علیخانی در جمع حلقه صالحین شهید همت:

شناخت امام و تشبه به امام باعث آرامش در زندگی خانواده‌ها می‌شود

به همت پایگاه مقاومت حضرت معصومه (س) میبد حلقه صالحین شهید همت با موضوع معرفت شناسی امام علیه السلام برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۷۰۷۷۶
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از میبد، عصمت علیخانی مربی صالحین پایگاه حضرت معصومه (س) در جمع اعضای حلقه صالحین شهید همت به جایگاه و مقام ائمه اشاره و شناخت و معرفت امام را بر مسلمانان واجب دانست.
 علیخانی در ابتدا به حدیثی از امام حسین علیه‌السلام اشاره نمود و گفت: امام فرمودند:‌ای مردم تقوای الهی داشته باشید، همانا خداوند متعال بندگان را نیافرید، مگر برای آنکه او را بشناسند. پس در آن هنگام که او را شناختند، بندگی او را خواهند کرد؛ و آن هنگام که او را بندگی کردند، با عبادت او از عبادت غیر او بی‌نیاز می‌گردند.
وی در ادامه افزود: امام در ادامه این حدیث راه شناخت خداوند را این دانسته است که مردم در هر زمان باید رهبر خود را بشناسند تا بوسله رهبر خداوند هم شناخته شود.
این مبلغ حوزه؛ راه خدا شناسی را امام شناسی دانست و در ادامه اظهار کرد: شناخت و تشبه به امام باعث آرامش در زندگی خانواده می‌شود و بزرگ شدن روح و دریادلی در شناخت امام و بهره گیری از دستورات ائمه علیهم السلام می‌باشد.
خانم علیخانی در پایان افزود: علامه طباطبایی؛ «تقوای کامل، عشق فراوان به امام و ومداومت بر زیارت آل یاسین را سه شرط لازم برای ملاقات با امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف دانستند» و تاکید نمود: امام واسطه فیض، راهنما و رهگشاست و خوب است در طول مسیرزندگی خود از وجود امام کمک بخواهیم و با رعایت این سه مورد اتصالمان با امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف را محکم‌تر نمائیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار