خبرهای داغ:
فرماندار ویژه ملایر:

ملایر ۴۰ درصد از سرمایه‌گذاری‌های طرح‌های استان را به خود اختصاص داده است

فرماندار ویژه ملایر گفت: ملایر همواره ۴۰ درصد از سرمایه‌گذاری‌های طرح‌های استان را در هفته دولت و دهه فجر به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۹۲۷۰۳۹۸
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۲

ملایر ۴۰ درصد از سرمایه‌گذاری‌های طرح‌های استان را به خود اختصاص داده استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، قدرت الله ولدی در آیین آغاز عملیات احداث مجتمع دامپروری ۶ هزار راسی ملایر اظهار داشت: این مجتمع دامپروری ۶ هزار راسی گاو شیری توسط شرکت کشاورزی و دامپروری ملارد شیر شستا با سرمایه‌گذاری ۳۲۷ میلیارد تومان در بخش جوکار واقع در اراضی روستای«کوسج‌خلیل» اجرا می‌شود.

وی افزود: ظرفیت تولید این مجتمع دامپروری ۳۶ هزار و ۵۰۰ تُن شیرخام و ۳۵۰ تُن گوشت در سال است که پس از تکمیل و بهره‌برداری برای ۴۰۰ نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.

فرماندار ویژه ملایر با بیان اینکه این طرح بزرگ اقتصادی در کمتر از یک‌سال بهره‌برداری می‌شود بیان کرد: با تکمیل و بهره‌برداری از مجتمع دامپروری ۶ هزار راسی و دیگر طرح‌های حوزه دامداری، ملایر به قطب دامپروری غرب کشور تبدیل می‌شود.

وی به مهیا بودن زمینه سرمایه‌گذاری در این شهرستان اشاره کرد و افزود: از هفته دولت و دهه فجر سال گذشته، در مجموع ۱۳۰ طرح عمرانی با اعتبار ۶۰۰ میلیارد تومان در این شهرستان افتتاح و یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد که این رقم امسال به بیش از ۲ برابر رسیده است.

ولدی گفت: طبق تدوین برنامه سه ساله و سند راهبردی توسعه و برنامه عملیاتی استان با برش شهرستان توسط استاندار همدان و با همت و همدلی مجموعه این شهرستان، رشد خوبی را در حوزه طرح‌های عمرانی و حجم سرمایه‌گذاری داشتیم و ملایر همواره ۴۰ درصد از سرمایه‌گذاری‌های طرح‌های استان را در هفته دولت و دهه فجر به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: این در حالی است که هفته دولت امسال رقم سرمایه‌گذاری برای طرح‌های در دست اجرا و یا افتتاح شده در این شهرستان یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است.

معاون استاندار همدان گفت: بر اساس سند راهبردی توسعه و چشم‌انداز سه ساله، سالانه باید یک‌هزار و ۲۰۰ تا یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در این شهرستان انجام شود که با اقدامات انجام شده این رقم تا پایان امسال به حدود سه هزار میلیارد تومان می‌رسد.

وی تاکید کرد: هماهنگی خوب مجموعه مدیران شهرستان، پیگیری نمایندگان مجلس و همراهی بخش خصوصی موجب شد تا این حجم از رشد سرمایه‌گذاری را در این شهرستان شاهد باشیم.

* اجرای ۱۵ طرح دامپروری در استان‌های مختلف

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی(شستا) نیز گفت: اجرای ۱۵ طرح در ابعاد مجتمع دامپروری ۶ هزار راسی شهرستان ملایر در سطح کشور برنامه‌ریزی شده که حدود پنج طرح آن در مستعدترین استان‌ها از لحاظ آب و هوا، اقلیم و امکانات طبیعی همچون همدان اجرا می‌شود.

محمد رضوانی‌فر با بیان اینکه این طرح‌ها در مدت زمان کوتاهی اجرا و بهره‌برداری می‌شود، بیان کرد: در جهت‌گیری‌های کلان شرکت سرمایه‌گذاری شستا، تامین ۱۰ درصد از شیر تولیدی کشور به عنوان یک محصول فوق استراتژیک در دستور کار است.

وی افزود: برآورد ما این است با روند مصرفی که در کشور وجود دارد و با فاصله‌ای که در سرانه مصرف با استانداردهای دنیا داریم و البته هزینه اجتناب‌ شده‌ای که مصرف درست لبنیات در هزینه‌های آتی درمان ایجاد می‌کند، روی استراتژیک‌ترین کالا دست گذاشتیم.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی(شستا) ادامه داد: اجرای ۱۵ طرح دامپروری در استان‌های مختلف نیز در همین راستا است تا بتوانیم به هدف‌گذاری تعریف شده دست پیدا کنیم.

وی با اشاره به اجرای مجتمع دامپروری ۶ هزار راسی ملایر بیان کرد: پروژه‌هایی با این مختصات اگر با این سرعت تعریف و طرح توجیهی برای آنها تهیه و به سرعت وارد عملیات اجرایی می‌شوند، جز با همراهی مدیران استانی و شهرستان و نمایندگان مجلس محقق نمی‌شود.

رضوانی‌فر ادامه داد: آماده‌سازی زمین، آب و صدور مجوزهای لازم مصداق بارز همراهی و همدلی مدیران استان همدان و ملایر و مردم منطقه در اجرای این طرح است.

وی گفت: بنای ما در اجرای این طرح‌ها این است که پیمانکاران را با رعایت ضوابط از بومیان منطقه انتخاب کنیم و ۱۰۰ درصد جذب نیروها و استخدام نیروی انسانی نیز از بومیان منطقه در سطوح مختلف جذب ‌شوند.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی(شستا) یادآور شد: مطالعه‌ای که روی آمایش سرزمین انجام داده‌ایم، متناسب با زنجیره ارزش و شرکت‌های سرمایه‌گذاری شستا که در اختیار است و استعداد هر منطقه، برای توسعه عدالت سرمایه‌گذاری در هر منطقه برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا همه مناطق بهره‌مند شوند.

وی بیان کرد: استان همدان در سال‌های گذشته کمتر از سرمایه‌گذاری شرکت شستا برخوردار شده و در همین راستا ۶ طرح برای این استان تعریف شد و ۲ تا سه طرح دیگر تعریف خواهیم کرد.

رضوانی‌فر با تاکید بر اینکه ایجاد صنایع تبدیلی در ملایر را دستور کار داریم گفت: نسبت به اجرای این طرح‌ها در ملایر توجه ویژه داریم و در عین حال که از همراهی مردم منطقه نیز برخوردار هستیم.

وی اظهار داشت: این قول را مردم به ویژه در مناطق کمتر برخوردار می‌دهیم با یک سرعت تعریف شده‌ای طرح‌ها به نتیجه برسد و طبق برنامه‌ زمان‌بندی شده مجتمع دامپروری ۶ هزار راسی ملایر در مدت ۱۲ یا ۱۳ ماهه به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات