امام جمعه درگز در جمع پایوران سپاه این شهرستان:

یکی از نشانه‌های انسان کامل حسن تقدیر در معیشت است

امام جمعه درگز بیان داشت: یکی از نشانه‌های انسان کامل حسن تقدیر در معیشت است.
کد خبر: ۹۲۶۹۰۴۹
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت الاسلام محمد حسین ایروانی با حضور در جمع پایوران سپاه درگز ضمن تسلیت شهادت حضرت رقیه سلام الله علی‌ها گفت: بعد از واقعه عاشورا دشمن تمام کسانی را که زنده مانده بودند، اسیر کرد و در میان این اسرا رقیه دختر امام حسین علیهاالسلام کودکی بود که در خرابه‌های شام به شهادت رسید.

وی در ادامه به حدیثی از امام صادق (ع) در تشریح علائم انسان کامل پرداخت و گفت: اصلاح امور مردم جز به وسیله سه چیز تحقّق نمی‌یابد؛ تفقّه در دین، صبر و تحمّل مشکلات، و حسن تقدیر در معیشت و این سه نشانه‌های یک انسان کامل است.

حجت الاسلام ایروانی در تشریح تقدیر در معیشت گفت: تقدیر در معیشت یعنی برای خودمان اولویت بندی داشته باشیم، این اولویت بندی شامل دخل و خرج ها، رفتن و نرفتن‌ها و انجام دادن و ندادن کار‌ها است.

وی افزود: انسان مومن و عاقل کسی است که بر اساس اولویت هزینه می‌کند، این هزینه کرد در دین به صورت اولی تری بیان و تاکید شده است، مومن بر اساس اولویت دین خود را پایه گذاری می‌کند و بر اساس اولویت‌ها گفتار و کردار خود را پیش می‌برد چرا که به فرمود: ه امام صادق (ع) کسی که در امر دنیای خودش کسالت و تنبلی داشته باشد، در امر آخرتش تنبل‌تر و کسل‌تر خواهد بود.

امام جمعه درگز گفت: گا‌ها برخی دچار این اشتباه می‌شوند که در ادای نماز خود کوتاهی می‌کنند، اما برای مراسم عزای حسینی پرتلاشند، جواب این قبیل از افراد همین اولویت بندی و حسن تقدیر در کردار است.

وی افزود: قبل از نبرد، امام حسین (ع) برخی از یاران خود را از پیکار باز داشتند و آنان را برای ادای حق الناس و دین خود بازگرداندند یا در زمان نبرد اولویت را بر برپایی نماز برشمرد و از جنگ باز ایستاد و نماز را به پا داشت.

ایروانی در ادامه با اشاره به خطابه امام حسین علیه السلام به حر هدف از قیام و عزیمت ‏به سوی کربلا را برپایی حق برشمرد و گفت: هر مسلمانی با حکومت‏ ستمگری ‏مواجه گردد که حرام خدا را حلال شمرده و پیمان الهی را درهم‏می‏شکند، با سنت و قانون پیامبر از در مخالفت درآمده در میان‏بندگان خدا راه گناه و معصیت و تجاوزگری و دشمنی در پیش‏می‏گیرد، ولی او در مقابل چنین حکومتی، با عمل و یا با گفتار اظهار مخالفت نکند، برخداوند است که آن فرد (ساکت) را به کیفرهمان ستمگر (آتش جهنم) محکوم سازد.

وی افزود: امام حسین (ع) همان آغاز حرکت هدف را برای یاران خود تشریح کرد و اولویت‌ها را برای آنان روشن ساخت، اینکه جان عزیز و گرامی را در تیر رس تیغ و تیر دشمن قرار دادن باید هدفمند باشد و هدف ما کسب جاه مقام و مکنت نیست بلکه برقراری حکومتی اسلامی برپایی نماز و عدل است لذا این حرکت‌های امام نشان از آن دارد که ما می‌بایست در تمام جوانب زندگی خود اولویت‌ها را بشناسیم و بر اساس حسن تقدیر در معیشت عمل کنیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها