خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کشور:

انقلابی‌گری و ظلم‌ستیزی شیعیان از نهضت سیدالشهدا(ع) است/ زن با انسان‌سازی می‌تواند سعادت یا شقاوت ملت‌ها را رقم بزند

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کشور گفت: در حال حاضر هرچه از انقلابی‌گری و ظلم‌ستیزی در بین شیعیان وجود دارد و در خون آنها ساری و جاری است از نهضت سیدالشهدا(ع) است.
کد خبر: ۹۲۷۰۳۷۶
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۲

انقلابی‌گری و ظلم‌ستیزی شیعیان از نهضت سیدالشهدا(ع) است/ زن با انسان‌سازی می‌تواند سعادت یا شقاوت ملت‌ها را رقم بزندبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، مینا بیابانی در یادواره زنان شهیده استان همدان که در حسینیه ثاراله سپاه انصارالحسین(ع) برگزار شد ضمن تسلیت فرا رسیدن ماه محرم، اظهار کرد: مراسم متعلق به شهدای زن است شهدایی که قطع به یقین به تعبیر معصومین(ع) و امامین انقلاب ویژگی خاصی که در آن وجود دارد این است که انسان ساز و مربی انسان هستند.

وی گفت: نگاهی که امامین انقلاب نسبت به زن دارند از همان بعد تربیتی که مقامین دینی و حضرت حق نسبت به زن دارد منبعث شده و زن را انسان ساز و مربی قلمداد می‌کند، زن که با تربیت خود می‌تواند انسان‌سازی کند و سعادت یا شقاوت ملت‌ها را رقم بزند.

* نهضت عاشورا یک نهضت مذهبی و یک حرکت سیاسی است

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کشور با اشاره به اینکه نهضت عاشورا یک نهضت مذهبی و یک حرکت سیاسی است و پایدارترین نهضت فرهنگی شیعیان محسوب می‌شود، ابراز داشت: این نهضت عظیم و مقدس نه تنها منجر به اضمحلال و سقوط حکومت بنی امیه شد بلکه این قابلیت را داشت که در طول تاریخ همه حرکت‌های انقلابی، ظلم ستیز و حق طلبانه را به خود اختصاص داده است و ریشه در کربلا و نهضت عاشورا داشت.

وی ادامه داد: در حال حاضر هرچه از انقلابی‌گری و ظلم‌ستیزی در بین شیعیان وجود دارد و در خون آنها ساری و جاری است از نهضت سیدالشهدا(ع) است.

بیابانی گفت: امام حسین(ع) با وجود اینکه می‌دانست مسیری که آغاز کردند منتهی به شهادت خود و اسارت خانواده می‌شود اما حرکت را آغاز کرد و بدون هیچ شک و شبهه‌ای خانواده خود را به همراه خود عزیمت داد، حرکت امام حسین(ع) به ماهیت حکومت و خاندان پلید بنی امیه برمی‌گردد که یک خاندان و حکومت فاسد و به دنبال نابودی اسلام بودند و از آن اسلامی که حضرت محمد(ص) به ودیعه گذاشته بودند جز یک ظاهر چیز دیگری باقی نمانده بود.

وی ادامه داد: آنچه رکن و اصالت اسلام است عدالتخواهی، عدالت محوری و گسترش عدالت در بین آحاد جامعه است و اساسا حق طلبی، حق محوری و مبارزه با باطل و ناحق جزء محوری‌ترین اصول دین مقدس است و امام حسین(ع) با نگرش عمیقی که داشتند پیش‌بینی کرده بودند که اگر چنین بگذرد اسلام دیگر وجود نخواهد داشت و نابود می‌شود.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کشور اضافه کرد: امام حسین(ع) تصمیم به قیام گرفتند و در اوج اخلاقیت، دینداری، شجاعت، عطوفت و عرفان و عشق چنین اقدامی را شروع کرد و با یک استراتژی عمیق و مدبرانه در مسیر کربلا تا شام برای تبلیغ اسلام و دین روانه شد.

* حضرت زینب(س) در رسایی و شیوایی کلام جزء نوادر بود

وی بیان کرد: تبلیغ چهره به چهره و لسان رسا یکی از موثرترین تبلیغات برای چیزهایی که در اذهان و ادراکات فرد مبلغ وجود دارد در تک تک افراد خانواده حضرت اباعبداله الحسین(ع) وجود داشت چنانکه حضرت زینب(س) از بلاغت و فصاحت بسیار زیادی برخوردار بود و در رسایی و شیوایی کلام جزء نوادر بود.

بیابانی با بیان اینکه حضرت زینب(س) یک علی(ع) مجزا و مستقل بود، گفت: حضرت زینب(س) علاوه بر سخنرانی و بلاغت شخصیت بسیار بزرگی داشتند، از علمای زمان خود بود و به عنوان حافظ اسرار امامت نقش آفرینی می‌کرد و منزلت نیابت از امام را داشتند.

وی ابراز داشت: این حرکت‌های عاطفی توام با حماسه آفرینی حضرت زینب(س) از قتلگاه تا شام در بازار کوفه، بارگاه ابن زیاد، یزید و در مدینه کار خود را کرد.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کشور تصریح کرد: رسالت حضرت سیدالشهدا(س) کامل نمی‌شد مگر با این حرکت تبلیغاتی حضرت زینب(س) که در کنار برادر بود و در اوج شکوه و صلابت هدف و رسالتی که از جانب خداوند برای او در نظر گرفته شده بود و توسط حضرت سیدالشهدا(ع) به او ابلاغ شده بود به انجام می‌رساند.

وی با بیان اینکه این استراتژیی بود که حضرت سیدالشهدا (ع) برای خود تدوین کرده بود تا بتواند دین جد خود را که در حال انحطاط و نابودی بود احیاء کند و مردم را در همه زمان‌ها هدایت کند، عنوان کرد: اکنون چه زنان شهید و چه شهدای ما با تأسی از این قیام ارزشمند و پرشکوه تکلیف خود را در انقلاب اسلامی عمل کردند و ما را مدیون خود قرار دادند که در این مسیر با شجاعت و تحمل سختی‌ها حرکت می‌کنیم و بتوانیم این انقلاب را به دست حضرت مهدی(ع) برسانیم.

*لزوم نهادینه کردن شخصیت و هویت زن مسلمان ایرانی در بین آحاد زنان کشور

بیابانی افزود: همه شهدا، مادران و همسران شهدا، زنان ایثارگر و جانباز ما به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی الگوی سوم زن مسلمان هستند الگوی سومی که باید به همت همه ما زنان به جهانیان ارائه شود و این الگو را با تأسی از شخصیت والای حضرت زهرا(س) متبلور کنیم و به جهانیان معرفی کنیم.

وی گفت: تحقق تمدن نوین اسلامی را به این واسطه نزدیک کنیم و مطالبه رهبر معظم انقلاب از زنان این است که بتوانند در اوج عفت، متانت و شجاعت سنگر خانواده را حفظ کنند و در تربیت فرزندان انقلابی و نسل مهدوی کوشا باشند و آن شخصیت و هویت زن مسلمان ایرانی را در بین آحاد زنان کشور معرفی و نهادینه کنند و با تاسی از این الگوی بزرگ و متعالی همه جامعه و انسان‌ها به سعادت و کمال نهایی دست پیدا خواهند کرد.

در ادامه برنامه گروه همخوانی آوای خضرا به اجرا پرداختند سپس همسر شهید حاج میرزا سلگی به بیان دلنوشته‌ای در رسای همسر شهیدش پرداخت؛ همچنین رونمایی از کتاب «هما» خاطرات هما شالباف زاده همسر سردار شهید محسن امیدی به قلم جمشید طالبی  و تقدیر از مادران شهدا و زنان ایثارگر  صورت گرفت و در پایان مداح اهل بیت حاج آقا محمدی به مداحی پرداخت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات