نماینده ولی فقیه دراستان هرمزگان گفت: انقلاب اسلامی ودیعه ای از نهضت عاشوراست
کد خبر: ۹۲۶۹۹۴۹
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۴

حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد عبادی زاده در گفت و گو با خبرنگارخبرگزاری بسیج از هرمزگان ، ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام عزاداری سرور وسالار شهیدان خاطرنشان کرد :امسال به دلیل محدودیت هایی که ویروس منحوس کرونا بوجود آورده عزاداری مردم با سال های قبل متفاوت تر وبسیار محدود برگزار می شود .

 

وی افزود : با وجود این محدودیت ها نقش رسانه ها واهل قلم پررنگ می باشد و باید جنبه شعوری قیام ابا عبدالله الحسین علیه السلام به مردم انتقال داده شودورسانه ها پرچمدار مکتب حسینی در جامعه باشند.

 

امام جمعه بندرعباس ضمن تاکید بر بازخوانی معارف قیام عاشورا توسط رسانه ها ادامه داد : قیام عاشورا شامل معارف انسان سازی است که باید جنبه های گوناگون آن مانند صبر،جهاد ،مقاومت ، آگاهی وبصیرت بیش از پیش تبیین شود .

 

دکترعبادی زاده تاکیدکرد: رسانه ها بیانات رهبر معظم انقلاب را با فرهنگ عاشورایی تبیین کنند وحلقه اتصال بین انقلاب اسلامی وقیام عاشورا ایجاد کنند .

او تصریح کرد:به فضل الهی انقلاب اسلامی با با محوریت نهضت حسینی به ظهور حضرت حجت عجل الله تعالی فرجه الشریف متصل خواهد شد.

امام جمعه بندرعباس با اشاره به تلاش های دشمن برای کمرنگ کردن اعتقادات مذهبی مردم افزود : دشمن با تخیلات واهی و پوچ خود در این شرایط هرگز نمی تواند در اعتقادات و ارادت مسلمانان جهان به اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام خللی ایجاد نماید .

دکتر عبادی زاده بیان نمود : دوستداران مکتب امام حسین علیه السلام با محور قراردادن اهداف نهضت عاشورا و امربه معروف و نهی ازمنکرحماسه های بی نظیری را در راه کمک به همنوعان خود که در شرایط کرونا دچار آسیب شده اند را خلق نموده اند و تاسوعا و عاشورای حسینی بهترین فرصت برای ترویج روحیه جهادی و انقلابی به شمار می آید.

 

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با اشاره به در پیش بودن مرحله جدید رزمایش مواسات در روزهای آ ینده اشاره کرد :امسال در مراحل قبلی رزمایش مواسات وهمدلی فضیلت های مردم هرمزگان بیشتر از قبل برهمگان نمایان شد .

 

وی ابرازامیدواری کرد : در مرحله جدید رزمایش مواسات و همدلی نیز مردم حضور ارزشمندی داشته باشندو نذورات خود را به سمت کمک های مومنانه سوق دهند .

 

دکترعبادی زاده در پایان افزود : کمیته امداد ، 72 آشپزخانه را با رعایت پروتکل های بهداشتی آماده کرده است تا طبخ نذورات مردم را انجام دهد.

 

ارسال نظرات