رئیس پارک علم و فناوری یزد خبر داد

تولید محصولات ضد کرونایی توسط 15 شرکت فناور در یزد

محمد مهدی لطفی گفت: در زمینه مقابله با کرونا 15 شرکت به صورت مستقیم محصول تولید کردند.
کد خبر: ۹۲۷۰۱۹۶
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد؛ محمد مهدی لطفی در نشست خبری آنلاین با اصحاب رسانه استان یزد با بیان اینکه استان یزد در حوزه فناوری جزو چند استان اول کشور از نظر شاخص‌های فناوری است گفت: باتوجه به هدف گذاری صورت گرفته مبنی بر اینکه یزد به الگوی اقتصاد دانش بنیان کشور تبدیل شود در تلاشیم تا فعالیت‌ها و اقدامات اساسی تری را در این حوزه انجام دهیم.

رئیس پارک علم و فناوری یزد با اشاره به این مطلب که این پار ک. علی رغم جایگاه خوبی که در کشوردارد با محدودیت‌هایی نیز روبروست اظهار داشت: از آنجا که مهمترین رسالت پارک علم وفناوری یزد توسعه اکوسیسیتم نوآوری استان است و پارک نمی‌تواند به تنهایی به این مهم دست یابد به دنبال جلب مشارکت فعال بخش خصوصی هستیم.

سهم استان یزد در اقتصاد دانش بنیان کمتر از ۵ درصد است

وی با اشاره به شایستگی یزدی‌ها در این حوزه ابراز داشت: هدف نهائی افزایش سهم استان در اقتصاد دانش بنیان است که در حال حاضر این سهم بسیار کوچک است به طوری که این سهم در شرایط فعلی کمتر از ۵ درصد بوده و قطعا یکی از اقدامات این است که برای تعیین این سهم در اقتصاد دانش بنیان فرمولی پیدا کنیم و آن را افزایش دهیم.

لطفی در ادامه به تلاش جدی برای تحقق برنامه‌های پارک علم و فناوری یزد اشاره کرد و اذعان داشت: پایه بودجه پارک در زمینه هزینه‌های جاری نظیر تاسیس شرکت‌های فناور دچار محدودیت‌های جدی بود که با مساعدت مسئولان استان این پایه بودجه در سال جاری افزایش قابل توجه داشته و موجب شده تا ۴۰ شرکت فناور به مجموعه شرکت‌ها اضافه و تعداد آنان به ۱۰۵ شرکت برسد ضمن اینکه صندوق پژوهشی – فناوری را نیز تقویت کردیم.

وی حذف بودجه عمرانی پارک علمی و فناوری را در برنامه‌های سازمان برنامه و بودجه در سال‌های گذشته را یکی از دلایل ایجاد محدودیت در زمینه توسعه زیر ساخت‌ها پارک دانست و گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته توسط معاونت علمی- پژوهشی برخی از پروژه‌های عمرانی را استارت زدیم که برخی در حال بهره برداری هستند و امیدواریم برخی دیگر نیز تا پایان دولت دوازدهم به بهره برداری برسند.

افتتاح فاز اول پردیس جامع پارک علم وفناوری یزد در دهه فجر

رئیس پارک علم و فناوری یزد از افتتاح پردیس جامع پارک علم وفناوری یزد به مساحت ۷۰ هکتار خبر داد و اظهار داشت: در این طرح به شرکت‌های بزرگ و توانمند که نیاز به فضا‌های خصوصی دارند زمین واگذار می‌شود تا خود اقدام به ساخت و ساز کنند تا استقلال نسبی داشته باشند که فاز اول آن به مساحت ۲۰ هکتار در آینده‌ای نزدیک مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت و با جابه جایی این شرکت‌ها بخشی از فضا‌های فعلی خالی شده و به شرکت‌های جدید داده خواهد شد.

لطفی در ادامه از واگذاری زمین و اختصاص اعتبار برای ساخت کارخانه نوآوری یزد خبر داد و اظهار داشت: این کارخانه در متراژ ۱۸ هزار متر مربع در کارخانه درخشان بوده که طراحی، مرمت و مقاوم سازی آن در دستور کار قرار گرفته و ۳۵۰۰ مترمربع از آن تا دهه فجر به بهره برداری می‌رسد.

وی همچنین به احداث ساختمان مرکز رشد اقبال به متراژ ۳۵۰۰ متر اشاره کرد و گفت: در این مرکز که شامل سالن جلسات و نمایشگاه خواهد بود ۳۰ شرکت مستقر خواهند شد.

رئیس پارک علم وفناوری یزد مهمترین رسالت این پارک را ارائه خدمات عنوان کرد و ادامه داد: در راستای گشترش ارائه خدمت نظام کارگزاری را راه اندازی کردیم که به ارائه خدمات در حوزه مدیرت کسب و کار، بازار، برندینگ و. می‌پردازد و با این اقدام حصار مجموعه اقبال برداشته و به روی شهر باز می‌شود.

تاسیس وفعالیت ۹۷۰ شرکت فناورانه در پارک علم و فناوری یزد

لطفی در بخش دیگری از سخنانش از تاسیس وفعالیت ۹۷۰ شرکت فناورانه از ابتدای فعالیت پارک علم و فناوری اقبال تاکنون خبر داد و گفت: از این تعداد در حال حاضر ۳۳۰ شرکت در مجموعه پارک و مراکز رشد فعالیت می‌کنند که ۱۰۰ شرکت در مباحث دانش بنیان فعال هستند که البته نیمی از این شرکت در داخل پارک استقرار دارند و از این منظر رتبه پنجم کشور را دارا هستیم.

وی در پایان به خدمات شرکت‌های فناورانه در بحث مقابله با بیماری کرونا اشاره کرد و اذعان داشت: در زمینه مقابله با کرونا و فاصله گذاری اجتماعی ۱۵ شرکت به صورت مستقیم و تعدادی نیز به صورت غیرمستقیم در زمینه‌های تولید مواد ضدعفونی، ماسک، تب سنج، تونل ضدعفونی و کیت تشخیص بیماری به ارائه محصول پرداختند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار