را از سر راه آمران به معروف بردارد، افزود: با تلاش‌هایی که در استان می‌شود مظاهر خلاف شئونات اسلامی به ندرت دیده شده اما باز هم گاهی مواردی وجود دارد که تذکر داده می‌شود.

سردار قاسمی با اشاره به اینکه هدف ما فقط در حوزه عفاف و حجاب نیست، گفت: درست کار کردن مدیران، پاسخگویی به مردم و حل مشکلات آنها از مصداق‌های امر به معروف در ادارات است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی گفت: آیت الله عبادی نماینده ولی فقیه در استان هم همواره بر این نکته تاکید دارند که مسئولان استان فراتر از قانون عمل نکنند و برای مردم زحمت و مشکل ایجاد نکنند.

وی با اشاره به اینکه بخشی از فریضه امر به معروف موضوع مطالبه گری است که در حال انجام است، افزود: مسئولین باید در رسانه‌های مختلف و تریبون‌هایی که دارند، عملکرد خود و دستگاهشان را به مردم توضیح دهند؛ که تاکنون چه کردند و چه برنامه‌ای برای آینده دارند.

 انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار