خبرهای داغ:
معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالحسین(ع) همدان از برگزاری جشنواره ایده‌پردازی تعلیم و تربیت در دوران کرونا خبر داد.
کد خبر: ۹۲۷۰۰۸۸
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۲

جشنواره ایده‌پردازی تعلیم و تربیت در دوران کرونا در همدان برگزار می‌شودسرهنگ مصطفی رستمی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان از برگزاری جشنواره ایده‌پردازی تعلیم و تربیت در دوران کرونا خبر داد و اظهار داشت: این جشنواره به همت سازمان بسیج فرهنگیان و با مشارکت اداره آموزش و پروش و دانشگاه فرهنگیان ویژه فرهنگیان، دانشگاهیان، دانشجویان، معلمان و دانش‌آموزان برگزار می‌شود.

وی با بیان  اینکه این جشنواره با هدف به کارگیری حداکثری از ظرفیت معلمان و فرهنگیان  در راستای تعلیم و تربیت در ایام کرونا برگزار می‌شود، تصریح کرد: این جشنواره در راستای کمک به دستگاه اصلی تعلیم و تربیت کشور در دوران کرونا و شرایط مشابه، شناسایی نقاط ضعف آموزش مجازی ارائه راهکار‌هایی برای رفع  نواقص و همچنین احصاء تجربیات، ایده‌ها و راهکار‌ها برای ارتقاء آموزش مجازی برگزار می‌شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالحسین(ع) همدان در خصوص محورهای اصلی جشنواره تاکید کرد: «یادگیری موثر»، «تقویت زیرساخت‌ها»، «الگوهای تربیتی موثر نظام آموزشی»، «مدیریت نظام آموزشی در شرایط کرونا» و «سایر موضوعات مرتبط و قابل طرح» از جمله محورهای جشنواره است.

وی در توضیح بخش‌های محور یادگیری موثر جشنواره عنوان کرد: این محور شامل بخش‌های «یادگیری موثر در دوران کرونا»، «ارزشیابی موثر درآموزش‌های غیرحضوری»، «نقش خانواده در تربیت و یادگیری» و «رسانه، فضای مجازی و یادگیری موثر» می‌شود.

رستمی «توانمندی معلمان در بهره‌گیری از ابزار رسانه و فضای مجازی»، «مهارت‌های ICDL   و تاثیر آن بر نقش معلمان و دانش‌آموزان در یادگیری» و «شبکه شاد، سلامت و امنیت دانش‌آموزان» را نیز مورد توجه این جشنواره دانست و تاکید کرد: ایده‌های دانشجویان و دانش‌آموزان، ایده‌های آزاد، نوآورانه، خلاق، پویا و موثر برای آموزش و پرورش از دیگر موضوعات مرتبط و قابل طرح در جشنواره است.

وی با بیان اینکه در این جشنواره آسیب‌‌شناسی پسا کرونا و تجارب زیست نیز مورد تاکید قرار گرفته است، افزود: «مدیریت زمان در آموزش‌های مجازی»، «برنامه‌ریزی کارآمد آموزشی و درسی»، «شناسایی و رفع آسیب‌های نظام آموزشی در شرایط کرونا» و «کرونا و شکاف آموزش یادگیری» از دیگر موضوعات جشنواره است.

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالحسین(ع) همدان در تشریح محور «الگوهای تربیتی موثر نظام آموزشی» بیان کرد: در این محور از جشنواره بخش‌های «همسویی جریان تربیت خانواده و تعلیم وتربیت رسمی»، «نقش انجمن اولیاء و مربیان»، «تاثیر سواد رسانه و فضای مجازی بر کارکرد نقش معلمان و تربیت دانش‌آموز» و همچنین « وظیفه‌شناسی و احساس مسئولیت معلمان در شرایط کرونا» مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه جشنواره در قالب نماهنگ، انیمیشن، موشن‌گرافیک، نقاشی، کاریکاتور و پیشنهادات برگزار می‌شود، گفت: علاقمندان برای شرکت در جشنواره می‌توانند آثار خود را تا روز چهارشنبه 12 شهریور ماه ۱۳۹۹ از طریق سامانه ملی www.sci.cbo.ir  ارسال کنند.

رستمی با اشاره به اینکه به نفرات برتر جشنواره ایده‌پردازی تعلیم و تربیت دردوران کرونا جوایز نفیس به همراه لوح تقدیر با اعطای گواهی معتبر به صورت کشوری اهدا  خواهد شد، یادآور شد: علاه بر این اعطای گواهی با امتیاز فرهنگی برای دانشجو معلمان، گواهش شرکت در جشنواره ویژه اساتید، فرهنگیان و دانش‌آموزان، اختصاص امتیاز ضمن خدمت به همه فرهنگیان شرکت کننده  نیز از جانب استان اهدا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: شرکت کنندگان برای کسب اطلاعات  بیشتر می‌توانند با  شماره 08132529294 و  09182069686 تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات