رئیس اداره تبلیغات اسلامی بوکان:

قیام کربلا وجهه سیاسی داشت

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بوکان گفت: قیام کربلا وجهه سیاسی داشت ولی دشمنان اسلام تلاش می‌کنند آن را وارونه جلوه دهند.
کد خبر: ۹۲۶۹۵۴۶
|
۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶

 به گزارش خبرگزاری بسیج از بوکان، حجت الاسلام سلیم ایمانی در مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان که به همت روابط عمومی و تبلیغات سپاه بوکان برگزار شد، اظهار کرد: امام حسين (ع) پيشقراول عدالتخواهی، عزّت و آزادگی بودند و ایشان و یاران‌شان شهید شدند تا زير بار ذلت نروند و مرگ توأم با عزت را بر زندگی با ستمکاران و ظالمان ترجيح دهند.

وی ادامه داد: درس‌های عاشورا همواره بحث زنده، حیات‌بخش و حرکت‌آفرین است و هر چند این رویداد در مکان و زمان محدودی به وقوع پیوست اما درس‌های آن ویژه زمان و مکان خاصی نیست.

این مسئول، عدالت‌خواهی و ستم‌ستیزی، عزت، پاسداری از اسلام و ارزش‌های اسلامی، شهادت در راه خدا، امر به معروف و نهی از منکر را از جمله درس‌های مهم در عرصه رفتار سیاسی رویداد عاشورا دانست.

ایمانی تصریح کرد: امام حسین (ع) موجبات واقعیِ عزّت و آزادگی را در رنگ و نژاد، زبان و لغت، رفاه مادّی، تشکیلات حزبی و وابستگی به قطب‌های زور و تزویر، موقعیت سیاسی و اجتماعی و مذهبی و … نمی‌دانستند، بلکه موجبات عزّت را در بینش و آگاهی ژرف، در ایمان و عشق و رابطه خالصانه و دوستانه با سرچشمه عزّت‌ها، در اطاعت و فرمانبرداری از او و در توکّل و اعتماد بر او می‌دانست.

انتهای پیام

ارسال نظرات
آخرین اخبار