خبرهای داغ:

تلاش برای برقراری عدالت اجتماعی و فرهنگی در زمینه كتابخوانی

مدیركل كتابخانه‌های عمومی فارس با بیان اینکه وظیفه و تلاش ما این است که استانداردهای توسعه و عدالت اجتماعی را در زمینه کتاب و کتابخوانی ارتقا دهیم، گفت: توجه نهاد در بحث احداث و تجهیز کتابخانه در مناطق محروم، روستایی و کم‌برخوردار و شهرهای فاقد کتابخانه متمرکز شده و به‌طور جدی این هدف را دنبال می‌کنیم و باید به سمت برقراری عدالت اجتماعی و فرهنگی پیش رویم.
کد خبر: ۹۲۶۹۴۶۹
|
۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۲

آیین افتتاح کتابخانه عمومی شهدای اینالو شهر فاقد کتابخانه قره‌بلاغ فسا با حضور روح‌الله منوچهری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس؛ حسین آرگیو، معاون استاندار و فرماندار ویژه فسا؛ حجت‌الاسلام والمسلمین هادی صدیق، امام جمعه ششده و قره و بلاغ؛ علی‌محمد بلاغی، بخشدار ششده و قره بلاغ، محمدحسین فیروزی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان فسا، عباس جوکار شهردار قره بلاغ، هادی دوگانی رئیس شورای شهر قره‌بلاغ، خانواده شهید ابراهیم دوگانی و جمعی از مسؤلان و مردم امروز، ۳ شهريورماه برگزار شد.

روح‌الله منوچهری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس در مراسم افتتاح کتابخانه عمومی شهدای اینانلو، ضمن تبریک هفته دولت و تشکر از خانواده شهید ابراهیم دوگانی جهت اهدای ساختمان کتابخانه گفت: خوشبختانه این کتابخانه در یک منطقه محروم و کم‌برخوردار افتتاح شده که می‌تواند در ارتقای فرهنگ این منطقه بسیار اثرگذار باشد.

وی با بیان اینکه وظیفه و تلاش ما این است که استانداردهای توسعه و عدالت اجتماعی را در زمینه کتاب و کتابخوانی ارتقا دهیم، گفت: در دولت تدبیر و امید توجه نهاد در بحث احداث و تجهیز کتابخانه در مناطق محروم، روستایی و کم‌برخوردار و شهرهای فاقد کتابخانه متمرکز شده و به‌طور جدی این هدف را دنبال می‌کنیم و باید به سمت برقراری عدالت اجتماعی و فرهنگی پیش رویم. تلاش می‌کنیم استانداردها و شاخص‌های کتابخوانی را در استان به سطح مطلوب برسانیم.

منوچهری یادآور شد: با توجه به اهتمام نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برای راه‌اندازی کتابخانه در شهرهای فاقد کتابخانه همه تلاش‌ها به‌کار گرفته شد تا شهر قره بلاغ از جمله شهرهای فاقد کتابخانه استان فارس صاحب کتابخانه شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس با اشاره به اینکه نهمین کتابخانه عمومی شهرستان فسا امروز افتتاح شد، گفت: دو پروژه کتابخانه دیگر در این شهرستان در دست اقدام است که امیدواریم به‌زودی به بهره‌برداری برسد.

وی در ادامه گفت: ساختمان کتابخانه عمومی شهدای اینالو قره بلاغ با زیربنای ۲۵۰ مترمربع شامل مخزن با ۴هزار جلد کتاب، سالن مطالعه، بخش کودک، بخش نشریات، بخش کتابداری و اداری است و به همت اداره کل کتابخانه های عمومی فارس تجهیز شده است.

حسین آرگیو، فرماندار ویژه فسا نیز در این مراسم با تأكید بر اینکه این کتابخانه برای ساکنان منطقه ماندگار و برای خانواده شهید هادی دوگانی باقیات و صالحات خواهد بود، گفت: حق انتفاع و بهره‌برداری از ساختمان کتابخانه، از سوی خیر نیک‌اندیش خانواده شهید ابراهیم دوگانی به نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور واگذار شده است و شهرداری قره‌بلاغ در تجهیز آن کمک زیادی کرده‌است.

در پایان این مراسم لوح سپاس از سوی علیرضا مختارپور، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به هادی دوگانی به نمایندگی از خانواده شهید ابراهیم دوگانی تقدیم شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار